Sigma/Diamante Ogólne - [Diamante'92] Olej w silniku i skrzyni
Anonymous - 14-02-2009, 19:34
Nie chce się wymądrzać ale mam przed sobą tabelkę w instrukcji obsługi sigmy dotycząca oleju jaki można wlewać i jest to po prostu skala temperatury w jakim klimacie auto będzie eksploatowane i wychodzi że u nas najodpowiedniejszy jest SAE 10W- 40lub 10W-50 które to dotyczą zakresu temperatur od -30stopni Celsjusza do + 50 ->
Zależność jest taka im mniejsza cyfra z przodu tzn. np 5W tym olej wskazany jest do niższych temperatur, natomiast im wyższy np 15W tym może pracować w wyższej temperaturze. Symbol W oznacza Winter - zima natomiast liczby po - 30 lub 40 czy 50 oznaczają lepkość im wyższa ta liczba tym wyższa może być temperatura w której silnik ma pracować - chodzi tutaj o temperatura otoczenia a nie silnika.
VirMan - 14-02-2009, 20:22
Well.. taki jest na usa ( a mam diamante) ... Być może to kwestia klimatu fakt - ale u mnie jakoś chodzi idealnie..
Anonymous - 14-02-2009, 20:34
Ja nie piszę że jest nie odpowiedni gdyż zakres temperatury ma bardzo duży w którym zachowuje swoje właściwości smarne bo ma od -30 do + na pewno wile więcej niż 50stopni jak to jest w wypadku SAE 10W - 40 (wartości tej normy dotyczą pracy silnika 100 stopni celsjusza) więc twój olej zachowuje w wysokiej temperaturze bardzo dobre właściwości smarne i lepkość a u nas już pewnie za parę lat w lecie będziemy mieli takie temperatury czego sobie i tym którzy lubią ciepło życzę
VirMan - 14-02-2009, 20:39
Jestrem nieco maniakiem jeśli chodzi o coś co robię , jeśli da sięzamontować , to montuje , jesli jest lepszy olej to leję , jeśli tylko ma to sens ,to robię - wiec tu nie widziałem jakiśprzeciwskazań , np brak chłodzenia w wyniku awarii i dojechać skokami do stacji , pasuje mieć dobry olej
[ Dodano: 14-02-2009, 20:40 ]
zastanawiam sienad awaryjnym napedęm elektrycznym - cosa'la hybryda ,a le najpierw muszę komputer skończyć od tleny w dolocie - to bedzie potężne :]
BartekWu - 15-02-2009, 22:52
VirMan napisał/a: | z tego co wiem to olej powinien być valvoline 10w70 , mam taki i świetnie sie sprawuje , a do skrzyni ma być ATF 4+ . też jak narazie bez żadnych problemów |
A ja mam taka ciekawostkę z forum Chryslera nt. ATF 4+
http://www.motoforum.pl/F...opic.php?t=3301
VirMan - 15-02-2009, 23:05
no włąsnie.. - tyko jakie skrzynki robili japończycy ? - epoke nowsze :] - well ja wlałem atf 4+ i narazie idealnie. - tak samo z olejem silnikowym. silnik suchutki w każdym miejscu a auto robi kiometry - wole dać lesze coś niż gorsze, a o uszczelnienia raczej chyba nie powinnismy sie martwic w sigmie/diamante , ale tu doswiadczenia nie mam , chyba że ktoś ma jakąś wiedze w tym zakresie namacalną
BartekWu - 16-02-2009, 18:21
No ja wlałem Mobil ATF 320 Dexron III i mam nadzieję, że nie będę narzekał.
VirMan - 16-02-2009, 18:29
a jakbyś przeczytał co w powyzszym artykule ,to byś dextrona nie wlewał
BartekWu - 16-02-2009, 18:41
Ja tam nie wiem - tutaj na forum wyczytałem, że Dexron to nie jest marka oleju tylko norma jakościowa.
TU i dalej
VirMan - 16-02-2009, 18:43
a Fakt - ślepy jestem :] przeczytałem Dextron
|
|
|