[02-06]Lancer CS0 - Podświetlenie zegarów, włączników, popielniczki, zapalniczki
krzychu - 30-01-2009, 22:08
Był jakiś moduł czy to w elektronice coś wystarczy nagrzebać?
Krzychu
Bojar - 02-02-2009, 08:56
sla napisał/a: | Pawel`85 napisał/a: | a w miskach nie bylo automatycznego wlaczania swiatel? bo ja mam... myslalem ze wszystkie maja. |
To mają tylko samochody na rynek skandynawski. |
Niekoniecznie to prawda. Ja mam a samochód kupiony w salonie w Polsce.
Automat wyłącza światła po otwarciu drzwi kierowcy.
sla - 02-02-2009, 20:16
Bojar napisał/a: |
Automat wyłącza światła po otwarciu drzwi kierowcy. |
Kolego to ma każdy my piszemy o czymś zgoła przeciwnym
Artii - 02-02-2009, 21:12
Bojar napisał/a: | Niekoniecznie to prawda. Ja mam a samochód kupiony w salonie w Polsce.
Automat wyłącza światła po otwarciu drzwi kierowcy. |
Fajnie nawet o tym nie wiedziałem . Nie wiem tylko czy to taki dobry pomysł na zimę, aby światła były włączone podczas gdy kręci np rozrusznik.
Pawel`85 - 02-02-2009, 23:01
Artii napisał/a: |
Nie wiem tylko czy to taki dobry pomysł na zimę, aby światła były włączone podczas gdy kręci np rozrusznik. |
nie przeszkadza mi to wcale swiatla troszke przygasaja a auto zapala bez najmniejszego problemu przy temp minus kilku stopni
mimo ze auto ma juz kilka lat i oryginalny akumulator ktorego nigdy nawet nie ladowalem.
Bojar - 03-02-2009, 10:28
sla napisał/a: | Bojar napisał/a: |
Automat wyłącza światła po otwarciu drzwi kierowcy. |
Kolego to ma każdy my piszemy o czymś zgoła przeciwnym |
No nie do końca
Ten sam automat włącza światła po przekręceniu na stacyjki na II pozycję.
Auto odpala bez problemów. Zresztą ten patent użytkowałem we Fiacie Brava 8 lat bez pudła.
Moim zdaniem jest OK
[ Dodano: 03-02-2009, 10:31 ]
Cytat: | mimo ze auto ma juz kilka lat i oryginalny akumulator ktorego nigdy nawet nie ladowalem. |
Ojciec ma w Civicu oryginalny akumulator jeszcze
Auto z 1999 roku. 140 kkm przebiegu w tym 70 kkm na gazie.
Japońce umieją robić akku
zaskar - 16-01-2010, 19:14 Temat postu: Re: Podświetlenie zegarów, włączników, popielniczki, zapalni
AdamColt napisał/a: | tylko mam problem z 3 pokrętłami (regulacji ogrzewania, obrotów dmuchawy i zimniej-cieplej). Tam też przylutowałem diody lecz efekt marny, są 2 punkty wyraźnie jaśniejsze od reszty, czy ktoś ma zrobione jakieś fajne podświetlenie tego miejsca?
|
AdamColt, z tego co pamietam z innych aut w miejscu gdzie sa pokretla od nawiewow jest cos a la plastik ktory "transmituje" swiatlo. Podobnie jak masz podswietlone wskazowki np. od predkosciomierza. Jako ze dioda emituje swiatlo bardziej skupione niz zarowka w miejsu gdzie dioda dotyka tego plastiku swieci jasniej. Niestety takie sa uroki diod. Sam zamierzam zabrac sie do naprawy oswietlenia i zastanawiam sie czy zostawic oryginalny bialy kolor czy zamienic na czerwony.. Poza tym nurtuje mnie kwestia czy zmieniac na zarowki diodowe czy zostac przy tradycyjnych zarowkach (ktore maja krotsza zywotnosc niz diody)
Pozdrawiam,
TOmek
Radowan - 11-02-2010, 12:35
Ja mam problem.
Przepaliła mi się żaróweczka podświetlenia zapalniczki.
Ktoś to już zmieniał i rozbierał?
Jeżeli tak to proszę o poradę jak się do tego zabrać, bo mnie wkurza, że nie świeci
Ale tak krok po kroku...
I jeszcze jedna sprawa. Wydaje mi się, że kiedyś wyświetlacz w zegarach był wyraźniej widoczny. Teraz się trzeba przypatrzyć żeby coś zobaczyć. Jak to rozebrać i sprawdzić i wymienić.
Oczywiście proszę jeszcze o info jakie żarówki tam wchodzą, żebym dwa razy nie rozbebeszał.
Pawel`85 - 11-02-2010, 13:00
Zaróweczka w zapalniczce nazywa sie T5 12V5W (12 voltow 5 watow)
Instrukcja wymiany tutaj
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Co do Zegarow nie wiem czemu słabiej swieci, moze ktos przekrecil regulacje jasnosci i tego nie zauwazyłeś
W razie czego jak chcesz tam sie dostac to masz 2 sróby od ramki koło zagarów i poźniej 4 sróby zeby odkrecic zegary.
Pozdro
Radowan - 18-03-2010, 15:38
Z zegarami już się naprawiło.
Pierdyknąłem dzisiaj na zakręcie w skarpę ziemi przysypanej śniegiem.
Jak wyjechałem ( z pomocą innych) to z radości poklepałem Miśka po desce kilka razy ( w okolicy zegarów).
I zaskoczyły wszystkie.
Piękny wyświetlacz amberlight
Dziękuję za link
Wczoraj kupiłem w Tesco diody 12V do zamiany żaróweczek. W opakowaniu były dwie sztuki. W kolorze niebieskim lub czerwonym (kupiłem czerwone). Ładnie świecą i wszystko z nimi w porządku.
Cena opakowania 4,99PLN. Więc jakby ktoś chciał to tam może się udać
[ Dodano: 18-03-2010, 18:47 ]
Może komuś się przyda taka instrukcja, więc zamieszczam:
Żeby dostać się do światełek zegarów należy :
1) Odkręcić dwa wkręty obudowy zegarów dostęp do nich jest od dołu:
2) Zdemontować obudowę przez pociągnięcie do siebie.
3) Po zdemontowaniu obudowy trzeba usunąć panelik z regulacją lusterek i włącznikami świateł przeciwmgielnych.
Od strony zegarów wkładamy palce i zdecydowanie choć delikatnie wyciągamy go z zatrzasków. Należy to zrobić raczej w dół niż prostopadle do deski. Uwaga na krótkie kabelki:
4) Po wyjęciu panela delikatnie wyjmujemy wtyczki. Są one na zatrzasku i trzeba go nacisnąć. Nie pomylą się bo są dwie różne:
5) Jak już mamy wymontowany panel to zabieramy się za zegary. Odkręcamy trzy wkręty (dwa na górze w narożnikach i jeden centralnie na dole). Potem delikatnie wysuwamy najpierw dół, żeby zegary wyszły:
6) Kiedy już są wysunięte (uwaga na krótkie kable), właśnie je trzeba wypiąć. Jedna wtyczka niebieska i jedna biała w górnej części modułu. One też są na zatrzaskach i warto delikatnie je potraktować:
7) Panel mamy wymontowany i w zasadzie dostęp do żarówek jest gotowy. Te z niebieskimi korkami odpowiadają za podświetlenie zegarów. Brązowy na dole w środku odpowiedzialny jest za podświetlenie wyświetlacza. Żaróweczka od niego ma nałożony pomarańczowy kapturek i jak delikatnie się go ściągnie, to można założyć na następną żaróweczkę:
Żeby dostać się do żaróweczek od poszczególnych symboli trzeba zdjąć płytkę. Mocuje ją cztery wkręty i dwa kołki, które ciasno wchodzą w otwory. Oczywiście delikatność i zdecydowanie jak najbardziej wskazane. Po jej zdjęciu ukazuje się wszystko, czego potrzebujemy:
Fotka nieostra za co przepraszam.
Co ciekawe japończycy pomyśleli o kontrolce włączenia świateł w ogóle. Na panelu z przodu jest na zielono symbol świateł pozycyjnych. I jest gniazdo do włożenia żaróweczki. Ale żaróweczka nie ma połączenia. więc nawet włożona nie będzie działać. Jest też kilka pustych gniazd, część z połączeniami część nie. Zastanawiałem się czy nie udałoby się właśnie podłączyć kontrolki tych świateł mijania, ale za cienki jestem w elektryce i sam nic nie wymyślę. Jest też gniazdko żarówki podświetlenia haka, ale mi jest ono nie potrzebne.
Żarówki wymieniamy tak jak wszystkie bezkorpusowe. Przekręcamy w lewo o ¼ obrotu i wyciągamy oprawkę. Potem zdecydowanie wyciągamy żarówkę i na jej miejsce montujemy nową, albo diodę. Następnie wkładamy do oporu i przekręcamy w prawo o ¼ obrotu.
I tyle.
Z diodami warto tylko sprawdzić polaryzację, bo przy podłączeniu odwrotnym niż bieguny są, dioda nie będzie świeciła (chyba, chociaż są diody, które w zależności od polaryzacji świecą na zielono lub pomarańczowo).
Montaż przeprowadzamy dokładnie odwrotnie.
Bez żadnych problemów na prądzie w układzie to robiłem (włączony kluczyk, radio i światła).
Jedyne co, to zeruje się licznik przebiegu chwilowego.
Montaż i demontaż jest szybki (łącznie około 10 minut).
Jakby trzeba było mogę jeszcze pokazać jak wymienić podświetlenie zapalniczki, bo dzisiaj wymieniłem żarówkę na czerwoną diodę i działa wszystko bez problemu.
To tyle ode mnie
Bojar - 18-03-2010, 20:32
Piękny manual
zaskar - 19-03-2010, 00:02
super sprawa z tym fotoprzewodnikem dotyczacym wymiany zaroweczek!!
szkoda tylko ze "powstal" on po tym jak sam sie musialem z tym uporac.. ale teraz to bez problemu kazdy sobie poradzi z ta przypadloscia naszych lancerkow
Cytat: | Wczoraj kupiłem w Tesco diody 12V do zamiany żaróweczek |
Radowan ja jak chcialem wymienic zarowki na diody to pan w sklepie powiedzial mi ze diody do samochodu musza byc o wyzszym napieciu (chyba 14V) bo w samochodzi w czasie jazdy jest wyzsze napiecie (ze wzgledu na prad ladowania akumulatora). Tak wiec zaproponowal mi zarowki na 14V (bo diod nie mial). Dlatego zastanawiam sie na ile to byla sciema ze wzgledu na brak toaru czy sprzedawca faktycznie mial racje. Czy ktos kto podmienil zarowki na diody mial przypadek ze dioda sie spalila? Chodzi mi o diody podlaczane bez zadnego rezystora tylko bezposrednio do instalacji auta. Chetnie bym wymienil wszystko na diody zeby nie bawic sie w wymiany jak sie zarowki za jakis czas spala..
Radowan - 19-03-2010, 02:26
Zaskar, ja powiem tak... Wszystkie żarówki w aucie jakie mam są na 12V, diody świecą ładnie i jakby miało je trafić to od razu myślę by je trafiło.
Prąd ładowania a prąd w układzie to czasem dwie różne sprawy, a regulator napięcia jest od tego żeby załatwiał to prawidłowo.
Ja miałem tylko jedną przypadłość z żaróweczkami, ale nie w samochodzie. Używałem w czołówce standardowej halogenowej żaróweczki 6V podłączonej do akumulatora motocyklowego. Jak się okazało żarówka miała mniejsza żywotność. Ale doszedłem do tego potem jak pomierzyłem napięcie na paluszkach. Przez większość pracy podawały 1,2V a cztery dawały około 4,8 czyli prawie półtora mniej niż aku.
Ja w aucie teraz wymieniam żarówki które spaliły się po 5 latach użytkowania. Jak do tej pory była to jedna dioda od klimy, jedna żaróweczka biała w popielniczce i jedna w podświetleniu zapalniczki. wszystkie inne działają bez zarzutu.
Dioda działa bez zarzutu (zrobiłem jak na razie 60km).
Proponowałbym żeby wypowiedział się jakiś elektryk, ale myślę że 2V nie robią różnicy wielkiej...
A jakby ktoś potrzebował foto instrukcji jak coś zrobić w aucie, to służę pomocą.
W zasadzie oprócz silnika rozgrzebałem już wszystko i jak potrzeba to chętnie podzielę się wiedzą
krzychu - 19-03-2010, 09:35
Podczas pracy jest na żarówkach około 13,5-13,9V (zależny ile kabla), na zaciskach akumulatora miałem 14,3V. Tak że to prawda na pewno, a czy diody 12V wytrzymują 14V to już jest uzależnione od tego jak ktoś je zaprojektował jedne mogą wytrzymać inne się po chwili spalą...
Wojciech1982 - 04-06-2010, 18:42 Temat postu: Re: Podświetlenie zegarów, włączników, popielniczki, zapalni Witam prosze o porade odnosnie wlutowania diody 12V do wyłaczników
regulacji reflektorów (regulacja jest dobra jak sie zmienia z 0-4 to reflektory sie znizaja i na odwrót dzwigaja) natomiast mialem spalona zarówke wymienilem na diodie 12V (probowalem kilka diodów jednak zadna sie nie swieci ,diody sprawne bezpesrednio na aku podpiete swieca) czy moze byc uszkodzony jakis przewod doprowadzajacy napiecie ewentualnie płytka drukowana.Prosił bym tez o opis jak zjac tapicerke z drzwi kierowcy zeby niczego nie powyrywac chcialem takze wymienic nie swiacacy przycisk opuszczania szyby (jak zakupilem pojazd 1 miesiac temu cale oswietlenie wewnetrzne mialo wypalone zarówki mi to przeszkadza nie wiem dlaczego poprzedni wlasciciel sie tym nie interesowal.Wymienilem juz zarówke w przycisku awaryjek biala dioda oraz czerwona dioda regulacja intensywności podswietlenia deski rozdzielczej, czerwona dioda podswietlenie zapalniczki oraz zarówke w bagazniku i na podsufitce. teraz poszukuje podwójnego przełacznika przeciwmgielnych swiatel i przekaznika bo przymierzam sie do montażu przednich lamp przeciwmgielnych, z tego co wyczytalem na forum instalacja jest juz przygotowana.
Dziekuje za porade.
[ Dodano: 05-06-2010, 13:59 ]
Witam uporalem sie z dioda na wyłaczniku regulacji reflektorów po rozebraniu wyłacznika okazalo sie ze dolna sciezka na płytce drukowanej jest uszkodzona .
poprzedni wlasciciel brutalnie chyba prubowal wymienic zaróweczke.
Wlutowalem od dobrego polaczenia kawalek blaszki przyklejonej na kleju nastepnie wsadzilem oprawke z wlutowana dioda i swieci pieknie na czerwono nawet w dzien efekt ciekawy.
Pozdrawiam.
|
|
|