To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Falujące, nierówne obroty

DUDEK81 - 16-10-2011, 22:13

Czyli co do obrotów to efekt powinien przynieść restart komputera?
fj_mike - 16-10-2011, 22:14

DUDEK81 napisał/a:
Czyli co do obrotów to efekt powinien przynieść restart komputera?

Oraz czyszczenie przepustnicy ;)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31035

DUDEK81 - 16-10-2011, 22:17

Masz może link do instrukcji jak mam zrobić restart tego komputera?
fj_mike - 16-10-2011, 22:19

Odłącz aku na jakiś czas.
Polecam lekturę FAQ:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38783

radek79 - 16-10-2011, 22:19

fj_mike napisał/a:
DUDEK81 napisał/a:
Czyli co do obrotów to efekt powinien przynieść restart komputera?

Oraz czyszczenie przepustnicy ;)

dodam tylko że przy czyszczeniu przepustnicy trzeba się z nią umiejętnie obchodzić bo można ją łatwo uszkodzić i wtedy koszty
tak prawidłowy restart załatwi sprawę obrotów

DUDEK81 - 16-10-2011, 23:00

Panowie macie może link do restartu komputera? jakoś nie mogę znależć...
sveno - 17-10-2011, 09:32

http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

i proszę popraw pierwszego posta a konkretnie temat, bo ten ortograf aż bije po oczach :( "równe"

radek79 - 17-10-2011, 15:05

tu masz osobną procedurę dla silnika GDI http://forum.mitsumaniaki...t=31379&start=0
Lucas_Lucky - 06-11-2011, 23:42

Witam,

Niedawno tez borykałem się z problemem falujących obrotów.
Jak się okazało był uszkodzony potencjometr przepustnicy (przerywał)
Po wymianie obroty przestały falować :)

Anonymous - 22-01-2014, 21:06

Witam,
odświeżam temat. Problem falujących obrotów i szarpanie w Galancie 2.4 GDI 2000 rok. Przepustnica wyczyszczona, świece wymienione, fajkocewki wymienione,
filtr paliwa wymieniony, wtryski przeczyszczone chemicznie... Czasami zaraz po odpaleniu silnika po dłuższym postoju obroty falują, trzęsie silnikiem itp, gdy dodam gazu
wszystko wraca do normy. Ale czasami po dłuższym postoju silnik chodzi równiutko i nic się nie dzieje. Poza tym przy jeździe ze stałą prędkością w okolicach ok 2000 obrotów samochodem lekko szarpie, przy przyspieszaniu i hamowaniu szarpanie nie występuje. Ponadto ostatnio odkryłem dziwne zjawisko - stojąc, przy próbie utrzymania obrotów na stałym poziomie w przedziale 3-3,8 tys obroty spadają do nieco ponad 3 tys. i dziwnie się zachowują, praktycznie nie można ich utrzymać w okolicy 3,5tys. obrotów. Na filmiku w przedziale 3-3,8 tys. obrotów starałem się je utrzymać na stałym poziomie tak samo jak
poniżej 3 tys. i powyżej 4 tys, ale się nie da. Link poniżej:

http://youtu.be/Gt-lz53TOCc

Co to może być? Dodam, że rozrząd też wymieniony, wraz z napinaczem hydraulicznym i przepustnica oddana do diagnozy i niby wszystko jest ok.
Ręce mi już opadają na to szarpanie...

deejay - 22-01-2014, 21:58

kanarini0 napisał/a:
Ponadto ostatnio odkryłem dziwne zjawisko - stojąc, przy próbie utrzymania obrotów na stałym poziomie w przedziale 3-3,8 tys obroty spadają do nieco ponad 3 tys. i dziwnie się zachowują, praktycznie nie można ich utrzymać w okolicy 3,5tys. obrotów. Na filmiku w przedziale 3-3,8 tys. obrotów starałem się je utrzymać na stałym poziomie tak samo jak
poniżej 3 tys. i powyżej 4 tys, ale się nie da. Link poniżej:


Do spr. zakres pracy TPS-a na przepustnicy. Na 99% ma przerwę na ścieżce i jest uszkodzony . Stąd te szarpanie podczas jazdy .

adamek90 - 25-01-2014, 00:32

U mnie po wyczyszczeniu kolektora ssącego szarpanie ustąpiło + czyszczenie przepustnicy + nauka obrotów. 800rpm i wskazówka nawet nie drgnie! Całkiem inne auto ! spalanie mniejsze i lepiej się zbiera od dołu.

Naprawdę warto się pomęczyć z kolektorem,mi się zeszło całą noc do wyczyszczenie na błysk i ponownego złożenie do kupy. Pozdrawiam

mouseman - 25-01-2014, 10:05

adamek90 napisał/a:
U mnie po wyczyszczeniu kolektora ssącego szarpanie ustąpiło + czyszczenie przepustnicy + nauka obrotów. 800rpm i wskazówka nawet nie drgnie! Całkiem inne auto ! spalanie mniejsze i lepiej się zbiera od dołu.

Naprawdę warto się pomęczyć z kolektorem,mi się zeszło całą noc do wyczyszczenie na błysk i ponownego złożenie do kupy. Pozdrawiam


Potwierdzam. Po ściągnięciu kolektora należy również wyczyścić kanały doprowadząjce powietrze do cylidrów i zaatakować ile się da same zawory. Proponuje zatkać EGR.

wigga0000 - 05-02-2014, 00:20

Witam jestem nowy Panowie mam problem z falującymi obrotami byłem już u mechanika stwierdził ze jakieś elektromagnesy nie odczepiły w przepustnicy i to naprawił było dobrze przez jakiś czas teraz znowu to samo robiłem restart kompa i go uczyłem 2h w samochodzie po czym teraz miga mi kontrolka silnika samochod na obrotach 1500 do 2000 i moge jechac max 40km na godzine rece już mi opadają ewentualnie jak macie kogos godnego polecenia gdzieś blisko Płocka było by fajnie
Bartek - 05-02-2014, 01:24

Jak miga kontrolka, to przepustnica nie dzia ła nadal. Temat do ogarnięcia bez samochodu - wystarczy samą przepustnicę wysłać, a dokąd nie napiszę, żeby nie narazić się administracji :lol: sam poszukaj na Forum gdzie trzeba ją wysłać ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group