To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Silnik pulsuje na wyższych obrotach

Anonymous - 07-09-2006, 23:05

a gdzie on jest?
josie - 07-09-2006, 23:34

Przy silniczku - zaraz obok - duża wtyczka.
Ale wątpię żeby on powodował tyle objawów które opisałeś - dławienie, smród paliwa z rury, falowanie, żażąca się kontrolka ECU.
Co ECU powiedziało?

Anonymous - 07-09-2006, 23:58

nie pokazało żadnych błędów, sprawdzałem nawet czy działa dobrze wtyczka do podpięcia diody odpinając na moment wtyczkę z filtra powietrza, od razu wyskoczyły błedy tego dotyczące

[ Dodano: 08-09-2006, 00:00 ]
te wysokie obroty, miałem to jakiś rok temu ale samoistnie przeszło, natomiast to pulsowanie dręczy mnie gdzieś od początku tego roku

[ Dodano: 08-09-2006, 00:06 ]
ECU świeciło się na stałe dość długo, przeszło jak wymieniłem termostat i czujnik temperatury, ale ten mały, do deski rozdzielczej, znajomy mechanik powiedział ze to przypadek

Krzyzak - 08-09-2006, 09:24

No dobrze - skoro ECU na pewno sprawne (wymieniłeś te kondensatory???), to idziemy dalej - TPS i MPS. Sprawdź je dokładnie wg procedury dla Galant 2.0 SOHC z lat 1988-1992 (w dziale FAQ->Download są instrukcje, dział Fuel).
Dławienie po nagrzaniu to najczęściej problem z TPS (źle ustawiony).
I widzę, że koniecznie musisz ustawić wolne obroty wraz z TPS - jest to opisane na mojej WWW - identycznie jest dla 4G15 (jak w opisanym 4G37). Zrób to dokładnie z instrukcją, nie śpiesząc się.

Spróbuj podmienić kable WN oraz kopułkę/palec aparatu - chociaż przeczyścić styki.
Sprawdź opory na zewnętrznej cewce WN (wg instrukcji do Galanta) - jak rozumiem to 8v, więc będzie miał ją na zewnątrz.

Anonymous - 08-09-2006, 10:09

Kondensatory dzisiaj, bo wczoraj zeszło do nocy przy reanimacji po wysokich obrotach. Pisałem Ci mailem że obroty udało się zdusić wyczyszczeniem zaworu PCV, niestety wczoraj nawet ściągnięcie węża z PCV nie zmniejszyło obrotów ani trochę. Dopiero odkręcenie śróbki głównej na full (tak a propos to jej główka znajduje się pod blaszką) zmniejszyło trochę obroty, natomiast normalne osiągnąłem poprzez dociśnięcie przepustnicy w kierunku zamykania, dodam że jest wyczyszczona. Może to coś z IPS? Pulsowanie przy rozgrzanym silniku pozostało choć po pierwszych poradach chwilę pojeździłem.
Zrobię jak mówisz, kable WN, kopułka plus palec nówki.
Dziękuję

Krzyzak - 08-09-2006, 11:12

Przypominam sobie - pisaliśmy na maila (wiesz - nie wszystko można pamiętać, tyle osób pisze).
Jeśli musisz ręcznie cofać przepustnicę, to może coś nie halo ze sprężyną na przepustnicy, ew linka gazu się zacina w pancerzu.
IPS sprawdzisz na tej szerokiej wtyczce - w manualach o których wspomniałem jest to opisane.

Anonymous - 08-09-2006, 12:14

przystępuję do działania bo nowa nadzieja wstąpiła we mnie :D
josie - 08-09-2006, 13:38

ballerek napisał/a:
normalne osiągnąłem poprzez dociśnięcie przepustnicy w kierunku zamykania, dodam że jest wyczyszczona. Może to coś z IPS?


Tak, dociskając przepustnicę poprawiasz kontakt na "cypku" na końcu trzpienia silniczka (IPS). Zbadaj czy na środkowym pinie (to największe złącze przy przepustnicy) masz masę - oczywiście w momencie gdy trzpień silniczka dotyka blachy.
Sprawdź też czy ta blacha którą popycha trzpień ma cały czas masę - mi się ostatnio zgubiła - idzie tam przez sprężynę, i IPS nie działał

Anonymous - 08-09-2006, 21:49

Ustawiłem jeszcze raz wolne obroty wraz TPS, dokładnie z instrukcją ,jak mi radził Krzyżak, tym razem potraktowałem TPS miernikiem. Miałem 0,42 V, udało mi się ustawić 0,47 więcej się nie da w żadnej pozycji, czy świadczy to o zużyciu ? W każdym razie wystarczyło, auto znowu ciągnie jak szatan, nie dławi się, choć miałem już takie chwile szczęścia, muszę pojeździć z tydzień, dwa to się zobaczy. Reszta czynności jutro. Dzięki narazie

[ Dodano: 09-09-2006, 16:44 ]
Wymieniam kondensatory w ECU, jeden z nich jest ewidentnie wybrzuszony ale nie widzę śladów elektrolitu. Mam pytanie : na stronie Krzyżaka znalazłem wartości tych kondensatorów, tez mam ich 4 szt
100uF/16 V
22uF/50 V
47uF/50 V
47uF/50 V
drugi, trzeci i czwarty są identyczne co do pojemności i napięcia, natomiast pierwszy jest 100uF/32 V i są ślady jego wymiany przez poprzedniego właściciela. Dać taki sam czy taki jak na stronie Krzyżaka, czy to może obojętne?

josie - 09-09-2006, 19:25

Ważne jest to, żeby pojemność kondensatora się zgadzała i napięcie było nie mniejsze.
Czyli spokojnie może być 100uF/32V zamiast 100uF/16V

P.S.

Lutować należy lutownicą grzałkową, nie transformatorową

Krzyzak - 09-09-2006, 23:13

I posprawdzać czy ścieżka od nóżki kondensatora do nabliższego punktu lutowniczego ma około ZERO omów.
Anonymous - 11-09-2006, 22:28

Kondensatory zmienione. Ustawiłem obroty, TPS wg instrukcji Krzyżaka, pojeździłem, wszystko OK. Po paru godzinach próbuję go zapalić - silnik znowu na wysokie obroty i pulsowanie. Po podniesieniu maski zauważyłem że linka gazu ma duży luz, pomimo że napewno dobrze dokręciłem na listwie po regulacji obrotów.
tomusn - 12-09-2006, 18:03

linka gazu musi mieć luz, pamietaj też że procedurę ustawiania wolnych obrotów należy przeprowadzić na ciepłym silniku, ustawiając na zimnym ustawiasz na ssaniu.
Anonymous - 12-09-2006, 22:08

Nie o to chodzi. Jak kończyłem ustawiać obroty, naciągałem linkę tak żeby miała lekki luz, po czym po kilku godzinach wisiała z dużo większym luzem. Dzięki josie'mu już wiem: silniczek z IPS nie cofał się przed regulacją. Dzisiaj to wszystko rozebrałem, przeczyściłem, nasmarowałem ślimaka, znalazłem masę i bzyka. Skończyło się też pulsowanie, czy to przez nowe kondensatory, czy może ten nie cofający się IPS powodował zwiększone ilości paliwa i silnik się dławił, tego nie wiem. W każdym razie jeżdżę i dziękuję wszystkim za cenne wskazówki.
Anonymous - 09-11-2006, 15:07
Temat postu: Re: Silnik pulsuje na wyższych obrotach
ballerek napisał/a:
Witam! Mam problem z moim samochodem. Gdy włączam silnik wszystko jest ok, jedzie itd, lecz gdy silnik sie zagrzeje, dostaje lekko wyzsze obroty, po czym gdy chcę przyśpieszyć auto się dławi. Po zatrzymaniu się wolne obroty chodzą równo, choć są wyższe niż na zimnym silniku, natomiast jak dodam gazu, obroty pulsują, choć trzymam gaz na tym samym poziomie. Dzieje się to zawsze jak silnik osiągnie już swoją normalną temperaturę pracy. Nie wiem co sie moze dziac, wymienilem:
-termostat
-czujniki temperatury
-sonde lambda
-kable
-swiece
-naprawa komputera
-filtr paliwa

mechanik ustawil zaplon, sprawdzial wtryski, silnik krokowy i wszystko jest ok a samochód strasznie szarpie i zrywa, zaden mechanik nie wie co z tym jest (a bylo ich 7 innych). nawet moge nagrac filmik i podeslac, tylko blagam pomozcie!


U mnie w MSW '94 2.0 16v GLXi to sama historia + to samo na gazie. Im cieplejszy tym gorzej. Przypomina mi się jak padał POWER MODUL (brr-gdzie go kupić?), tylko że na zimno idzie rewelacyjnie, no i obroty jałowe podskoczyły do 1500-1700 (tego nie było). Przyznaję, że stało się to po kilku strzałach z kolektora. Czy ustawienia przepustnicy mogą się same zmienić? Przedtem chodził, jak zegarek mimo LPG gen I.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group