To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Ślizgające się sprzęgło?

Maretzky85 - 30-07-2009, 21:58

Manysh, kolega Cornholio napisał:

Cornholio napisał/a:
No próbowałem ruszyć i zarówno z 4 jak i w 5ki mogę ruszyć z obrotów 3000, a nawet niższych 2500.


Cornholio napisał/a:
z jedynki obroty wzrastają do 4000 a silnik buczy, a samochód powoli rusza.


Jesteś w stanie to wyjaśnić inaczej niż ślizgającym się sprzęgłem ?

Z 4 czy 5 biegu jakbyś próbował ruszyć na zdrowym sprzęgle to prędzej byś upalił tarczę niż doszedł do punktu gdzie możesz puścić pedał sprzęgła, nawet w dieslu byłoby to niesamowicie trudne.

rosoll - 31-07-2009, 01:59

ja powiem tak ze swojego doświadczenia ze spalonymi sprzęgłami :ANAL: :P objawy są takie:
-krótki skok pedału sprzęgła
-"luz" na pedale sprzęgła czyli wciskasz pedał i masz wolną przestrzeń i nic sie nie dzieje
-prędkość nie adekwatna do obrotów silnika

to sa 3 objawy spalonego sprzęgła :P jak masz 2 to do wymiany sprzęgło :P

Ginger1021 - 31-07-2009, 08:39

rosoll napisał/a:
ja powiem tak ze swojego doświadczenia ze spalonymi sprzęgłami :ANAL: :P objawy są takie:
-krótki skok pedału sprzęgła
-"luz" na pedale sprzęgła czyli wciskasz pedał i masz wolną przestrzeń i nic sie nie dzieje
-prędkość nie adekwatna do obrotów silnika

to sa 3 objawy spalonego sprzęgła :P jak masz 2 to do wymiany sprzęgło :P

jeszcze:
-specyficzny mocny i ostry smród :rolleyes:

Anonymous - 31-07-2009, 14:07

Maretzky85 napisał/a:
Jesteś w stanie to wyjaśnić inaczej niż ślizgającym się sprzęgłem ?
Nie. Nie jestem nic wstanie wytłumaczyc, od tego jest mechanik, a z tego, co kolega pisał to jeden twerdzi ze, sprzeglo do bani, drugi ze nie, a w ASO nawet nie wspomnieli, wiec dla mnie to nie jednoznacznie brzmi sprzegło ;) wiec po co wymieniac skoro nie ma pewnosci ??
Maretzky85 - 31-07-2009, 19:52

W ASO pewnie nawet nie sprawdzali sprzęgła, tylko podłączyli do komputera i tyle. Objawy pasują do sprzęgła i niczego innego. Skoro dla Ciebie nie ma pewności to pewnie byś tak jeździł aż byś skończył tarczę na nitach i musiałbyś wymienić komplet sprzęgła razem z kołem zamachowym i nieprzyjemnością stanięcia gdzieś w trasie np.
Jak się sprzęgło zaczyna ślizgać to najwyższy czas... przynajmniej w/g mnie.

Cornholio - 01-08-2009, 11:29

Help! Byłem u mechanika i stwierdził wyciek płyny z siłownika sprzęgła. Lekko leje się spod tej gumowej harmonijki, pod nią trochę rdzy. Płyn w normie min-max. Co teraz? Czy cały siłownik do wymiany?! Koszt wysoki. Na forum czytałem o jakimś zestawie naprawczym od dajhatsu, czy to się u mnie sprawdzi? Czy ten siłownik to inaczej wysprzęglik?
Anonymous - 01-08-2009, 19:08

Cornholio napisał/a:
Help! Byłem u mechanika i stwierdził wyciek płyny z siłownika sprzęgła. Lekko leje się spod tej gumowej harmonijki, pod nią trochę rdzy. Płyn w normie min-max. Co teraz? Czy cały siłownik do wymiany?! Koszt wysoki. Na forum czytałem o jakimś zestawie naprawczym od dajhatsu, czy to się u mnie sprawdzi? Czy ten siłownik to inaczej wysprzęglik?

proszę, podano na tacy ;)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28856

mitring - 09-09-2009, 22:17

Mam pytanie może głupie :/ ale ...
Czy wymieniając sprzęgło to kupić cały komplet czy tylko jedną z rzeczy:
- Tarcza sprzęgła
- Docisk sprzęgła
- Łożysko sprzęgła

?

Pytam profilaktycznie ;)

leszek - 09-09-2009, 22:23

niech mechanik rozbierze i oceni napewno tarcza i łożysko co do docisku wszystko zależy od jego zużycia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group