To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Pęknięty wał - i co dalej?

sampler - 02-09-2006, 22:32

jacek187 napisał/a:
Wał już mam, i przecinać go nie zamierzm w celu stwierdzienia grubości warstwy miękkiej ;)
Ale mam inne pytanie:
Teraz szukam panewek, i tu z ciekawości zadzwonilem do ASO i gosciu mnie trochę zdziwił, bo stwierdził, że tak to on nie potrafi dobrać panewek, ponieważ w tym modelu silnika robi się selekcję (jak dobrze go zrozumiałem). Podobno na wale są jakieś znaki (kolory), na bloku również, sprawdza się te oznaczenia w jakiejs jego magicznej tabeli i nap odtsawie wymiku dobiera panewki. Mój wał jest oczywiście używany, ale ma wymiary nominalne, stąd pytanie, da się kupić panewki bez wożenia do ASO całego tego ustrojstwa?
Czy też rozleci się totot chwilę po założeniu ??
PS: Na razie koszt naprawy:
wał używany - 500
pompa olejowa - 200 (mechanik radził kupić, stwierdził że krążące opiłki mogły uszkodzic pompę)


Nie podoba mi sie stwierdzenie goscia o opilkach. Taki silnik powinien rozebrac na czesci i przeplukac cisnieniowo. Nominalne panewki dostaniesz bez problemu i jezeli wal ma nominalne wymiary to bedzie to dobrze dzialac. Nie zapomnij o prawidlowym zlozeniu na czystym oleju i prawidlowym dociagnieciu momentem. Po zlozeniu nalezy pamietac o docieraniu. Pozdrawiam i zycze udanej jazdy na dieslu :)

Hubeeert - 04-09-2006, 08:50

shovel napisał/a:
hmm. Hubeert, tylko że mówimy o silniku diesla

GDZIE MAX OBROTY TO NIE WIĘCEJ NIŻ OKOLICE 4200-5000RPM

Anonymous - 04-09-2006, 15:08

shovel napisał/a:
powaga - sprawdzone organoleptycznie na 4d65 i porównanie do 4g64 sohc (starego).
wał z 4d65 dało się przeciąć w dosłownie 2-3 minuty, a nad 4g64 musiałeś piłować i piłować. są strasznie miękkie.


Poza odpornością na uderzenia, wytrzymałością mechaniczną itp są jeszcze parametry odpowiedzialne za skrawalność (czyli łatwość obróbki skrawaniem). Nie zawsze wytrzymalszy materiał jest też trudniej skrawalny. To nie musi iść ze sobą w parze. Przykład: żeliwo sferoidalne używane między innymi właśnie na wały korbowe. Jest wytrzymalsze niż zwykłe żeliwo i łatwiej się skrawa. Albo twarde stopy aluminium, które są wytrzymalsze i łatwiej skrawalne niż miękkie stopy.

Anonymous - 04-09-2006, 22:23

hubert: ale moment obrotowy jest wyższy i realne obciążenai w silniku są większe niż w benzynie.

stosuję się do Twojego motta. masz prawo mieć inne zdanie, moje zdanie jest takie że w silnikach diesla powinno się stosować możliwie najmocniejsze elementy.
inna bajka - przebieg dieslowych,cywilnych miśków są "śmiechu warte". nie mówie tu o dieslu w pajero - znajomy robił tam remont przy ponad 400 kkm i takie coś powinno być normą, od której powinno się odbijać w górę, jak już.
trafiłem na jednego zadowolonego użytkownika dieslowych miśków, gośc miał galanta E14 i zrobił na silniku 700 tyś z adnotacją że co 100-150 tyś nowa głowica.

Hubeeert - 04-09-2006, 22:25

shovel, mylisz pojęcia - wczytaj się w post gondoljerzy, może zrozumiesz - ja odpuszczam.
Anonymous - 04-09-2006, 23:10

ups, sorska nie przeczytałem tamtego postu. a przynajmniej nie ze zrozumieniem. w to się nie zagłebiałem. hmm. poszukam czy mam jeszcze wał z 4D65, może ktoś na podstawie zdjęc da radę powiedzieć z czego jest zrobiony. jak dla mnie to zwykłe żeliwo, podobne jak w bloku (blok też cięłem :) )
Anonymous - 05-09-2006, 12:26

shovel napisał/a:
... (blok też cięłem :) )

To tak dla rozrywki? Zamiast siłowni? :wink:

Anonymous - 06-09-2006, 01:19

żebyś wiedział ;] jutro, a w zasadzie dzisiaj będe sprawdzał organoleptycznie wytrzymałość konstrukcji E33. po prostu na złom muszę wywieźć budę z GTi, ale chcę ją najpierw trochę skompresować... mam do dyspozycji koparko-ładowarkę caterpillara, której obsługi mam zamiar się nauczyć i wykorzystać zdobyte doświadczenia we wiadomym celu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group