To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?

Hugo - 11-09-2006, 15:54

kostuch napisał/a:
wystarczy standartowo kilka razy ścisnąć przewód i jest ok.


U mnie to nie pomagało. Śrubka odpowietrzająca mnie uratowała.

Anonymous - 11-09-2006, 21:13

Witam. Pozwolę sobie dołączyć się do tego tematu. Jestem początkującym właścicielem Colta 1.3 rocznik 1995. Pytanie jest 'banalne'. Jaki płyn lać do chłodnicy tego samochodu. Czy chłodnica jest aluminiowa czy miedziana i czy robi różnicę jaki płyn tam się wleje. A poza tym, czy można 'dolać' innego płynu od tego, który jest już obecnie? Czy można generalnie dolewać np. płynu hamulcowego, czy należy wymienić go całkowicie:) Z góry dziękuję za odpowiedź.
Krzyzak - 11-09-2006, 21:25

Na 99% aluminiowa i możesz zalać np. Dynagel2000 albo Castrol Antifreeze. Nie mieszaj z innymi płynami - wymień całkowicie (w końcu 5l kosztuje 35 zł i spokój na 2-3 lata).
Anonymous - 11-09-2006, 23:03

Ja akurat polecam koncentrat ostatni zalałem Castrola
Anonymous - 12-09-2006, 10:54

Krzyzak, oryginala mialem w swoim Colcie miedziana i takie sa montowane w fabryce
Dlaczego sadzisz, ze on na 99% ma aluminium ?

Krzyzak - 12-09-2006, 10:57

bo taka srebrna na wierzchu była :)
w takim razie cofam to co napisałem o typie chłodnicy, ale płyn Dynagel2000 będzie spokojnie do niej pasował (ew. Castrol lub Texaco Antifreeze).

Anonymous - 12-09-2006, 11:05

Aaa, chyba ze widziales ja.
Ale w temacie wyboru plynu faktycznie nie ma roznicy czy miedziana czy aluminium.

Anonymous - 19-02-2007, 13:41

... dlaczego nie można uzupełnić płynu w chłodnicy- jeśli można wymieniać całość bez usuwania resztki z komory silnika? w obu przypadkach mieszają się różne płyny. Pozdrawiam.
Anonymous - 22-05-2007, 16:46

Witam ja mam z kolei inne pytanie ile jest płynu w ukladzie chłodzenia w silniku 4g15?? i co sadzicie o płynie czyszczącym chłodnice i cały uklad?? bo mam pewne obawy czy nie przeżre mi gdzieś układu
Anonymous - 22-05-2007, 18:56

Zgadza nic nietrzeba odpowietrzac ja tez wymieniałem i wszystko samo sie odpowietrzyło.Autko chodzi bez problemu pozdrawiam
Hugo - 22-05-2007, 20:10

Made in U.S.A. napisał/a:
co sadzicie o płynie czyszczącym chłodnice i cały uklad??
Nie wiem o jakim myślisz, ale ja kiedyś użyłem Radiator 2000 i nic się nie stało.
Anonymous - 24-05-2007, 10:35

Mysle o Prestonie a i jeszcze z jakich metali jest układ chłodzeniea ?? myśle że z miedzi ale nie jestem pewien
Anonymous - 11-10-2007, 12:27

Krzyzak napisał/a:
Niczego nie trzeba odpowietrzac - samo sie wszystko odpowietrza.
Po wymianie trzeba tylko dbac o odpowiedni poziom w zb. wyrownawczym (czesto - przez pierwsze 100 km - zagladac i sprawdzac czy nie jest za malo plynu).


W instrukcji jest że powinno wejść 5l.
Mi do układu wchodzi około 3l. (nie liczę zbiorniczka wyrównawczego)

Czy przez to że mam małą/krótką chłodnicę na jeden wentylator?

Widziałem że niektóre Colty/Lancery mają większą chłodnice na dwa wentylatory.
Możliwe że mam niestandardową - czyli za małą?

…a instalacja nie wygląda na zapowietrzoną.

Anonymous - 11-10-2007, 13:09

kostuch napisał/a:
Ja akurat polecam koncentrat ostatni zalałem Castrola


W mojej chlodnicy pływa Petrygo...Czy ktos mial juz z nim jakies problemy w zimie?

Anonymous - 11-10-2007, 14:04

Widziałem trzy kolory płynów:

Zielony
Niebieski
Różowy

Może ktoś wie czym się różnią?

Ja autko miałem zawsze zalane zielonym płynem.

Nie zastanawiałem się nad różnicami...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group