To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Co to może być...

Owczar - 15-04-2009, 10:34

To może być źródło Twoich problemów. Być może z przepływką jest ok.
Skąd ten olej w dolocie? Z odmy?

Co do tej rurki, to nikt nie wystawia takich rzeczy na allegro. Szukaj całych galantów z Twoim silnikiem i dzwoń z zapytaniem. Tylko najlepiej dzwonić, a nie pisać, bo sprzedawcy części słabo odpisują.

nikiniko - 15-04-2009, 14:13

No nie wiem jeszcze czy przepływka jest dobra, pękniecie zakleiłem taśmą izolacyjną na razie i przestał mi gasnąć, lecz jeszcze troszkę faluje na obrotach.
Jak wymienię rurę to wszystko będę wiedział.

Tylko nie daje mi spokoju że w przepływce nie ma "ramki z miodem" w poprzednim miśku miałem.

Owczar napisał/a:
Skąd ten olej w dolocie? Z odmy?

Tak tym wężyk co z pokrywy zaworów skrapla się olej, czy to normalne?

Owczar - 15-04-2009, 15:33

Normalne, ale proponuję wyczyścić dolot. U siebie zaślepiłem całkiem odmę.
nikiniko - 16-04-2009, 19:59

Węża zreperowałem klejem na ciepło, silnik teraz trzyma obroty jednakowo bez spadku w granicach 1200. Troszkę dużo ale równo.

Zresetowałem ECU a następnie mrugałem.

Błąd : 55

Owczar - 16-04-2009, 20:03

Spróbuj przeczyścić silniczek krokowy i styki w kostce.
jacek11 - 16-04-2009, 20:10

nikiniko napisał/a:
Tylko nie daje mi spokoju że w przepływce nie ma "ramki z miodem" w poprzednim miśku miałem.


Plaster miodu powinien być.Bez tego przepływka nie będzie działać.
Oliwy w dolocie nie powinno być.Świadczy to o przedmuchach w silniku.

nikiniko napisał/a:
Błąd : 55


W moim poprzednim misiu też występuje ten błąd,ale obroty trzyma prawidłowo.


Pozdro. :)

Owczar - 16-04-2009, 20:21

Nie koniecznie o przedmuchach. Nawet jak silnik nie ma przedmuchów to tworzy się mgła olejowa i z czasem pojawia się olej w dolocie.
jacek11 - 16-04-2009, 20:46

Owczar napisał/a:
Nawet jak silnik nie ma przedmuchów to tworzy się mgła olejowa i z czasem pojawia się olej w dolocie.


Owszem,ale jest ona wciągana do kolektora,i nie powinna się osadzać oliwa.
Przerobiłem ten silnik,i wiem coś o tym.U mnie nie wszystkie zawory były
szczelne,i część ciśnienia szło w dolot.
Silnik pracował nierówno,a oliwa była nawet w filtrze powietrza.
Po naprawie głowicy,problem zniknął.
Chętnie podzielę się doświadczeniami jeśli potrzeba :)

nikiniko - 16-04-2009, 20:52

Owczar napisał/a:
Spróbuj przeczyścić silniczek krokowy


Na temat krokowca na forum sporo ale nie znalazłem schematu jak to zrobić?

Może ktoś opisze ? P R O S Z E


jacek11 napisał/a:
Plaster miodu powinien być.Bez tego przepływka nie będzie działać

To dziwne że ECU nie wykryło u mnie braku plastra miodu, no chyba że ocknie się po czasie :mrgreen:

jacek11 - 16-04-2009, 21:09

nikiniko napisał/a:
To dziwne że ECU nie wykryło u mnie braku plastra miodu, no chyba że ocknie się po czasie :mrgreen:


Robiłeś restart ECU,więc wrócą niebawem błędy.

nikiniko napisał/a:
Na temat krokowca na forum sporo ale nie znalazłem schematu jak to zrobić?


Patrząc na przepustnicę od strony wlotu,na dole po lewej jest krokowiec.
Odkręcasz dwie śrubki,zdejmujesz dekielek,i widzisz trybiki.Wyjmujesz,czyścisz,
sprawdzasz czy trybik od silnika pracuje.
Przy okazji czyścisz przepustnicę według opisu Krzyżaka.
Regulujesz wolne obroty na benzynie.
To tyle co mi przychodzi do głowy.Jak o czymś zapomniałem,proszę
podpowiedzieć.
:)

nikiniko - 21-04-2009, 08:42

Jak to zrobić?

jacek11 napisał/a:
sprawdzasz czy trybik od silnika pracuje.


Czy trybiki są synchronizowane ze sobą czy obojętne z wkładaniem ich?

Owczar - 21-04-2009, 10:44

Nie są synchronizowane, tam jest czujnik położenia i on się ustawi. Podłączasz kostkę i włączasz zapłon, powinien wtedy się kręcić.
nikiniko - 21-04-2009, 13:32

Kręci się ale przez 5-10 sekund a potem staje(sprawdzałem bez dwóch trybików)

Czy tak ma być?

Owczar - 21-04-2009, 13:38

Wygląda, że jest ok. Sprawdź czy koła zębate od ślimacznicy nie są wytarte. Jak złożysz silniczek ale go jeszcze nie wkręcisz to zobacz czy wysuwa i wsuwa popychacz. Przejedzie pewnie raz i ustali w jednym z krańcowych położeń.
nikiniko - 21-04-2009, 13:49

Owczar napisał/a:
Jak złożysz silniczek ale go jeszcze nie wkręcisz to zobacz czy wysuwa i wsuwa popychacz. Przejedzie pewnie raz i ustali w jednym z krańcowych położeń


myślę że ten opis to innego krokowca jest

Ja mam tak jak w tym opisie :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29732



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group