To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - gorąca gasnie

wojtas - 09-01-2009, 09:43

Obroty zwiększyłem z a pomocą śrubki SAS z góry przepustnicy. Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr. Niestety takie są uroki instalacji gazowych. :roll:
jaceksu25 piszemy trochę nie na temat, więc zapraszam do:
<<<Denerwujące szarpanie>>> :) :) :)

Anonymous - 12-01-2009, 08:30

moja opcja jest taka:
podłącz zamiast czujnika temp silnika tego z dwoma kabelkami potencjometr i ustaw go tak aby komp widział jeszcze zimny silnik i sprawdź co się dzieje.
jak dalej bez zmian, to odłącz immo i alarm jak masz.
sprawdź pompkę paliwa, może jak się zagrzeje, to się zaciera.
Więcej pomysłów nie mam.
jakieś kontrolki ci się świecą?
Pozdro!!!!!

Anonymous - 13-01-2009, 04:49

wojtas021180 napisał/a:
Obroty zwiększyłem z a pomocą śrubki SAS z góry przepustnicy. Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr. Niestety takie są uroki instalacji gazowych. :roll:


Witam.

Znaczy teraz jest już kompletnie rozlegulowany. Wymontuj silniczek krokowy, wyczyść przepustnicę z naciskiem na "bypasy" (kanały biegnącę pod przegrodą przepustnicy zamykane przez "krokowca"). Następnie wkręć z powrotem śrubkę regulacyjną SAS, mniej więcej tak jak była orginalnie wkręcona. Zrób od nowa całą regulację wolnych obrotów (była opisywana na forum). Gwarantuję iż wszystko wróci do normy...

Pozdrawiam.

ps: a tak na przyszłość kręcenie SAS -em to absolutna ostateczność...zazwyczaj wystarcza dobre czyszczenie i reset kompa.

wojtas - 13-01-2009, 15:32

Chi-Man napisał/a:
ps: a tak na przyszłość kręcenie SAS -em to absolutna ostateczność...zazwyczaj wystarcza dobre czyszczenie i reset kompa.

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, bo z tego co się orientuję to skrótem tym oznacza się dwie śruby. Jedna jest od położenia przepustnicy (Fixed SAS), a druga (skrew SAS) od regulacji wolnych obrotów, przynajmniej tak podaje manual. :roll:

Anonymous - 13-01-2009, 20:08

Witam.

Doskonale Cię zrozumiałem. I nadal twierdzę iż kręcenie SAS -em to ostateczność (te silniki regulują obroty automatycznie). Śróbki "fixed SAS" NIE TYKA się w ogóle ;)
Faktem natomiast jest, iż gazownia jakoś średnio sigmom podchodzi, choć i tu sporo zależy od fachowości gazowników. A ponieważ sprzedawany u nas gaz jest średniej jakości (czystości), w bypasach gromadzi się mnóstwo wszelkiej maści syfu, który skutecznie utrudnia normalną pracę przepustnicy. W efekcie gdy po pełnym rozgrzaniu silnika, elektronika przy pamocy silniczka krokowego przymyka bypas, auto się dławi i gaśnie. Ot i tyle...zawsze to samo... :(

Pozdrawiam.

wojtas - 14-01-2009, 21:36

Witam Chi-Man
Zgodzę się tobą, że czystość gazu w Polsce zostawia dużo do życzenia, lecz w moim przypadku niema on najmniejszego wpływu na czystość przepustnicy (moja brudzi się od wężyka odmy pokrywy zaworów, czyli opary oleju z silnika) a gaz jak to w sekwencji bywa jest doprowadzony prawie pod same zawory. Może się powtórzę, ale chce wyjaśnić kilka spraw. Mianowicie, moja przepustnica została zdemontowana, rozebrana i wyczyszczona w 100% łącznie z wyżej wymienionymi bypasami, dotyczy to także silniczka krokowego. Po takim zabiegu Misiak wskoczył na 1500 Obr./min i ani mu zamiar zejść, poniżej więc gdyby nie owa śrubka SAS było by kiepsko. Po długim ten tegowaniu w głowie, doszedłem do wniosku, że poprzedni właściciel nigdy nie czyścił przepustnicy (przez godzinę nie mogłem jej doczyścić benzyną ekstrakcyjną) nie zawracał sobie tym głowy, bo gdy tylko było coś nie tak z wolnymi obrotami to podkręcał śrubkę SAS i było OK., dlatego sprawdziłem silniczek krokowy ustawienie przepustnicy,TPS- działanie i ustawienie i o dziwo wszystko działa jak należy tylko z tym, że na benzynie. A wracając do tej nieszczęsnej śrubki SAS moim zdaniem gdyby była niepotrzebna to by jej po prostu nie było. Manual opisuje regulacje wolnych obrotów właśnie za pomocą tej śrubki.
Chi-Man napisał/a:
Gwarantuję iż wszystko wróci do normy...

Od czasu zamontowania gazu nigdy niebyło normy :) :) :)

Anonymous - 15-01-2009, 08:13

A nie jest to czasami jakiś problem ze sterowaniem gazu? Instalacje sekwencyjne mają już dosyć zaawansowane komputery sterujące. Może problem tkwi gdzieś tu?
Anonymous - 15-01-2009, 08:31

Witam.

Ech chyba się nie zrozumieliśmy ;) W jednym poście piszesz cyt.:
Cytat:
"Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr."


W kolejnym cyt.:
Cytat:
"...dlatego sprawdziłem silniczek krokowy ustawienie przepustnicy,TPS- działanie i ustawienie i o dziwo wszystko działa jak należy tylko z tym, że na benzynie.


Skoro więc na benzynie jest O.K. to znaczy, że wszystko gra. W ustawienia gazowni nie wnikam, nie znam się na tym. Proponuję poszukać dobrych fachowców w tym temacie... :)

Pozdrawiam.

wojtas - 15-01-2009, 17:11

Faktycznie można się w tym wszystkim pogubić.
Chi-Man napisał/a:
"Misiak na benzynie działa bez zarzutu, tylko tyle że na 900obr."

Kierowany był do kolegi jaceksu25 który zadał pytanie:
jaceksu25 napisał/a:
wojtas021180, jak Twoje problemy z Sigmą?

A te problemy były opisywane w temacie <<<Denerwujące szarpanie>>> Więc post był mało precyzyjny. Sorki :wink:

Noritsu- może i racja. Tylko że w tej chwili nie jestem w stanie tego zdiagnozować (brak kompetentnych osób w okolicy, mój gazownik upiera sie że to wina TPS ale jemu już niewierze). Mam pewien pomysł ale, musze przedyskutować go z formowiczmi z diału LPG.

krzysius - 16-01-2009, 18:08

kiedyś montowałem gaz 1 generacji napisz cos to dojdziemy do jakis wniosków pozdro :lol:
wojtas - 17-01-2009, 00:01

Przedstawiłem problem w dziale Warsztat/LPG Sigma problemy z instalacją LPG
Będzie troche bardziej w temacie :) :) :)

Anonymous - 20-01-2009, 10:26

Herdi znalazłeś coś?
Czy dalej w martwym punkcie?
Pozdrawiam.

Anonymous - 20-01-2009, 10:33

:( stoi i czeka na cud, masz jakiś pomysł ????????
Anonymous - 20-01-2009, 18:12

Witam Herdi a podmieniłeś może z kimś ECU ? Uważam że za ten objaw odpowiada sterownik.
Anonymous - 20-01-2009, 18:49

syski napisał/a:
Witam Herdi a podmieniłeś może z kimś ECU ? Uważam że za ten objaw odpowiada sterownik.


No nie, nie mam z kim - chyba żę masz pożyczyć to sprawdzę jeśli to to za niego zapłacę, jeśli nie to to szukamy dalej



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group