To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Co jak wentylator nie kręci się??

Owczar - 17-04-2009, 16:07

Wentyltaor nie wlacza sie zaraz po otwarciu termostatu.
Termostat otwiera się przy 82 stopniach z reguły, a wentylator potrafi się włączyć przy 95.
Sprawdź jeszcze czy jak zewrzesz piny w kostce od czujnika temp to się włącza. Może jak wyjmujesz kostkę to piny się zwierają?
Jeśli będzie się kręcił po zwarciu, to zanuż stary czujnik do wrzątku i podłącz pod kostkę, zobacz czy wtedy się włączy.

nikiniko - 17-04-2009, 17:39

Wygląda tak:

Ściągam kostkę z czujnika temp. i załącza się wentylator a gdy zmostkuje piny w kostce (2-piny) to wentylator wyłącza się i słychać pstrykanie w przekaźniku.

Wygląda na to że czujnik na zimno ma obwód zamknięty na ciepło obwód przerwany

Owczar - 17-04-2009, 18:16

No ale jak mierzyłeś stary to było zpełnie odwrotnie.
nikiniko - 17-04-2009, 18:54

nie, musiałeś coś źle zrozumieć tak było od początku
Owczar - 17-04-2009, 18:57

Chodziło mi o stary czujnik. Zimny miał większy opór, a jak zalałeś wrzątkiem to miał mniejszy...
nikiniko - 17-04-2009, 19:44

Zmierzyłem jeszcze raz
Masz racje zimny miał opór 20 po zalaniu wrzątkiem 0.5

Już nic nie rozumiem

Owczar - 18-04-2009, 16:54

Na odległość Ci już niestety nie pomogę. Myślę, że jakiś w miarę obeznany elektryk da sobie radę. Wentylator to dość delikatna sprawa i lepiej żeby był sprawny. Gdybyś mieszkał bliżej to mógłbym Ci pomóc, ale przez forum jest ciężko.
nikiniko - 18-04-2009, 18:50

Owczar, rozumiem cie i dzięki za dobre chęci.

Tak dla ciekawostki dodam że zmierzyłem dzisiaj ten nowy czujnik.
I zdziwienie bo miał opór 0,3 po zalaniu go wrzątkiem.

Ciężko sobie poradzić bez - Mitsubishi Service Manuals

Może tak ma być, a może sygnał z czujnika idzie na ECU i to on załącza wentylator
może, może za dużo tego "może " fakty by się przydały.
No nic będę szukał jakiegoś elektryka co się japońca nie przestraszy. :mrgreen:

Owczar - 18-04-2009, 19:49

Sam widzisz, z czujnikiem jest ok.
Możesz prześledzić gdzie biegną kable od czujnika. To wiele wyjaśni.
Zapytaj Jacek11 na PW, może zna schemat instalacji od wentylatora i coś podpowie. Chciałem pomóc, ale najlepiej jakbym sam popatrzył i pomierzył multimetrem :)
Myślę, że nieduzym kosztem naprawisz. Przekaźnik i wentyl masz ok, to nam sie udało ustalić.

Pozdrawiam

Anonymous - 19-04-2009, 18:27

A u mnie wentylator chodzi, a ciecz i tak się gotuje. Wymieniłem chłodnicę i termostat. Jaka może być przyczyna? (Szukałem i nie znalazłem).
Owczar - 19-04-2009, 19:21

Opisz troszkę więcej co się dzieje. Czy grzeje się w trasie, czy w mieście. Po jakim czasie?
Czy ubywa płynu chłodniczego? Czy nie masz czasem za wyskoiego ciśnienia w układzie?

Maretzky85 - 19-04-2009, 20:14

ptwardy, Wskazówka wędruje na czerwone pole ? chłodnica jest gorąca ? Może czujnik przekłamuje ? Nie skacze Ci wskazówka temperatury zamiast płynnie wzrastać ?
A poza tym j/q musisz opisać więcej szczegółów żebyśmy mogli Ci dobrze doradzić.

nikiniko - 19-04-2009, 22:13

Error- sorki
Anonymous - 20-04-2009, 19:54

W czasie jazdy, na postoju - wskazówka podchodzi na czerwone pole, gotująca się ciecz przelewa się do zbiornika wyrównawczego; przewodami na szczęście nie ucieka, nie zauważyłem. Mam wrażenie jakby uszczelka pod głowicą była lekko szczerbata i na wydechu przepuszcza do układu chłodzenia. Ale to by się tylko "gotowało" a temperatura byłaby w normie. A tu idzie równo i powoli na czerwone pole.
Owczar - 20-04-2009, 21:42

Nie koniecznie. Może się gotować jak układ się zapowietrza... Kopci Ci na biało?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group