To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

Anonymous - 27-08-2009, 22:05
Temat postu: Re: witam
ps. czy do 98r 2,0 gls kombi : :idea:
tomekrvf - 30-08-2009, 23:35

Na przód polecam zakup łożyskqa z piastą w Intercars o numerze katalogowym H15025. Najlepsze jest to że jest to oryginalna Mitsubishi piasta z łożyskiem o numerze katalogowym MR405003 (taka jest nalepka na pudełku) i kosztuje 450PLN. Warto dorzucić 150PLN i zamiast samego łożyska kupić kompletne łożysko z piastą która z reguły w naszych nawet 10-letnich Galantach może być mocno skorodowana i często krzywa.
fck - 05-09-2009, 11:26

panowie serio koniecznosci to wymiana piasty?? nie da sie wymienic samego łozyska ?? :cry:
cobrarti - 06-09-2009, 09:20

nie piszę tu często, ale akurat z tym miałem styczność - sam mam v6 24 z 98 kombi, strzeliło mi jak się okazało łożysko z półpiastą na prawym przodzie - tragiczny dźwięk w cudownie cichym autku. Miałem do wyboru komplet oryginał za prawie 1700, lub to samo - od tego samego producenta, ale nie markowane trzema diamentami - niecałe 500 - założyłem i śmiga jak szalone... jeśli szukać części do naszych cudeniek - polecam TO MIEJSCE - HIPOL - kupuję części (właściwie mój mechanik) właśnie tam - tak jak ostatnio platynowe świece zapłonowe (NGK)... Niczego jeszcze z zakupionych tam rzeczy nie żałowałem, a ceny naprawdę konkurencyjne może dlatego, że prowadzą sprzedaż przedhurtową, a może dla mnie szczególnie dlatego, że mój mechanik rezygnuje każdorazowo z 30% jego upustu przy zakupie na warsztat - ale naprawdę i poważnie - nie zawiodło mnie jeszcze nic co tam kupiłem i założyłem do autka. Jutro zakładam tam właśnie zakupione - wykonane rzecz jasna w japonii przewody wysokiego napięcia - bo przy wymianie świec ponoć dobrze zrobić to jednocześnie- więc wczoraj świece, a jutro będą już zamówione przewody - i wszystko znowu powinno gra
davyjohn - 06-09-2009, 10:44

W Szczecinie wymieniłem miesiąc temu w warsztacie w Podjuchach lewy tył i prawy przód - łożysko+piasta za około 770,-,- za całość z wymianą. Poprawka na to, że mam tam na robociznę bardzo dużą zniżkę :)
mandro33 - 11-09-2009, 20:22

Rok temu walczyłem z biciem tarcz hamulcowych.Po zakupie GALA i po wymianie na nowe tarcze ten sam objaw tzn. pulsowanie pedału hamulca i zewnętrzne odgłosy.Przyczyna tkwiła niestety w samej piaście(powichrowana),łozysko żyleta KOYO mam do tej pory wraz z felerną piastą (do kupienia).Sama piasta po rozmowie z Japaneze wystepuje ale jest to koszt 70% całej piasty wraz z łozyskiem,nieopłacalne.Drugi problem to wycisnięcie starej piasty i wcisnięcie w nowe łożysko nie chcą warsztaty tego robić poprostu ryzyko,dlatego zaryzykowałem i kupiłem w IC kompletna piaste/łoz.wspominaną JC ZA 375.71 ZŁ.Wiedziałem że nie jest to SKF czy KOYO ale cena,i odziwo przejechane na tym 12 tyś i grama luzu.Konkludując ryzyko istnieje gwarancja na części też,zalezy kto ile robi rocznie kilometrów.POZDRO
tomekrvf - 16-09-2009, 14:07

mandro33 napisał/a:
kupiłem w IC kompletna piaste/łoz.wspominaną JC ZA 375.71 ZŁ.

Za 100PLN więcej miałbyś oryginał

piotruswie - 16-09-2009, 14:57

fck napisał/a:
panowie serio koniecznosci to wymiana piasty?? nie da sie wymienic samego łozyska ?? :cry:

tu się nie zgodzę
ja w swoim wymieniłem kpl łożysko z piastą zakupioną u japaneze
ze starej piasty zostało wyprasowane łożysko (które oczywiście się rozleciało)
a piastę odsprzedałem Malikowi i pewnie teraz z nowym łożyskie KOYO
jeździ u jakiegoś mitsumaniaka
pozdrawiam

fck - 16-09-2009, 20:47

juz zrobione. Kosztowało mnie to 217 zł piasta (kolega ma zniżke 40% w intercarsie) + 60 zł robocizna. Wreszcie cisza powyżej 60km/h :mrgreen:
Damooo - 19-09-2009, 08:01

Panowie wtrące sie troszku :) , zdarzyło mi sie w ubiegłym roku wymieniać łożysko na PP ale o dziwo nie mozna było wymienić samego łożyska , bo jego jedna część jest toczona w pieście ( jest to nie wymienne ) tak jak w Lagunie I , ale tak było u mnie . A wszystko też zależy od rocznika , czy ma ABS , czy ma tarcze np mój ma bębny z tyłu ale jest ABS , więc kombinacji jest naprawde DUŻOOOO :biggrin: :biggrin: :biggrin:
m6riano - 30-09-2009, 16:36

czekoladka_1981 napisał/a:
darul1 napisał/a:
wydaje mi się, że w 2,0l 276mm były dopiero od II połowy 2001r. a od '98 chyba tylko w 2,5??

Jak by nie patrzeć m6riano, pytał się do 98 i w tym sensie mu odp. a z resztą się zgodzę.


Kurde to już sam nie wiem...jeszcze nie wymieniłem, ale jak wymienie na pewno napisz dokładnie co i jak...;-)

robertdg - 30-09-2009, 17:22

darul1 i czekoladka_1981 oboje nie macie racji, ja mam Gala EA2A z 98 roku i tarcze srednicy 276mm, roznica nie polega w rocznikach a w fabrycznych felgach jakie byly montowane do Gala, jezeli oryginalnie byly przeznaczone do auta felgi 14cali to tarcze maja 256mm, jezeli oryginalne felgi przeznaczone do auta to 15 wtedy tarcze maja 276mm srednicy, info znajdziecie na tabliczce w drzwiach kierowcy, jakie fabryczne felgi i cisnienia w oponach macie posiadac, ta tabliczka napewno ulatwi dobor piasty dla osi auta, jezeli ktos jej nie ma to niestety demontaz kola i pomiar srednicy tarczy

POZDRAWIAM

[ Dodano: 30-09-2009, 17:29 ]
Damooo napisał/a:
Panowie wtrące sie troszku :) , zdarzyło mi sie w ubiegłym roku wymieniać łożysko na PP ale o dziwo nie mozna było wymienić samego łożyska , bo jego jedna część jest toczona w pieście ( jest to nie wymienne ) tak jak w Lagunie I , ale tak było u mnie . A wszystko też zależy od rocznika , czy ma ABS , czy ma tarcze np mój ma bębny z tyłu ale jest ABS , więc kombinacji jest naprawde DUŻOOOO :biggrin: :biggrin: :biggrin:


A kto Ci powiedział ze w Lagunie I czesc lozyska jest toczona na piascie?? to jakis bzdet ktos cie chyba nabil w butelke, robilem na serwisie Renault i nie spotkalem sie z tym zeby czesc lozyska byla toczona na piescie, kto Ci takie bzdury opowiada??

m6riano - 30-09-2009, 17:44

DZIEKI.
Sprawdze i napisze co i jak.

yaro1976 - 30-09-2009, 20:44

też trochę nie rozumiem dlaczego ktoś mówi że nie można wymienić samego łożyska?! ja sam nie dalej jak 2 lata temu zrobiłem to sam w przydomowym warsztacie i to bez użycia prasy, owszem było trochę zabawy, ale nic aż tak trudnego, aby było niemożliwe, bawiłem się trochę z czujnikiem ABS`u, bo do końca nie wiedziałem jak go wyciągnąć z korpusu zwrotnicy, tak więc nieco go uszkodziłem, ale posklejałem go i nadal sprawnie działa,
tak więc z autopsji stwierdzam że wymiana łożyska zakupionego u Japaneze bez wymiany piasty jest możliwa,
pzdr
yaro

Anonymous - 03-10-2009, 22:37

PIASTA z ŁOŻYSKIEM to element nr 6 na poniższym rysunku:



A zaprasować można tak:
(Łożysko jest na czerwono a piasta na niebiesko)



Więcej problemów sprawia rozprasowanie czyli rozmontowanie tychże dwóch elementów. Reszta to jak widać kawał śruby, imadło i dobry klucz, oraz kupa siły do kręcenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group