[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Brak Ogrzewania
win_p - 16-01-2009, 11:08
piszesz ze problemy masz od czasu remontu - kwestja co remontowales bo jesli zalozyles np uszczelke pod glowice jakas lipna lub jakos odwrotnie ( nie wiem czy w tym modelu wogule da sie pomylic ) to mogles zatkac nia jakis kanalik wodny i dla tego sie nie odpowietrza
narazie bez paniki poczekaj wymien korek i poczekaj troche u mnie sam sie odpowietrzyl coprawda trwalo to troche ale teraz jest ok tylko dbaj o odpowiedni poziom plynu w zbiorniczku
pamietaj tylko zeby nie dawac mu mocno w pedzel poniewaz miejsca gdzie jest powietrze narazone sa na szybsze lapanie temp co moze powodowac mikropekniecia i w efekcie prowadzi do szybszego zuzycia silnika
jesli jednak problem nie ustapi szukaj rozwiazania w owej uszczelce
Owczar - 19-01-2009, 18:56
Wymieniałem także uszczelkę. Ale kupowałem ją u Japaneze i raczej nie powinna być zła. Zakupiłem dziś korek do chłodnicy, ale wskaźnik się nie podnosi. Muszę posprawdzać jaką ma rezystancję czujnik temperatury, bo nie wiem czy to kwestia zapowietrzenia, bo wewnątrz kabiny naprawdę dobrze grzeje.
win_p - 20-01-2009, 02:09
a po remoncie ile plynu ci weszlo i czy spuszczony byl do konca
marexi - 20-01-2009, 02:58
u mojej ukochanej podczas ostatnich minusow zauwazylismy ze wskazowka temp jak stoimy dluzej gdzies na torach po dlugiej albo krotkiej jezdzie leci do gory i ze na postoju mimo juz nagrzanego silnika po praiwe 50km leci zimne powietrze
okazalo sie jak pojechalem do mechanika ze cieknie pompa wody i trzeba bylo wymieniac, poszukaj czy Ci gdzie nie leci tu wygaldalo jakby woda byla ale jak mechanik zaczal wlewac to oczom nie wierzylem, naprawde duzo 2 litry dolalem jak nie wiecej do colta 1,6
Owczar - 20-01-2009, 10:08
Płyn był spuszczony do końca. Weszło około 8 litrów.
U mnie pompa nie cieknie, a ciepłe powietrze dmucha bez problemu.
win_p - 20-01-2009, 13:18
Owczar napisał/a: | Płyn był spuszczony do końca. Weszło około 8 litrów. | czyli tyle ile powinno tam wejsc co nie wyklucza malego pecherza powietrza w okolicy czujnika temp
zrob pomiary czujnika moze w nim tkwi problem parametry czujnika przeciez znasz jesli to nie wykaze winy czujnika pozostaje podlaczenie do kompa byc moze silnik ma odpowiednia temp a uszkodzony jest wskaznik na tablicy rozdzielczej i wprowadza cie w blad
na kompie sprawdza temperature
a jak ze spalaniem nie odnotowales wiekszego zuzycia paliwka po remoncie jesli nie to moja teoria z walnietym wskaznikiem moze byc realna
Owczar - 20-01-2009, 13:51
Już wykręcałem ten czujnik raz i nie stwierdziłem żadnego pęcherza. Spalanie bez zmian jest. I to jest dziwne, jakby silnik był niedogrzany, na pewno by wzrosło. Czujniki są koło siebie, sprawdzę ich rezystancję na rozgrzanym silniku. Może faktycznie coś w liczniku, bo wyjmowałem go parę razy jak sprawdzałem obrotomierz
win_p - 20-01-2009, 13:59
Owczar napisał/a: | Spalanie bez zmian jest. I to jest dziwne, jakby silnik był niedogrzany, na pewno by wzrosło. |
dokladnie o to mi chodzilo pewnie problem jest w liczniku a my nie potrzebnie skupiamy sie na silniku
Owczar - 20-01-2009, 14:07
No wcześniej na pewno był problem z nagrzewnicą i korkiem. Bo po wymianie mam stąły poziom płynu i ciśnienie w układzie. Wcześniej jak odkręciłem korek na zimnym, to nie było normalnego poziomu. Teraz jest ok.
[ Dodano: 22-01-2009, 00:47 ]
Sprawdziłem dziś oporność czujnika na rozgrzanym silniku. Manual podaje dla tego czujnika wartość 104+/-13,5. Mi wskazał jakieś 158-164Ohm, natomiast czujnik z którego dane pobiera ECU wskazał 258 Ohm, a manual podaje 260-360. Czyli to drugie niby mieści się w normie. Bardzo możliwe, że padł czujnik od wskaźnika. Gdzie mogę kupić coś takiego?
scarylukas - 10-04-2009, 23:02 Temat postu: Galant 2002 Brak Ogrzewania Witam, od kilku dni mam problem z ogrzewaniem, poprostu sie nie włacza, linki i cala mechanika w mieszalniku dziala OK, przy właczaniu ogrzewania słychac pstrykniecie przekaznika ale na tym sie konczy, po rozebraniu plastikow otaczajacycch nagrzewnice stwierdzilem ze jest ona zimna. czy jest tam jakis zawor ktory odcina doplyw wody do nagrzewnicy? jezeli tak to gdzie go szukac?
Moje autko to Galant z roku 2002 sprowadzony z USA silnik 2,4 (4G64)
Owczar - 11-04-2009, 02:03
Posiadasz klimatronic?
Nie ma zaworu odcinającego dopływ, zmieniany jest tylko obieg powietrza. Na poczatek otwórz maskę i sprawdź przewody do nagrzewnicy. Czy są oba ciepłe, zimne...
Na rozgrzanym silniku może być tak, że jeden przewód będzie ciepły, drugi zimny. Oznacza to, że w nagrzewnicy jest zator blokujący obieg.
Jeśli nie będzie obiegu oba mogą być tuż po rozgrzaniu zimne....
W każdym razie będziesz musiał udrożnić nagrzewnicę. U mnie wystarczyła zamiana przewodów i obieg w drugą stronę. Niektórzy stosowali wąż ogrodowy i duże ciśnienie, a czasem konieczna jest wymiana nagrzewnicy w której osadził się kamień jak ktoś jeździł na wodzie... Może być załamany przewód, zapowietrzony układ. Ale musisz najpierw sprawdzić przewody.
scarylukas - 11-04-2009, 07:41
auto nie posiada klimatronika tylko zwykla manulana klimatyzacje ktora dziala jak najbardziej poprawnie. sprobuje wykonac to co napisales i napisze wieczorem czy pomoglo
[ Dodano: 11-04-2009, 16:28 ]
przeprowadzilem kilka roznych prob i okazalo sie ze nagrzewnica posiada zawor ktory przy wylaczonym ogrzewaniu odlacza doplyw wody. niestety zeby sie doniego dobrac bedzie chyba trzeba rozebrac pol samochodu.
Owczar - 11-04-2009, 18:47
Gdzie jest ten zawór?
Matik608 - 11-04-2009, 20:30
scarylukas napisał/a: | nagrzewnica posiada zawor ktory przy wylaczonym ogrzewaniu odlacza doplyw wody. niestety zeby sie doniego dobrac bedzie chyba trzeba rozebrac pol samochodu. |
to za każdym razem jak wyłaczysz ogrzewanie musisz pół samochodu rozbierać zeby go znowu otworzyc??
a masz płyn w chłodnicy? kiedyś jak miałem za niski stan płynu w chłodnicy w oplu to też praktycznie nie grzał, dolałem i było ok
scarylukas - 11-04-2009, 21:44
zawor znajduje sie gdzies przed nagrzewnica juz po stronie kabiny sterowany jest elektrycznie podobnie jak wszystkie pozostale elementy nagrzewnicy.
|
|
|