To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Słabe Autko - Brak Mocy

dami - 09-01-2009, 23:52

Nie mam pojęcia jak wygląda kierownica turbiny potrafił byś mi to jakoś opisać morze jakieś foto był bym wdzięczny

[ Dodano: 09-01-2009, 23:57 ]
Nie mam pojęcia jak wygląda kierownica turbiny potrafił byś mi to jakoś opisać morze jakieś foto był bym wdzięczny :(

[ Dodano: 10-01-2009, 00:16 ]
czy w pajero jest turbina o zmiennej geometri łopatek

zbyszekm2 - 10-01-2009, 08:13

[quote="dami"
[ Dodano: 10-01-2009, 00:16 ]
czy w pajero jest turbina o zmiennej geometri łopatek[/quote]
Tak, w 3,2 did po 2006 roku.

dami - 10-01-2009, 15:08

Moja turbina nie daję mi spać wczoraj w nocy poszedłem do piwnicy i rozebrałem ją w drobny mak wszystko przejrzałem ,niema żadnych pęknięć ,luzów wszystko wygląda ok nie mam pojęcia co jest nie tak ,sprawdziłem szczelność wszystkich przewodów od turbiny do inter collera i dalej ,wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym ,kolektor też nie jest w żaden sposób uszkodzony ma ktoś jakieś pomysły ?
jawaldek - 10-01-2009, 15:51

Może to i głupie :? ale czy sprawdzałeś filtr paliwa. Znajomy w Nissanie Patrolu miał podobne objawy zmienił na ORGINALNY filtr i jest OK.
dami - 10-01-2009, 16:02

jawaldek napisał/a:
Może to i głupie :? ale czy sprawdzałeś filtr paliwa. Znajomy w Nissanie Patrolu miał podobne objawy zmienił na ORGINALNY filtr i jest OK.
To nie jest głupie ale ja wszystkie filtry oleje i płyny wymieniłem . Myślę ze mój problem to tylko za małe sprężanie turbiny albo coś takiego
mcorp - 12-01-2009, 10:18

Bez paniki, wymieniłeś sprężarkę i jaki jest wydatek turbiny przy 2krpm, 3krpm? Czujesz w ogóle jakąś różnicę w mocy auta w porównaniu do sytuacji sprzed wymiany?

Pamiętaj, że opisane 0,95b to maksymalne sprężanie...

pozdrawiam
M

dami - 12-01-2009, 13:25

mcorp napisał/a:
Bez paniki, wymieniłeś sprężarkę i jaki jest wydatek turbiny przy 2krpm, 3krpm? Czujesz w ogóle jakąś różnicę w mocy auta w porównaniu do sytuacji sprzed wymiany?

Pamiętaj, że opisane 0,95b to maksymalne sprężanie...

pozdrawiam
M
Różnicę czuję dopiero przy 4000 rpm ,dopiero przy tych obrotach manometr wskazuję mi doładowanie ok06 -08 bara poniżej autko jest troszkę mułowate i trudno je rozbujać. Myślę że gdyby przy 2500 rpm turbina doładowała by 06-08 to było by całkiem ok,
cns80 - 12-01-2009, 13:38

dami napisał/a:
czy morze być za to odpowiedzialny zepsuty zawór EGR czy wina leży raczej po stronie samej turbiny
W dieslach często się zdarza że jak EGR "się zatnie" to więcej palą i mają mniejszą moc. Może sprawdź czy wszystko chodzi skoro masz EGR (złośliwe ustrojstwo).
dami - 12-01-2009, 16:54

cns80 napisał/a:
dami napisał/a:
czy morze być za to odpowiedzialny zepsuty zawór EGR czy wina leży raczej po stronie samej turbiny
W dieslach często się zdarza że jak EGR "się zatnie" to więcej palą i mają mniejszą moc. Może sprawdź czy wszystko chodzi skoro masz EGR (złośliwe ustrojstwo).
Zawór EGR to jest ten który odpowiada za recykling spalin ? jak tak to sprawdzałem go na tyle ile jest to możliwe do mnie czyli dmuchałem w wężyk i zdaje się być ok ,przy ok 2000 rpm otwiera się nie jestem pewien czy nie za wcześnie
zbyszekm2 - 12-01-2009, 18:04

zaślep przejście do kolektora ssącego i będziesz miał pewność, dmuchają w wężyk nic nie sprawdzisz.
mcorp - 12-01-2009, 19:40

No to faktycznie może być EGR - jeśli jest cały czas otwarty, to spaliny, zamiast napędzać turbinę idą do cylindrów. Dopiero jak jest dużo obrotów, to spalin zaczyna wystarczać dla turbawki... Może trochę się pospieszyłeś z zakupem sprężarki...? :D

M

dami - 13-01-2009, 12:18

mcorp napisał/a:
No to faktycznie może być EGR - jeśli jest cały czas otwarty, to spaliny, zamiast napędzać turbinę idą do cylindrów. Dopiero jak jest dużo obrotów, to spalin zaczyna wystarczać dla turbawki... Może trochę się pospieszyłeś z zakupem sprężarki...? :D

M
No fakt nie sprawdziłem poprawnie tego ustrojstwa EGR ,ale wymiana turbinki i tak była potrzebna teraz przy 4000 rpm mam ok 08-09 bara a przed wymianą było max 06 ,turbinka kosztowała mnie jakieś 500 zł :lol: i spalanie spadło mi o 05 l na 100Km w trasie .Ale w ciąż jest za duże i brakuję mi troszkę mocy na niskich obrotach . Więc zaślepię ten zawór i będę obserwował :shock:

[ Dodano: 14-01-2009, 15:03 ]
Dzisiaj zaślepiłem zawór EGR autko zrobiło się troszkę bardziej żwawe , szybćiej przyśpiesza .Mam pytanko czy można jeżdzić z zaślepionym zaworem ,czy morze to wpłynąć negatywnie na działanie silnika



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group