Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Wyciek płynu ze wspomagania
Student - 16-01-2009, 14:37
Dam odpowiedź po weekendzie, może jakieś foty zrobię jak będzie pogoda, postaram sie też przegonić autko aby dużo wspomaganie miało do roboty i zobaczę jak się zachowa płyn.
marbrz - 21-01-2009, 09:06
Miałem kiedyś identyczną sytuację, z tym że wywaliło mi cały płyn. Górą i dołem. Słuchaj i sprawdź na pompie jak dokręcone są 2 przewody. 1 stalowy zasilający a 2 na powrocie. Najprawdopodobniej poluzował Ci sie przewodzik metalowy zasilający od drgań i dostało się do obiegu powietrze. Trochę trudno się tam dostać, więc spróbuj krótkim kluczem (chyba 13).
Anonymous - 21-01-2009, 22:22
glx napisał/a: | Gdy odpalę samochód to płyn podnosi się pod korek zbiorniczka ale nie wycieka .Nie sprawdzałem tego szybciej i nie wiem czy to tak powinno być. |
Poziom płynu w zbiorniczku sprawdza sie przy włączonym silniku, to i dolewa sie tez przy włączonym:) dlatego ci sie podniosl po odpaleniu samochodu.
Anonymous - 25-01-2009, 11:07
Mariano81 napisał Cytat: | Poziom płynu w zbiorniczku sprawdza sie przy włączonym silniku, to i dolewa sie tez przy włączonym:) dlatego ci sie podniosl po odpaleniu samochodu. |
No to z tego wychodzi że ja mam za dużo płynu w zbiorniczku.Bo u mnie gdy jest silnik wyłączony to na pomiarze jest norma .A gdy odpalę silnik to płyn podnosi się pod korek .
Te go wcześniej nie sprawdzałem .Mam pytanie czy to jest normalne że po odpaleniu silnika płyn się podnosi .
Anonymous - 25-01-2009, 13:27
glx napisał/a: | Mam pytanie czy to jest normalne że po odpaleniu silnika płyn się podnosi . |
Tak. inaczej po co by sie sprawdzało jego poziom przy zapalonym silniku, jesli na wyłączonym by byl taki sam
kosek - 24-01-2010, 17:12 Temat postu: Wyciek płynu spomagania przez korek Witam
Odświeżę temat.
Właśnie u mnie nastąpił wyciek płynu przez korek.
Po kolei.
- przy lekkich mrozach i pierwszym odpaleniu samochodu wspomagania po kilku sekundach zaczynało normalnie działać, nie było problemu z manewrowaniem przy parkowaniu.
- wczoraj przy temperaturze grubo poniżej -15, zdecydowanie ciężej pracować zaczął układ wspomagania
- pod maską zobaczyłem to:
Niestety w przeczytanych postach nie doszukałem się odpowiedzi.
Przyczyn może być wiele od zmarzniętych gumowych uszczelniaczy, zapowietrzonego układu, wodzie w układzie wspomagania etc, etc.
Zastanawia mnie jednak najbardziej spieniony olej. Co Wy na to? Olej w układzie wymieniałem w grudniu 2008 na Hipol AFT IID.
pozdr
robertdg - 24-01-2010, 17:19
kosek, jeżeli pieni Ci płyn to albo układ zaciąga Ci gdzieś powietrze, albo zaworek zwrotny w pompie wspomagania się wiesza.
kosek - 24-01-2010, 17:33
robertdg napisał/a: | kosek, jeżeli pieni Ci płyn to albo układ zaciąga Ci gdzieś powietrze, albo zaworek zwrotny w pompie wspomagania się wiesza. |
też skłaniam się, że "ciągnie" gdzieś powietrze ( a Galanta już widziałem )
pozdr
1grzecho - 25-01-2010, 17:53
kosek, w mojej carismie dzisiaj zobaczyłem identyczny widok jak na Twoich zdjęciach, do tego wspomaganie zginęło wogóle. naszczęście usterka już usunięta.... oto co zrobiłem dzisiaj...
samochód wstawiłem do garażu kolegi, podłączyłem też 2 farelki pod samochodem aby wszystko puściło po tych mrozach stał tak ogrzewany ponad 5 godzin... W międzyczasie podjechałem z kolegą i zakupiłem nowy płyn od wspomagania... gdy wróciłem zdjąłem gumowy wąż przy pompie ten który idzie do zbiorniczka płynu.... spusciłem pozostały płyn, ważne jest kręcenie kierownicą raz w prawo raz w lewo aż płyn przestanie spływać potem założyłem wąż na miejsce i zalałem nowy płyn, jednocześnie kolega operował kierownicą na prawo i lewo aby odpowietrzyć układ-ze zbiorniczka szły bąbelki. po zalaniu zbiorniczka odpaliłem silnik no i wspomaganie powróciło po przejeczaniu 100km jest wszystko ok. zbiorniczek suchutki
PoVeR - 24-03-2010, 20:29
Witam, ja tak okazyjnie się przyłącze do tematu i zapytam o ten płyn DEXTRON II, czy ATF 220 Mobila to jest t samo ?
Jaro1974 - 13-11-2013, 09:07
To ja odświeżę temat. Czytam informacje tu zawarte i praktycznie nic nie pasuje do tego co się u mnie dzieje. Mianowicie - po uruchomieniu silnika wszystko jest ok ale gdy zaczynam kręcić kierownicą w lewo lub w prawo zaczynają obroty silnika spadać. Tak jakby coś blokowało pompę wspomagania. Jak chwilkę dłużej przytrzyma się kierownicę w skrajnych położeniach to potrafi zatrzymać pompę. Podejrzenia moje kieruję w stronę wadliwie działającego zaworu zwrotnego ale nie wiem czy jest to słuszny trop. Dodam tylko że płyn w wspomaganiu został wymieniony w ubiegłą sobotę a usterka została.
robertdg - 18-11-2013, 19:20
Zawór w maglownicy może blokować przepływ, dla pewności radze udac się do zakładu regenerującego hydrauliczne układy wspomagania
Jaro1974 - 18-11-2013, 21:05
A w którym miejscu ten zawór jest umiejscowiony? Czy jest ewentualna możliwość samodzielnej wymiany tego zaworu czy też bez zakładu specjalistycznego się nie obejdzie?
robertdg - 18-11-2013, 21:16
Wewnątrz
Jaro1974 - 18-11-2013, 21:20
Czyli raczej sam sobie z tym nie poradzę. Nie pozostało mi nic innego tylko szukać zakładu który mi zregeneruje maglownicę. Dzięki za odpowiedź.
|
|
|