Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Brak Ogrzewania
Autor Wiadomość
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
  Wysłany: 14-09-2008, 20:21   [EAxx] Brak Ogrzewania

Witam Koledzy ... i koleżanki,

Mam poważny problem, W moim Galu ( '97, 2.0) kompletnie wysiadło ogrzewnie, tzn gdy przekręcam gałką (Climatronic) na temperature powyżej 25 stopni kompletnie nic się nie dzieje, tzn - nawet przy gorącym silniku nie leci ciepłe powietrze. Czy ktos miał kiedyś podobny problem, sprawa jest poważna bo kompletnie nie wiem co może być przyczyną.
W sumie słychać dzwięk przy 25 st. jakby przymykało jakąś klapkę ale powietrze gorące nie leciu.
Nie wiem czy to może być przyczyną ale ponad miesiąc temu zakłądałem gaz a nie pamiętam do końca czy w tym czsie już "grzałem". Czy gazownicy mogli popełnić jakiś błąd? Czy to elektryka?
Prosze o rady?
Ostatnio zmieniony przez Owczar 16-12-2009, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 20:50   

Nie wiem czy to jest to, ale u mojego ojca były identyczne objawy a winowajcą okazał się filtr przeciwpyłkowy, który był tak zawalony, że nie puszczał nic.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-09-2008, 20:56   

sprawdz poziom plynu chlodniczego
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 14-09-2008, 21:13   

Płyn sprawdzałem, dolewałem ... i dalej to samo! ... można powiedziec że leci chłdne powietrze, nie całkiem zimne. Filtr przeciwpyłkowy - masz na myśłi filtr kabinowy???!?
 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 21:17   

Tak dokładnie filtr kabinowy
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2008, 05:28   

zobacz te przewody wchodzace w nagrzewnice poprzez sciane grodziowa. gazownicy lubia sie w nie wpinac trojnikiem z zalozenia. sprawdz czy grzeja sie po stronie wejscia w kabine. jak tak to problem jest w samej nagrzewnicy. jesli nie to np termostat lub gazownicy.
sprawdz silnik mechanizm itp odpowiedzialne za mieszanie powietrza, czy pracuja przy zmianie temperatury potencjometrem.
 
 
kungfumiszcz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 120
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-09-2008, 17:37   

u mnie wialo zimnym, zapowietrzenie ukladu chlodzenia.
_________________
do or do not, there's no try
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 15-09-2008, 21:26   

No i kurcze znam problem. Po rozebraniu schowka i plastików doszedłem do tego że z nagrzewnicą wszystko w porządku ( grzeje na maxa) natomiast problem jest z tzw. cięgnem które pewnie otwiera dolot ciepłego powietrza. Otóż jest tam taki mechanizm który w momencie kręcenia gąłką "klimy" w "górę" obraca sie powodując ciągnięcie cięgna (drut jakiś) a w momencie obniżania temperatury przymyka (odpycha cięgno do środka) pewnie jakąś klapkę i leci zimne. No i problem w tym że w momencie podkręcania temperatury ramię do którego przymocowane jest to cięgno nie do końca się otwiera.
doskonale opisuje to rysunek z manuala rozdz. 55 - str.19. Nie potrafie zamiescic zdjęcia.
Czy ktokolwiek może mi powiedzieć i poradizć co w tej kwesti? co nawaliło?

Kurcze sprawa pilna - auto stoi w garażu a ja muszę coś wymyślić by móc jeździć!
 
 
Daniel
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2008, 12:46   

jesli jeszcze temat jest dla ciebie aktualny to miałem dokladnie to samo.
Musisz rozebrać to małe urządzenie w którym jest silniczek, jest tam też kilka kółeczek zębatych, sprawdż czy jedno z nich nie ma wyłamanych ząbków, co spowoduje zatrzymanie całej przekładni w jednym miejscu. Ja u siebie przestawiłem te kółeczka w inne położenie także otwierając się i zamykając nie zazębiąło się w miejscu gdzie były wyłamane ząbki i działa dobrze do dziś - zima -lato
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 17-09-2008, 20:10   

Dzięki Daniel, :lol: :lol: :lol:
Temat jak najbardziej aktualny. Pytanie które mam to jak do tego się zabrać tj. czy da się to odkrecić bez wyjmowania całego mechanizmu/silnika/częsci nagrzenicy.... czy co tam jest? czy musze rozbierać konsole środkową czy wystarczy z boku? tj. schowek i bocznę ściankę?

Napisz jak sobie z tym poradziłeś.
 
 
Daniel
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2008, 17:26   

Da sie do tego dostac z boku, wykręcając tylko schowek i część bocznej obudowy tunelu środkowego od strony schowka, czyli bardzo szybko. Cała rzecz właśnie w tym mechanizmie o którym wspomniałeś, który za pomocą cięgna(drutu) porusza klapkę przy nagrzewnicy. Musisz ten mechanizm wyjąć(odpiąć wtyczkę) i go otworzyć - tam zobaczysz o co chodzi. Także wyjąć musisz tylko to, (pudełeczko o wymiarach ok 7 x 8 cm czy coś takiego) wiem że nie miałem z tym większych problemów. powodzenia!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 12-01-2009, 09:09   Problem z temperturą silnika i brak ogrzewania :/

Witam,

Pisałem kiedyś, że mam problem z nagrzewaniem silnika. Wymieniłem termostat i problem cały czas występuje :/ Ostatnio nie jeździłem autem, dlatego dopiero dziś zauważyłem że problem cały czas jest...

Ale po kolei. Po uruchomieniu silnika sprawdzałem jak się nagrzewa. Po krótkim czasie górny przewód robi się ciepły, potem góra chłodnicy. Dolny jest zimny, ale z czasem ma około 20 stopni. Gdy się zatrzymam to dolny przewód dość szybko robi się gorący, wskazywałoby to na termostat... ale to nie koniec. Gdy odkręcałem korek na rozgrzanym silniku to nie było w ogóle ciśnienia w układzie. W lancerze było czuć że jest ciśnienie, bo wyrzucało nawet troszkę płynu po odkręceniu. Korek jest w opłakanym stanie, troszkę pokombinowałem i ciśnienie już jakieś jest, ale korek muszę kupić nowy.
Ale teraz największy problem. Brak ogrzewania, nawet gdy się zatrzymam i rozgrzeję silnik :/ To nie jest raczej wina climatronica. Jak kupiłem auto, była w układzie woda. Wszystko było wtedy ok, temperatura silnika i ogrzewanie. Po remoncie zalałem płynem i pojawiły się te problemy. Sprawdzałem przewody do nagrzewnicy. Jeden jest gorący a drugi zupełnie zimny :| Wskazywałoby to, że przez nagrzewnicę nie płynie płyn... Czy to możliwe, że płyn rozpuścił kamień i zatkał nagrzewnicę? Czy jest gdzieś na przewodzie do nagrzewnicy jakiś zawór który może nie puszczać? Ewentualnie czy ktoś może powiedzieć jak najprościej wyjąć nagrzewnicę i czy jest z tym dużo pracy?

[ Dodano: 12-01-2009, 12:18 ]
Udało mi się rozwiązać problem nagrzewnicy. Zamieniłem przewody i jest już mały obieg. Ale nadal jest problem z temperaturą silnika :/

[ Dodano: 12-01-2009, 13:41 ]
Właśnie "gotowałem" stary termostat. Otworzył się krótko przed wrzeniem. Woda była już wtedy naprawdę gorąca. Więc to raczej nie wina termostatu. Obstawiam Korek od chłodnicy. Spróbuję jeszcze ścisnąć dolny przewód i sprawdzić czy się nagrzeje w końcu...
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 16-01-2009, 00:14   

Korek wymień, to żaden wydatek.
Może masz po wymianie płynu jeszcze powietrze?
A może pompa siada? Przy minusowych temperaturach silnika tak szybko nie przegrzejesz. W moim starym Fordzie nie było praktycznie wogóle płynu (efekt taki sam, gdy nie działa (jest za słaba) pompa) temperatura silnika nic nie wzrosła (przy ok. 140 km/h, przy ok. -2°C), ale wnętrze auta było niedogrzane i po kilkudziesięciu (!!!) km silnik sie zatarł.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 16-01-2009, 01:55   

dokladnie wyglada jak by uklad byl zapowietrzony
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-01-2009, 08:37   

Ja obstawiam zapowietrzony układ. Korek w galancie ma dwa zawory, w tym jeden do odpowietrzania. U mnie przez zawór do odpowietrzania wywalał płyn do zbiorniczka :/ Zamówiłem nowy korek ale przywieźli nie taki jak trzeba. Zamówię na allegro dzisiaj, bo nie mam czasu jeździć po sklepach. Gdzie się nie ruszę to kurde po godz w jedną stronę w korku :| Zatkałem ten zawór odpowietrzający, ciśnienie jest, ale obawiam się, żę na czujniku temp jest bańka powietrzna, bo jest on dość wysoko. Grunt że silnik się nagrzewa już dobrze i ciepło w środku auta. To raczej nie pompa. Z tego co widać po przygazowaniu to ładnie pompuje. Zresztą zrobiłem już tys km i nic się nie dzieje, a prędkości czasem znaczne :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.