To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Opon BFGoodrich All Terrain

PiotrKw - 09-01-2011, 17:24

Patryk32 napisał/a:
bo gaz z hamulcem tjb odcina nawet po wyłączeniu tej opcji[pali sie samochodzik z off]

Przy prawidłowym działaniu po wyłaczeniu , ASTC nie steruje gazem,
Wyłaczyć całkowicie z kabiny się nie da , Jedynie wyjąc bezpieczniki ( komora silnika) . Ale tego nie próbowałem , nie wiem jak się zachowa , co na to komputer, jak z błędami? Nie chcę gdybać, może juz ktoś próbował to coś podpowie.

No i wyszedł OT bo z oponami z tematu łaczy tylko felga. :wink:

Patryk32 - 09-01-2011, 19:00

a ile się dowiedziałem ;] dzieki wielkie :biggrin:
a co do oponek to na 99% bd brał BFG.
Fabryczne mają 275 a BFG 245 szerokosci, wiec nie jest to krytyczna różnica.
Węższe na zime są lepsze a samochod nizszy o 1.7cm to nie katastrofa, wiec nie jest aż tak źle :)
Jeszcze raz wielkie dzieki kolego PiotrKw
Pozdrawiam, Patryk[32][sTk]

shutter - 09-01-2011, 20:09

Fabrycznie PIII jest na oponach 265/780 R16 (bogatsza wersja GLS) lub 235/80 R16 (uboższe GL i GLX). BFG A/T są dostępne w obu wymiarach. Tak więc najlepiej kupić sobie oponki we właściwym rozmiarze. I nie sugerował bym się tym, że na zimę zakłada się czasami węższe. Na BFG będziesz jeździć cały sezon.

Też mieszkam na wsi i do najbliższej cywilizacji (czytaj odśnieżanego asfaltu) mam ze dwie godziny szuflowania łopatą. Tej zimy odśnieżałem tylko ścieżkę do furtki - podjazdu już nie musiałem, bo nic mnie nie zatrzymało. Jak przyszedł śnieg, do stolicy dojeżdżałem opłotkami, polnymi drogami, czasami na skróty, żeby nie stać w korkach. Owszem na zalodzonej drodze jak ostatni emeryt, bo szkoda pobijać autko. Ale zawsze do przodu. Nie udało mi się jedynie wyciągnąć z zaspy zakopanego po most dostawczaka.
Gdy nie ma śniegu, często zjeżdżam z czarnego, ale bez jakiś ekstremów. Generalnie zawsze wyjechałem, chociaż raz było blisko poszukiwań chłopa z traktorem.
Oczywiście jeżdżę na BFG A/T (tych szerszych) i póki co nie mam zamiaru z nich zrezygnować. Co prawda niekiedy uniwersalność opon trzeba uzupełniać zdrowym rozsądkiem.

jaro555 - 25-08-2011, 23:44

Mojego miśka kupiłem na letnich Michelinach "szosowych" 265x70x16 - ale właśnie kończą się i wrzucę teraz BFG A/T, uważam że jedna z najlepszych w swojej klasie. Od 3 lat mieszkam "na zadupiu" i nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez mojego miśka :) ) Na zimę jednak polecam zimówki - inna mieszanka i według mnie znacznie lepsze panowanie nad autem w większości sytuacji (u mnie Dunlop Grandtrek SJ6 - rewelacyjna oponka :D ).
A tak na marginesie, na zimę skonstruowałem samodzielnie pług - klin z desek z łańcuchem który zarzucam na hak i robię 3 rundy w tę i z powrotem żeby odśnieżyć drogę (jakieś 300m do najbliższych zabudowań i asfaltu czasami odśnieżanego). Dopiero po tym mogę wygrzebać się osobówką. To nic że czasem trzeba wcześniej wstać - miny sąsiadów BEZCENNE :mrgreen:
Sorry za lekki OT, jak ktoś zainteresowany konstrukcja pługu to spróbuję wrzucić zdjęcie :lol: .

Anonymous - 26-08-2011, 16:24

jaro555 napisał/a:
jak ktoś zainteresowany konstrukcja pługu to spróbuję wrzucić zdjęcie :lol: .


naturalnie, że jesteśmy zainteresowani. Ale to może kolego załóż nowy temat w pajero ogólnie 8)

mkm - 26-08-2011, 17:14

jaro555, wrzuć fotki i opis pługu w tym temacie :wink:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59324

TATT00s - 31-12-2012, 10:08

Witajcie. Koledzy nie chcę zakładać nowego tematu bo tyczy się również opon z tematu. Swojego kupiłem z założonymi oponami Yokohama Geolandar 265/65/17, w teren to one kompletnie się nie sprawdzają i chciałbym je zmienić na BFG. Mówiono mi, że samymi oponami da się lekko podnieść autko, czy jest to prawdą? Chciałbym trochę węższe koła i myślałem nad 235/85 z tym że nie wiem jeszcze czy występują one w rozmiarze 17,jeśli uważacie że inny wymiar będzie lepszy to proszę o podpowiedź. Proszę pomóżcie mi w wyborze bo jeszcze jestem zielony, a chciałbym czym prędzej je kupić. Szczęśliwego Nowego Roku!
Szyszkowa - 31-12-2012, 11:23

Tutaj masz kalkulator zamienników: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Wpisujesz swój rozmiar i patrzysz, jakie będą najbardziej zbliżone. Bez modyfikacji do Pajero III włożysz opony maks. 32 calowe.
Podnoszenie na oponach, to nie podnoszenie: jeden cal (a tyle możesz uzyskać), to 2,54 cm na średnicy, co daje Ci 1,27 cm odnośnie wysokości.

Pajero III ma niezależne zawieszenie. Najprostszy (i chyba najbardziej efektywny) sposób na zwiększenie prześwitu to zmiana amortyzatorów i sprężyn. O tym możesz poszukać na forum- sam chyba o tym pisałem wcześniej.

wojtyszka - 31-12-2012, 16:44

TATT00s a masz zamiar jeździc po lekkim terenie tak bardziej turystycznie plytkie bloto lub rzeczka plus troche piachu itp, czy ostra jazda i brodzenie w blocie po kolana ? bo od tego trzeba zaczac :) co zamierzasz ze swoim misiem przejechać :)
TATT00s - 01-01-2013, 01:44

No właśnie miałem zamiar dopisać :) Kończę w tym roku staż w kole łowieckim i większość to będzie jazda po lesie,plus wypady na ryby w rózne tereny. Wiadomo, że i tam potrafią konkretne błocka się przydarzyć stąd moje zastanawianie się nad lekkim podniesieniem. Póki co jeszcze dobrze nie przetestowałem swojego miśka w terenie bo za krótko go mam i za mało czasu. Do tej pory jeżdżę ze znajomym jego Discovery I. Podnoszone jego auto raczej nie było ale w terenie daje rady, ale jak słyszę jego słowa że "wozidełko" sobie kupiłem to mnie trochę trafia...
wojtyszka - 02-01-2013, 10:27

kolega jest lesniczym, duzo jazdy po lesie plus 30km dojazdu z domu do pracy po asfalcie, no i podobnie jak Ty wędkarz, auto to 3 Drzwiowy Galloper bez przerobek i jesli dobrze widze Ty masz 3 drzwiowe Pajero.. więc warunki jazdy zbliżone, jeździ na oponach AT a dokładnie na nalewkach(kopia BFGoodrich AT) w romiarze 265/75/16, jak do tej pory nie narzekal jeszcze na opony..
siersciunio - 02-01-2013, 11:28

"wojtyszka"
Jakie masz opony i felgi bo na avatarze wyglądają imponująco :)

TATT00s - 02-01-2013, 19:19

Nad nalewkami nie myślałem...która z firm jest godna polecenia? Na pewno jest to dobra cenowa alternatywa,tym bardziej że robię ogólnie bardzo mało kilometrów.
wojtyszka - 03-01-2013, 07:39

szczerze nie wiem ktora firma jest godna polecenia nie orientuje sie w takim stopniu zeby komuś polecać, kolega leśniczy ma opony z firmy "Insa Turbo" i z tego co widze w internecie nalewki lub opony regenerowane są doba alternatywa cenową bo róznica to 250zł na oponie. tutaj popatrz możesz porównać ceny http://www.opony-4x4.pl/

u siebie mam BFGoodrich MT KM2 285/75/16 a felgi stalowe 16x8 ET-25 :)

siersciunio - 03-01-2013, 09:48

Dasz jakąś większą fotke?
Podcinałeś coś lub robiłeś BL?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group