 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
gorąca gasnie |
Autor |
Wiadomość |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 13:31 gorąca gasnie
|
|
|
Witam, no i wymyślił już ktoś coś ? bo mi już ręce opadają, jak zimna pali jak się rozgrzeje to gaśnie, auto przemierzone czujniki też podają prawidłowe parametry a auto nie działa |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-01-2009, 15:45
|
|
|
Podaj więcej informacji. Benzyna?, gaz?, sekwencja?, zwykły?, co sprawdziłeś?, jak sprawdziłeś?, czym sprawdziłeś?, Kiedy gaśnie?, jak stoi?, jedzie?, podczas hamowania?, po prostu więcej szczegółów. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 15:54
|
|
|
Jaki GAZ nigdy w życiu, gaz to w kuchni , jak se rozgrzeje przecież napisałem, nie ważne czy stoi czy jedzie, łapie temp. i finito. W poniedziałek był Dominik z komputerem wszystko OK, mierzył wszystkie czujniki z osobna, rozebrał pół samochodu i wszystko pokazuje prawidłowe parametry a działać nie chce no i o co kamon ?? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-01-2009, 17:11
|
|
|
Napisałeś w poście ‘ Sigma 12V gaśnie’, że wyskakiwał ci błąd 24. Ja postawiłbym na wadliwie działający silniczek krokowy, co zrobisz twoja sprawa. W manualu jest trochę na ten temat.
PS. Pytając: Kiedy gaśnie? Nie miałem na myśli temperatury. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 08-01-2009, 17:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 17:21
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Napisałeś w poście ‘ Sigma 12V gaśnie’, że wyskakiwał ci błąd 24. Ja wymieniłbym silniczek krokowy, co zrobisz twoja sprawa. W manualu jest trochę na ten temat.
PS. Pytając: Kiedy gaśnie? Nie miałem na myśli temperatury. |
Krokowy jest ok, nie on jest przyczyną odpowiada generalnie za wolne obroty a te też nie mają znaczenia czy auto chodzi czy nie, wolne czy wysokie łapie temp. i ma mnie w du.. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-01-2009, 17:47
|
|
|
Dobra jeśli silniczek jest ok. To w przepustnicy jest jeszcze taki ala termostat (Fast idle air Valle), który też ma wpływ na przelot powietrza przez przepustnice. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 17:57
|
|
|
No i ?? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:07
|
|
|
Jeśli nie działa poprawnie może oszukiwać pozostałe czujniki, przez co wysyłają one błędne informacje do ECU, a komputer znowu źle przekazuje informacje dalej np. do wtrysków. Dodam że to są tylko moje przypuszczenia.
Przykładowo: Na zimnym jest ok. bo płyn jest zimny. Gdy się płyn rozgrzeje, ten ala termostat powinien zadziałać, ale jest zepsuty i dalej puszcza powietrze tak jak by był zimny. W rezultacie proporcje powietrza są zachwiane i silnik gaśnie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 08-01-2009, 18:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:16
|
|
|
No dobrze, tyle to się domyślam, ale chodzi mi o to jak mam go sprawdzić, jakieś wartości pomiarowe? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:24
|
|
|
Podejrzewam, że bez zdemontowania przepustnicy tego nie zrobisz. Jeśli działa on na zasadzie termostatu to jest to dość proste. Wystarczy zalać go wrzącą wodą i zobaczyć czy się uchla, lub zamyka.
O tym ustroństwie mówię: (Fast idle air Valle)
  |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 08-01-2009, 19:01, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:27
|
|
|
no może i racja ale wtedy na wysokich nie powinien gasnąć bo przecież przepustnica jest otwarta baaardzo szeroko więc i mieszanki leci dość, nie wiem nie znam sie ale tak mi się wydaje. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:39
|
|
|
No właśnie złe proporcje: powietrza i paliwa. np: za dużo powietrza za mało paliwa. Albo na odwrót.
Ja też się nie znam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 20:01
|
|
|
wojtas021180, jak Twoje problemy z Sigmą? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-01-2009, 20:40
|
|
|
Pojechałem do gazowników. Przedstawiłem problem, a oni takie oczy. Usłyszałem tylko: musi pan zostawić autko na dwa dni to się zobaczy. Osobiście jestem nieufny dla osób, na których się raz zawiodłem, i powiedziałem dziękuje. Podniosłem obroty na 900 i problem spadania poniżej 500 ustał (teraz spadają na 700). Wiem, że to nie rozwiązało problemu, ale na razie musi wystarczyć. Jak będę miał trochę czasu podjadę z miśkiem do innych gazowników, polecanych przez znajomych.
PS Zobaczymy co oni powiedzą? Sorki za OT |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 22:40
|
|
|
Jak podniosłeś obroty? Zmierzam do tego, czy nie pojawiły się Tobie teraz problemy z falowaniem na benzynie ( z wiadomych względów )... |
|
|
|
 |
|
|