To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Pomocy!! Jestem już bezradny. Colt nie zapala !

Maciejos - 18-01-2009, 10:59

Romanek100 napisał/a:
Ale tak sobie myślę, że gdybym wcześniej tu trafił i sam się wziął za szukanie przyczyny, to może by się dało ożywić mój samochodzik wcześniej








Przeczytaj sobie mój przypadek (link: http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=28719)
Ja czekałem za naprawą mojego Colta pół roku. Gdybym wcześniej zaufał podpowiedziom osób z tego forum, to samochód miałbym naprawiony w przeciągu kliku dni. Chłopak z tego forum za pomocą diody i dwóch kabelków, podłączonych do mojego komputera, lepiej zdiagnozował problem mojego auta niż autoryzowany zakład z nowoczesnym komputerem.

Romanek100 - 19-01-2009, 08:45

Proszę o rade. Znalazłem w internecie takie oto http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=525245872 ogłoszenie, że naprawiają ECU i taki model jak ja mam MD153010 - czy mogę tam śmiało wysyłać mój ECU, żeby ożywić mojego Colcika? Gdzie mogę sprzedać części sprawne, które mi zostały - czy jest tu jakiś dział dla pomocy Mitshumaniakom - kupno sprzedaż, czy na Allegro?
emilok - 19-01-2009, 09:44

Ja bym na Twoim miejscu poczekał na odpowiedź od użytkownika Bartka, powiem Ci że on już niejedno 'nienaprawialne' ECU naprawił. A tacy na Allegro to nikt ich nie wie co to za jedni.
Jogurt - 19-01-2009, 18:02

Romanek100, 300 za naprawe, którą robi niewadomo kto i jak ... jeśli Bartek nie ożywi Twojego kompa (mojego nie ożywił) to szukaj używki na allegro i po zakupie wymień sobie kondensatory profilaktycznie. mnie komp z allegro kosztował 150 pln a ostatnio widziałem nawet za 120 kup teraz. nie daj sie naciągnąć oszołomom którzy wołają po 500-600pln za takie ecu. pzdr
Bartek - 19-01-2009, 18:35

300 za naprawę.... kurcze muszę się przebranżowić.....wtedy miałbym czas na takie akcje, ale myślałem, że 100 to dużo :? :?
kotbazyl - 26-01-2009, 18:52

[Witam. Mam colta 92r. silnk 1300 i co s mu sie porobiło. nie odpala. kreci słychac cały czas pracujacą pompę paliwa inie pali, wczesniejsze diagnozy mówiły ze padł komputer i nie ma sterowania na pompe która zalewa swieca i nie daje iskry, czy to prawdą poze byc? czytałem kilka wypowiedzi na forum musz esprawdzic to u siebie, ale skorzytam i zinnych podpowiedzi.
Krzyzak - 26-01-2009, 20:18

ano moze byc komp - padaja kondensatory
opis wymiany na mojej WWW

kotbazyl - 27-01-2009, 17:36

Witam ponownie. dzis sprawdziłem jeszce raz mojego colta, obiawy ma następujace : brak iskry, pompa paliwa pracuje cały czas po przekreceniu kluczyka, natomiat gdy zaczyna krecic rozrusznik przestaje pracowac, kontrolka od CE wogule nie swieci( zarówka dobra), rozkeciłem kompa kondnsatory nie wygladają na wylane, ale odpisałem parametry i jutro kupie nowe do wymiany.
czy nasuwa sie Wam koledzy cos na mysl nowego z moim coltem ( nie miałem jeszcze takich objawów, nadmienie ze mam silnik 1300.
pozdro :?:
Ps. dzieki krzyzak za wiadomosc sprawdze

Romanek100 - 28-01-2009, 08:40

Moje kondensatory też wyglądały z góry na dobre. A pod spodem jak je wylutowałem to były wylane i zjadły płytkę :( I teraz mam max problem. Wysłałem do Bartka i w nim jedyna moja nadzieja.
Bartek - 28-01-2009, 09:55

Cytat:
Wysłałem do Bartka i w nim jedyna moja nadzieja.


Przepraszam za poślizg czasowy - w weekend kiedy mam odrobinę czasu na takie zabawy sprzedawałem Gala i nie wyrobiłem się nawet otworzyć paczki.....a nabawiłem się fatalnego przeziębienia :-X

Romanek100 - 28-01-2009, 11:15

:) Nie dzieje się nic.... Cierpliwość jest cnotą. Dziękuje

[ Dodano: 19-02-2009, 10:18 ]
UWAGA UWAGA ! :-) Mój Colt działa !

A teraz opiszę wszystko co było i jak doszło do tego, że autko ożyło.

Ale na wstępie muszę złożyć WIELKIE PODZIĘKOWANIA osobom, które się do tego sukcesu przyczyniły.

Na wstępie podziękowania dla Krzyżaka, który naprowadził mnie na właściwe tory i dzięki jego opisom na stronie http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html dowiedziałem się w ogóle czegokolwiek na temat choćby co to jest ECU i z czym to się je :-) Polecam goraco!

Następnie WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Bartka, który tchnął we mnie nadzieję, że jeszcze nie wszystko stracone i Colcik nie pójdzie na złom :-) (choć inni pseudo-mechanicy od ECU stwierdzili jego zgon całkowity) Kochani - ten człowiek to jest GURU od ECU itp. Śmiało można zastosować wobec niego powiedzenie "jak trwoga to do Boga". Jak już będziecie załamani, to tu szukajcie pomocy - zaręczam pomoże i to jak !!!

No i na końcu (co nie znaczy, że mniej wartościowe (ale według chronologii zdarzeń)) NAJWIĘKSZE PODZIĘKOWANIA dla 4g63colt , który po kilku dniach i wielu próbach oraz mojej bezowocnej pracy wraz z moim kolega mechanikiem ożywił całkowicie moje autko :-) Kochani, to jest prawdziwy PROFESJONALISTA bo tak jak ja w swojej pracy tak i on w swojej stosuje motto, które ja często używam: "Nie ma rzeczy niemożliwych" i drugie: "Rzeczy niemożliwe robię od ręki, cuda do trzech dni". I wraz ze swoim kolega mechanikiem po prostu (jak to powiedziała moja Pani) "PANOWIE SĄ REWELACYJNI i ZNAKOMICIE SIĘ UZUPEŁNIAJĄ" tworząc cuda. A jeśli ktoś będzie miał jakiekolwiek problemy z Mitshubishi to śmiało i z czystym sumieniem polecam zakład mechaniczny:

Świerczów 140b (za stacją benzynową Franki) jadąc z Rzeszowa na Mielec - kilka kilometrów za Kolbuszową Kochani - wszelkie lekarstwo jest tam !

Panowie jesteście WIELCY ! - bardzo serdecznie wam dziękuję.

A teraz pozwolicie, ze opisze co i jak przebiegało i jak się skończyło.

Tak jak już tu opisywałem moje autko przestało żyć. Okazało się, że uszkodzony był ECU. I jak już miałem dość i byłem załamany - ów ECU naprawił Bartek. Ale naprawił to mało powiedziane, bo to trzeba widzieć z jaką precyzją było to zrobione. To tylko osoba, która się na tym zna potrafi to stwierdzić. Mistrzowska robota po prostu.
Jak już miałem naprawione ECU okazało się jeszcze, że padnięty był moduł aparatu zapłonowego oraz cewka. Po wymianie autko po raz pierwszy od początku Listopada z wielkim trudem zapaliło. Ale jednak ! :-) No i tu zaczęła się dalej zabawa co mu może być bo nie jeździ tak jak powinno. Objawy były takie: jak autko stało i naciskało się pedał gazu, to dodawało gazu płynnie i do końca, ale jak się tylko ruszyło, to natychmiast słabło i nie dawało się nawet nim jechać. Po całym dniu szukania usterki i kontaktach telefonicznych z Bartkiem zdiagnozowaliśmy z moim kolega mechanikiem złe zmontowanie aparatu zapłonowego (zakład naprawy rozruszników, alternatorów i zapłonu tak zmontował) i zamianę kabli na świecach 2 z 3. Po tym dniu autko zaczęło wreszcie w miarę płynnie działać, ale nie wyeliminowało to "efektu" słabej mocy. W kolejnym dniu i znów po kilku godzinach walczenia z nim i sprawdzania zapłonu, świec itp. itd. zadzwoniłem pod wieczór do 4g63colt i umówiłem się, że przyjadę na następny dzień. (Tu muszę dodać, że bardzo miły i wyjątkowy człowiek)
No i dzień trzeci - przełomowy, a zarazem najszczęśliwszy.
Wyjechaliśmy z Rzeszowa po 15 i jadąc takim "ślimacznym" autkiem dojechaliśmy na 16.30 (a to zaledwie 30 km) Już na samym początku jak podjechaliśmy pod warsztat (tu cytat mojej Pani: "jej jak w salonie Mercedesa") przed "nosem" drzwi się otwierają szeroko i słyszymy zapraszamy. Kurcze - XXI wiek :-) No i panowie zaczęli diagnozowanie i naprawę. Ale mówię wam tak powinno być wszędzie, a wtedy wiedzielibyśmy, że żyjemy we wspaniałym kraju. Na początku diagnoza padła na przepływomierz (trochę zesmutniałem) a tu słyszę "no to jadę do domu przywieźć drugi na podmianę". I znów mi "szczęka opadła" - bo to znów XXI wiek - człowiek (laik) przychodzi, a ktoś z własnej inicjatywy robi wszystko by się udało i by autko ożyło i jeździło super. Potem (wybaczcie może nie taka nazwa - ale się nie znam na tym) diagnoza padła na jakiś chyba czujnik położenia przepustnicy czy składu mieszanki - ale to nie było to też. Następnie Koledzy zabrali się za aparat zapłonowy,świece, kable, zapłon i wszystko w tym miejscu. I po kolejnych kilku godzinach i kilku kawach dalej nie było wiadomo co Colcikowi właściwie jest. No i WRESZCIE !!! :-) Koledzy znaleźli :-) - diagnoza padła na (i tu znów żebym nie przekręcił bo to dla nie czarna magia) koło zębate (kurcze taka mała franca) wałka rozrządu, które nachodzi na wał pod spodem. Ono było wyrobione i nie można było zupełnie ustawić zapłonu, bo sobie po prostu tam latało. No to myślę sobie... jezuuuu, skąd w tym miejscu wziąć takie jakieś brudne kółeczko zębate :-( I znów słyszymy: "no to idźcie na kolejną kawę a ja jadę do domu po takie kółko" i znów szczęki opadły - XXI wiek :-) . A muszę dodać, że to już było przed po 22. Niestety kółeczka nie było. No to Panowie, którzy " znakomicie się uzupełniają" po prostu naprawili to co nie daje się naprawić ! :-) A na końcu jeszcze okazało się, że jeszcze coś ze świecami i zapłonem itd. No i zrobiła się godzina 24 !
I teraz wyobraźcie sobie - ile czasu poświecili (od 16-24, a mogli pójść do domku spokojnie i odpoczywać), ile pracy, zaangażowania i serca włożyli w to by autko, które wjechało prawie nieżywe ożyło i jeździło ciesząc mnie i moją Panią. Ale wszystko tkwi po prostu w miłości do samochodów, do tego co się robi i do tego by ot tak zwyczajnie pomagać innym. To jest wspaniałe, bo tak mało przecież mamy tego w dzisiejszych czasach. I właśnie dla takich ludzi należą się NAJWIĘKSZE PODZIĘKOWANIA I OGROMNA WDZIĘCZNOŚĆ.
I tak po wielu godzinach naprawy w zimnie, brudzie (jej - ja jestem chory jak mam brudne ręce :-) ) Panowie, którzy "są rewelacyjni" naprawili moje autko :-) Po prostu cokolwiek bym teraz nie napisał, to nie oddałbym w pełni mojego szczęścia, zadowolenia i wdzięczności jaką dzięki nim mam w sobie.

BARDZO SERDECZNIE WAM WSZYSTKIM DZIĘKUJE

Przyjmijcie proszę Wszyscy moje najgorętsze wyrazy szacunku.

Dziękuje i pozdrawiam

Romanek100



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group