To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] [EAxx] Automatyczne zapalanie świateł

piotruswie - 17-06-2009, 08:44

Owczar napisał/a:
Oświetlenie deski:
Sygnał sterowany: Kabelek od pokrętła regulacji intensywności podświetlenia. Rozwarcie na tym kablu powoduje zgaśnięcie wszystkich żaróweczek, a także ściemnianie nie działa.
Sygnał sterujący: To bedzie sygnał z fotorezystora, plus po drodze jakiś potencjometr, aby wyregulować czułość. Jeszcze nie liczyłem tego i nie będę chyba liczył tylko doświadczalnie dobiorę rezystancje.


a ja spytam czy wie ktośgdzie szukać przewodu dimmer u źródła by jego odcięcie spowodowało brak wygaszania oświetlenia całej deski rozdzielczej, bo w dzień jest to naprawde denerwujące . I dopiero w tym miejscu instalację przekaźnika załączanego fotorezystorem
tylko konktery koledzy, jak coś sam odnajde to zapodam w temacik

Owczar - 17-06-2009, 11:31

piotruswie, słabo się wczytałeś:

Owczar napisał/a:
Oświetlenie deski:
Sygnał sterowany: Kabelek od pokrętła regulacji intensywności podświetlenia. Rozwarcie na tym kablu powoduje zgaśnięcie wszystkich żaróweczek, a także ściemnianie nie działa.



Kabelek znajdziesz jak wyjmiesz tą czarną ramkę zegarów, do której jest przykręcony potencjometr.

piotruswie - 17-06-2009, 12:20

no więc napisałeś że przerwanie tego kabla powoduje prócz niedziałającego ściemniacza zgaśnięcie wszystkich żarówek - jak domniemam tych w zegarach -
a ja nie chce by mi żarówki w zegarach zgasły :shock: chce tylko odłączyć sam ściemniacz
i powiem co już odkryłem, w jakimś pdf-ie znalazłem ten przewód bezpośrenio po przełączniku swiateł w kolumnie kierownicy, jest to złącze A oraz 3,4 i 6 pin, prawdopodobnie chodzi tu o przewód z pod 4rki jednak wpierw muszę znaleźć czas by to rozebrać i sprawdzić jak się zachowują lampki

Owczar - 17-06-2009, 12:25

A po co Ci te żarówki w zegarach jak one do zmierzchu są w ogóle niewidoczne?
piotruswie - 18-06-2009, 08:25

no więc nie zawsze w ciągu dnia jest aż tak widno by podświetlanie było całkowicie zbędne (tunele, parkingi i wogóle) - pozatym jak się odłączy dimmer to świecenie jest już całkiem całkiem, a nie przekunuje mnie filozofia że jak się świecą to się żaróweczki przepalają - to tak jak by mówić że używanie chamulcy zużywa okładziny :)
ma się świecić ale tak by było to praktyczne, pomogą mi więc odpowiedzi "jak" a nie "po co"

Owczar - 21-06-2009, 19:15

Ja nie wyznaję tej filozofii, ale jeśli robisz automatyczne załączanie ściemniania, to przecież jeśli wjedziesz do tunelu to zapali się także podświetelenie deski i ściemni klimatronik. Przeciez będziesz to kalibrował...
Ja nie pytam po co tak a nie inaczeyj tylko proponuję alternatywne rozwiązanie, do którego masz juz algorytm, a które funkcjonalnością nie ustępuje temu co chcesz osiągnąć.
Zresztą wiecej o tym:
http://forum.mitsumaniaki...p=498272#498272

Zainstalowałem automatyczne zapalanie świateł w moim aucie, ale narazie nie mam pełnej funkcjonalności bo nie miałem jednego elementu.
Skorzystałem z przekaźnika stosowanego na płytkach PCB.
http://www.aphelektra.com...kw+012-1zw.html

Tylko pojawił się mały problem, ponieważ w miejscu gdzie się wpiąłem są dwie osbne linie do załączania świateł pozycyjnych i mijania/drogowych.
To jest przekaźnik jedno kanałowy. Dlatego muszę dołożyć jeszcze jeden albo dwa kanały spiąć za pomocą diody.. Gdyby je podpiął pod jedno wyjście, to potem zapalenie świateł pozycyjnych skutkowałoby zapaleniem świateł mijania.
Układ można włączyć i wyłączyć za pomocą przełącznika, który umieściłem obok regulacji wysokości.

Skorzystałem z kabelków które idą bezpośrednio z przełącznika do przełącznika zespolonego. Przy samym końcu przełącznika kierunkowskazów wychodzą 4 kabelki, które są wpięte w przełącznik zespolony.
Nie pamiętam już kolorów, ale zasada jest taka:


Na schemacie jest rozwiązanie z dwoma przekaźnikami. Można zastosować diodę, ale te przekaźniki są tanie i bardzo małe więc nie ma większego problemu.
Kabel z alternatora można znaleźć w koste po prawej pod licznikiem, dolny bialy kabelek, patrzac na tyl kostki 3 od prawej.

zbir - 17-09-2010, 15:09

Koledzy to jak wyłączyć to ściemnianie panelu klimatronika??

Jak wypiąłem kostkę od pokrętła regulacji oświetlenia zegarów to nic to nie dało (nadal panel klimatronika ciemnieje gdy włączę światła)

Owczar - 17-09-2010, 15:12

http://forum.mitsumaniaki...p=498272#498272
zbir - 18-09-2010, 00:15

dzieki. Owczar jak rozumiem w Twoim rozwiązaniu świateł dziennych wpiąłeś sie w miejsce, które również załącza oświetlenie zegarów i panelu klimatronika.

A czy ktoś zlokalizował miejsce gdzie można sie wpiąć żeby automatycznie zapalały sie tylko światła zewnętrzne a stan podświetlenia zegarów i panelu pozostawał zalezny od pozycji przełącznika (0: wyłączone 1-2: włączone)?

plecho1 - 18-09-2010, 00:32

Jest z tym trochę zabawy ale każdy obwód, który chcesz aby się zapalał osobno można przerwać przekaźnikiem, który ma normalnie zwartą jedną parę styków więc jest jak oryginalnie ale jeśli zasilisz cewkę tego przekaźnika to przerwie on oryginalny obwód a tym samym złączy styk główny z osobnym zasilaniem i będzie świeciła tylko np. jedna lampa. Więc potrzebne ci są cztery takie przekaźniki lub jeden z czterema parami styków, dwie pary na światła mijania i dwie pary na światła pozycyjne.
zbir - 18-09-2010, 00:43

acha no to chyba odpuszczam moje umiejetności z elektryki koncza sie na podłączeniu centralnego i alarmu, tych całych przekazników nie ogarniam... :-/
Owczar - 18-09-2010, 01:01

Te swiatla tak dzialaja. Zapalaja sie tylko przednie mijania. Podswietlenie swieci sie z pozycjami, ktore sie nie zapalaja, wiec po wlaczeniu swiatel "dziennych" podswietlenie wewnatrz sie nie zmienia.
zbir - 18-09-2010, 01:42

na tym schemacie K1 i K2 to przekaźniki, tak? i wystarczy że podepne K2 to będzie to działało tak jak opisałeś?

A K1 jest po to żeby automatycznie załączały sie równiez pozycyjne i deska rozdzielcza, tak?

Owczar - 18-09-2010, 09:23

Dokładnie tak. Jak robiłem ten układ, to światła z przodu musiały się świecić z pozycjami. Teraz już nie muszą, dlatego dałem 1 przekaźnik mniej.
zbir - 19-09-2010, 01:20

kurde nie moge znaleźc tego białego kabla od alternatora, czy idzie sie do niego dostac spod kierownicy czy trzeba demontowac licznik? u mnie pod kierownicą wygląda to tak (kierownica do dołu silnik do góry)




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group