To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Za wysokie obroty

Krzyzak - 09-03-2009, 09:11

to pewnie silniczek krokowy, skoro pomiary tego dowiodly - dosyc czesto sie to zdarza
Nikoś - 09-03-2009, 11:29

Aby sprawdzić czy to jest napewno krokowy postanowiłem dodatkowo sprawdzić gp w taki sposób, choć niewiem czy dobrze. Najpierw go wykręciłem i zostawiłem podłączone i poprosiłem kolege żeby skręcił kluczyki na pozycje ON. Według mnie powinien się schować lub wysunąć ten bolec, który zamyka lub otwiera powietrze do ssania. Silniczek tylko terkotał i nic więcej, więc to chyba też swiadczy otym że jest trafiony prawda? Czy to ja się myle?
splawik - 11-03-2009, 21:32

czasami przyjacielu pada sonda lambda i tez silnik głupieje z obrotami takze proponuje ja sprawdzic
Nikoś - 11-03-2009, 22:48

Sonde sprawdzałem 2 razy i jest OK, ale dzięki za podpowiedz. Jak narazie musze wstawi krokowca żeby diagnozowac dalej bo muj wysiadł :(
Wie ktoś może czy od innych ałtek można dopasować krokowca

[ Dodano: 18-03-2009, 21:01 ]
Witam ponownie niedawno kupiłem krokowca od mechanika i kliperek smigał jak natchniony lecz dzisia krokowy padł. Gdy go rozkręciłem to zobaczyłem że ktoś tam grzebał bo był zalany plastikiem stąd moje pytanie. Czy krokowca można naprawić?

Anonymous - 18-04-2009, 03:01

hej nikoś i jak z tymi obrotami doszedłeś ładu bo ja mam taki sam problem wymiana krokowca coś pomogła?
zenek_bb - 18-04-2009, 11:27

Nikoś napisał/a:
Wie ktoś może czy od innych ałtek można dopasować krokowca

raczej nie...

[ Dodano: 18-03-2009, 21:01 ]
Gdy go rozkręciłem to zobaczyłem że ktoś tam grzebał bo był zalany plastikiem stąd moje pytanie. Czy krokowca można naprawić?


pewnie naprawiał cewke bo lubią się przypalić na drucie przy samym kontakcie

krokowca można naprawić, ale ciężko i dużo zależy co się zepsuło, może być Ci potrzebny inny krokowiec na części... ciężko powiedzieć coś bez rozeznania na odległość...

Nikoś - 18-04-2009, 20:20

Siemka niestety nie naprawiłem krokowca, ale za pare dni dostane urzywke tylko mam nadzieje że wytrzyma dłurzej. Jedno jest pewne że to był krokowiec. Kolegi znajomy ma też miśka i jego krokowy niema przejścia na 2 i 3 pinie ale autko chodzi normalnie, czy to są jakieś wyjątki?
HouseM - 30-04-2009, 17:23

Oporność cewek w silniczku krokowym to jedna sprawa , a jego mechaniczne uszkodzenie to druga. W twoim przypadku może to być właśnie zatarcie silniczka. Jeśli nie masz co robić to proponuje C wymontować krokowy, rozdłubać go na kawałki , wymyć w jakiejś ropie, nafcie itp następnie wysuszyć dokładnie, przesmarować i zmontować. DOpiero wtedy przeprowadzić procedurę regulacyjną.

Następne co mi do głowy przychodzi i jest bardzo możliwe to uszkodzenie oringa na głównej śrubie regulacyjnej http://www.vfaq.com/proj-pics/BISS/BISS-10.jpg (zaznaczona w kółeczku.
Jak ją wykręcisz całkowicie to znajduje się na niej oring ,który też czasem "pada"
Pamiętaj aby liczyć ile obrotów wykonałeś do całkowitego wykręcenia ! oszczędzi Ci to potem sporo kłopotów z regulacją

Nikoś - 30-04-2009, 18:31

Czy ECU może być sprawcą tego że padają mi te krokowce normalnie mam już dość ich, 3 i znowu pochodził pare dni ale dobrze że chociaż wytrzymał mi podczas jazdy do poznania.
A i jeszcze jedno jak sprawdzić sąde lambda czy jest ok?

Anonymous - 03-05-2009, 17:51

a czy istnieje taka możliwość że nie cofa się do końca dzwignia przepustnicy może luzy są bo jak ręką delikatnie docisnę to obroty są normalne ale jak wcisnę gaz i puszczę to znowu lipa i trzyma prawie 2000 lekko docisnę i jest ok może luzy są tam albo coś ma ktoś pomysł??
zenek_bb - 03-05-2009, 21:29

na bank coś z IPSem czyli tym przełączniczkiem który ogranicza przepustnicę

wkręć go o jakieś pół obrotu, jak niepomoże to o jeden cały a jak nie pomoże i dalej będziesz musiał ręką docisnąć to:

w momencie jak sie puszcza gaz, przepustnica wraca, opiera się na nim i go przełącza, wtedy na jego styku pojawia sie masa, to sygnał dla komputera ECU że ma regulować wolne obroty, jak źle styka to jest uszkodzony, powinien przy bardzo delikatnym naciśnięciu działać

zrób tak: dołącz ten kabelek od niego (jest jeden z takim gumowym kapturkiem), wepnij do niego jakiś kabel (wsadź koniec kabla do środka gumowej osłonki, tam jest terminal)

odpal auto, najlepiej żeby było wcześniej rozgrzane, i podłącz drugi koniec tego kabla do masy albo klemy minusowej, tak ręcznie włączysz obwód IPSa
zobacz reakcje, silnik powinien w momencie podłączenia tego kabelka zacząć dobrze regulować wolne obroty tak jak po dociśnięciu...

jak będzie wtedy działać to znaczy że kwalifikuje sie do wymiany... jakieś 40 zł używka na szrocie, w innym temacie w tym dziale ktoś wymianiał i pisał gdzie dostał i za ile...

Creatinian1990 - 03-05-2009, 22:50

Owszem może to być ten IPS:)
Kolega zenek_bb bardzo mi pomógł w tej sprawie:)
za ten czujnik zapłaciłem 40zł na szrocie a mechanik włożył mi go za BAGATELA 5zł:D
Ale może to być również wina przepływomierza nie myl z przepustnicą:)
Sprawdziłeś go??

Anonymous - 03-05-2009, 23:28

przepływomierz jest ok lewego powietrza nie łapie błędy posprawdzane i dioda nic nie wykazała krokowy pomierzony i też wszystko ok więc chyba muszę zająć się tym czujnikiem albo ta sprężyna trochę za słabo ciągnie może jak to rozbiorę i poczyszczę to coś da dzięki za tydzień dam znać jak poszło zenek ten IPS to jest taka jakby śruba co podłączony jest do niej taki jeden przewód czy tak?
Adaho_krak - 03-05-2009, 23:36

beben1982 napisał/a:
ten IPS to jest taka jakby śruba co podłączony jest do niej taki jeden przewód czy tak?


Dokładnie tak. :)

Creatinian1990 - 03-05-2009, 23:39

taa;) dokładnie:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group