 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Co jak wentylator nie kręci się?? |
Autor |
Wiadomość |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 08-04-2009, 19:03 Co jak wentylator nie kręci się??
|
|
|
Po wymianie uszczelki pod głowicą odebrałem autko od mechanika, NO I ....
Mech. kazał jechać do elektryka, bo wentylator nie załącza się.
Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury i jak go sprawdzić ?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 19:24
|
|
|
W chłodnicy powinien być termowłącznik który załącza wentylator przy określonej temperaturze, ja bym najpierw tego sprawdził. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 08-04-2009, 19:36
|
|
|
a czy zwarcie kabelków z termowłącznika powinno załączyć wentylator ? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 19:43
|
|
|
Tak. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 08-04-2009, 19:54
|
|
|
wszystko pięknie już się ucieszyłem , a tu klapa bo przy mojej chłodnicy nie ma termowłącznika
hmm czy to normalne?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 20:07
|
|
|
Upewnij się, że do chłodnicy nie wchodzą żadne przewody. u mnie ten termowłącznik jest na samym dole przy wężu dolnym. Ale ja mam innego Gala, może u Ciebie to jakoś inaczej jest rozwiązane. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-04-2009, 21:04
|
|
|
Powodem może być uszkodzony wentylator chłodnicy. W większości samochodów napędzany jest silnikiem elektrycznym, a sygnał do włączenia dostaje z czujnika umieszczonego w głowicy silnika. Jeśli mimo wysokiej temperatury wentylator nie pracuje możliwych jest kilka przyczyn. Pierwsza to brak zasilania, którego powodem może być przepalony bezpiecznik lub uszkodzony przewód. W bardzo prosty sposób można sprawdzić układ wentylatora. Wystarczy zlokalizować czujnik wentylatora, następnie odłączyć wtyczkę i połączyć (zmostkować) przewody ze sobą. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-04-2009, 12:56
|
|
|
Tak jak napisałaczekoladka_1981, czujnik masz w silniku.
Nie wiem czy sygnał z czujnika przechodzi u Ciebie przez ECU i dopiero do przekaźnika, ale wszystko można sprawdzić.
Na początek sprawdź czy do wentylatora dochodzi napięcie gdy silnik jest juz rozgrzany i teoretycznie wnetylator powinien już działać.
Jeśli napięcie jest to wentylator jest padnięty, jeśli nie to musisz iść drogą którą napisała czekoladka_1981.
Uważaj żeby nie przegrzać silnika podczas tego sprawdzania.
Bezpieczniej jest podłączyć wentylator na krótko do aku i zobaczyć czy zakręci. Bo oczekiwanie aż pojawi się napięcie może skończyć się zagrzaniem silnika, bo w zasadzie ciężko empirycznie stwierdzić kiedy on już powinien się włączyć. |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 09-04-2009, 13:12
|
|
|
Wolałem nie ryzykować z zagrzewaniem silnika, podłączyłem do akumulatora no i zadziała.
Kabel z czujnika który znajduje się przy głowicy zwarłem z masą co powinno zamknąć obwód i załączyć wentylator , no ale nic takiego się nie stało.
Wniosek : czujnik może być dobry , a problem gdzie indziej .
No chyba że się mylę z tym zwarciem kabla z czujnika do masy ?
Bezpieczniki sprawdzałem i ok, ale Owczar pisał coś o przekazniku
I tu mam problem, bo gdzie on jest i jak go sprawdzić ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-04-2009, 13:41
|
|
|
Niestety nie znam schematu układu załączającego wentylator w Twoim Galu. Service manuala też nie ma. Sprawdzałem w space wagonie ale też nic nie napisali.
Możemy metodą prób i błędów znaleźć tą usterkę.
Generalnie skoro wentylator działa, to proponuję sprawdzić gdzie biegną kabelki które są wpięte do wentylatora. Mogą iść od przekaźnika, po może być jeszcze bezpiecznik. Przkaźnik pełni rolę załączania i w przypadku wnetylatora jest stosowany, ponieważ płynie dość duży prąd i przełącznik może nie wytrzymać.
Nie wiem w którym miejscu w Twoim aucie jest ten przekaźnik :/ Jest oznaczany jako ...FAN... Może siedzieć z bezpiecznikami pod maską. Zobacz opisy na skrzynce.
Sprawdzenie przekaźnika jest bardziej skomplikowane. Są rózne typy, trzeba sprawdzić schemat na przekaźniku i odpowiednio podać napięcia.
Jak go znajdziesz to możesz go na początek wyjąć i sprawdzić czy jest w ogóle podawane napięcie. Na jednym z pinów musi być cały czas napięcie 12V. Gdy silnik jest nagrzany pojawia się kolejne które włącza przekaźnik.
Ogólnie to jest problem, bo nie wiem jak masz sterowany ten wentylator. W galancie EA ECU na podstawie czujnika steruje wentylatorem. W starszych jest czujnik w chłodnicy. W space Wagonie też tak jest... Jeśli wentylator włącza się na podstawie czujnika w głowicy to albo masz 3 różne czujniki, albo wentylatorem steruje ECU i masz dwa czujniki. Jeden dla ECU a drugi do wskazań na liczniku. Ten do licznika ma jeden kabelek a ten do ECU dwa. Powinny być w pobliżu. Jeśli tym wszystkim steruje ECU to zwarcie tego drugiego nic nie da, tylko moze wywalić błąd.
Ten czujnik który zwarłeś to prawdopodobnie czujnik od wskazania na desce rozdzielczej, i nie ma nic wspólnego z wentylatorem... |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 11-04-2009, 17:58
|
|
|
czy to będzie czujnik temperatury ??
W sklepie byłem, ale się zdziwiłem bo był mniejszy.
Może w innym miejscu mam ten czujnik, ktoś mi powie? |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 11-04-2009, 18:39
|
|
|
mniejszy był bo to nie ten
ten o któy Ci chodzi jest z drugiej strony kopułki , siedzi w obudowie termostatu pod kątem 90* w stosunku do tego (ma czarną kostkę)
jak znajdziesz napisz czy taki Ci proponowali |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14-04-2009, 14:04
|
|
|
tom11 napisał/a: | ten o któy Ci chodzi jest z drugiej strony kopułki , siedzi w obudowie termostatu pod kątem 90* w stosunku do tego (ma czarną kostkę) |
masz racje tom11, to ten z czarką kostką na dwa piny cena 43zł
Działa na zasadzie rozwarcia, czyli jak wyciągniesz kostkę na załączonym silniku to załączy się wentylator. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-04-2009, 14:11
|
|
|
Czyli jak odpiansz kostkę to wnetylator działa? Czyli czujnik temp do wymiany? |
|
|
|
 |
nikiniko
Mitsumaniak Andrzej
Auto: Galant Elegance 01' EA2A 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 136 Skąd: Żory
|
Wysłany: 14-04-2009, 14:57
|
|
|
Owczar napisał/a: | Czyli jak odpiansz kostkę to wnetylator działa? Czyli czujnik temp do wymiany? |
tak
czujnik do wymiany jeż zamówiłem
[ Dodano: 16-04-2009, 17:10 ]
Dziwna sprawa
Czujnik temperatury wody wymieniłem na nowy, a wentylator nadal nie załącza się.
Mniemam że jak termostat się otworzył wężem poszła woda gorąca że nie szło się dotknąć
to wentylator powinien się kręcić !?
Oczywiście po wyciągnięciu wtyczki wentylator załącza się.
Co to może być ? H E L P ! ! !
[ Dodano: 16-04-2009, 19:36 ]
HELP !!!!!!!HELP!!!!!!!!HELP !!!!!!!HELP!!!!!!!!HELP !!!!!!!HELP!!!!!!!!HELP !!!!!!!HELP!!!!!!!!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, |
|
|
|
 |
|
|