To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Zużycie oleju

marmach - 07-02-2010, 12:45

Ja sprawdzam zawsze rano, przed pierwszym odpaleniem silnika. Przez noc wszystko spływa do miski, więc wg mnie pomiar jest możliwie najdokładniejszy.
sla - 07-02-2010, 13:40

jaceksu25 napisał/a:
grzes, olej sprawdzaj na ciepłym silniku
i jeszcze jedno - dalej popieram 1 nieobowiązkową wymianę oleju po 2-3 tys.km

Im starszy samochód tym częściej należy dokonywać kontroli i wymiany oleju. Przy nowych autach trzymajmy się zaleceń instrukcji - w normalnych warunkach eksploatacji nie ma sensu dokonywać wcześniejszej wymiany oleju niż podaje producent.
Poziom oleju silnikowego najlepiej sprawdzać przy zimnym silniku lub ewentualnie 10-15 minut po jego wyłączeniu.
Tak podają pisma fachowe, może kolega jaceksu25 ma inne informacje, ale proszę w takim razie o uzasadnienie. Chyba że jest to innowacyjność za którą kocha tą markę :mrgreen: .

Anonymous - 07-02-2010, 14:12

Użytkuję Lancera już trzeci rok. Na przeglądach (co 10-14tyś) olej zalewany do poziomu max. Nie zauważyłem aby go ubywało (sprawdzam poziom przed każdą dłuższą podróżą).
Radassss - 07-02-2010, 14:27

sprawdzanie poziomu oleju na rozgrzanym silniku?? hmmm a to jakas nowa teoria...
od kiedy pamitam to sie to robi zimny silniku, najlepiej na plaskim kawalku podloza wtedy jest idealnie, kolega jaceksu25 chyba zpomnial ze olej rozgrzewany znaczaca zwieksza swoja objetosc (dlatego czesto sie podaje jego ilosc w kilogramach a nie w litrach) a druga sprawa to taka ze w czasie pracy czy niedlugo po niej olej znajduje sie we wszystkich czesciach silnika, niekoniecznie tych gdzie dociera bagnet... np majac na cieplym silniku max na bagnecie okazuje sie ze jest go w silniku go zaduzo... generalnie zasada jest taka jesli na zimnym silniku jest poziom oleju mniej wiecej na srodku miedzy min i max to jest to wartos bezpieczna...

no chyba ze tak jak sla pisze mitsu to jakas magiczna marka gdzie wszystko jest na odwrot ;)

Me-Tsu - 07-02-2010, 18:57

Nie klocic sie!
Poziom oleju powinno sie sprawdzac po uprzednim wylaczeniu silnika po jezdzie i odczekaniu kilku minut.
Tak tez stoi w naszej ksiazce serwisowej, BTW. :mrgreen:

Anonymous - 07-02-2010, 19:04

sla napisał/a:
ewentualnie 10-15 minut po jego wyłączeniu


może kolega sam sobie przeczy?

[ Dodano: 07-02-2010, 19:06 ]
Me-Tsu napisał/a:
Poziom oleju powinno sie sprawdzac po uprzednim wylaczeniu silnika po jezdzie i odczekaniu kilku minut.
Tak tez stoi w naszej ksiazce serwisowej, BTW.


przynajmniej jedna osoba co umie czytać/przeczytała instrukcję obsługi

sla - 07-02-2010, 19:23

To nie chodzi o czytanie instrukcji obsługi, bo nie jest to marka gdzie wszystko jest na odwrót, tu są podane warunki minimum, do sprawdzania poziomu oleju, ale najlepiej to robić jednak na zimnym silniku. Między słowami "należy" a "ewentualnie" jest dosyć duża różnica.
Anonymous - 07-02-2010, 19:27

a co do tematu - osobiście zauważyłem, że 1.5 potrafi zjadać olej, ale bez paniki :wink:





edycja po sprzataniu watku

Lestat - 08-02-2010, 07:42

Luk napisał/a:
nie widzę gdzie się kończy mokro a zaczyna sucho
a wycierasz bagnet przed sprawdzeniem poziomu??
grzes - 08-02-2010, 12:57

Ja wczoraj sprawdziłem i rzeczywiście, 10minut po wyłączeniu silnika na bagnecie było 2/3 poziomu do maxa, a gdy postał parę godzin to poziom spadł do 1/3-1/4. Do tej pory raczej sprawdzałem na letnim oleju, więc może nie ubyło tak dużo jak myślałem.
marmach - 30-05-2010, 18:55

Mam pytanie dotyczące bagnetu. Zauważyłem, że z jednej strony (na dole, tuż przy kropce maks.), jest odciśnięty jakiś napis (2 litery i kilka cyfr). Po drugiej stronie tego nie ma. Czy to ma jakieś znaczenie? Pytam, bo w książce serwisowej nie ma napisane, że np. wkładać bagnet napisem do góry, a wygląda na to, że od sposobu umiejscowienia zależy wskazywany poziom!
Po pierwsze ostatnie kilka cm bagnetu jest lekko przekrzywione. Przynajmniej u mnie. Rurka, w której bagnet się znajduje mocno zakręca w co najmniej 2 miejscach i mam wrażenie, że do miski schodzi pod lekkim kątem. I teraz: gdy wkładam napisem do góry poziom po jednej i drugiej stronie miernika jest różny (różnica na oko ok. 2 mm). Czyli tak, jakby do oleju właził krzywo. Dodatkowo, wskazywany poziom jest trochę niższy. Gdy z kolei wkładam bagnet napisem do dołu poziom jest wyższy (prawie maks.) i jest go po równo z dwóch stron miernika.
Ciekawi mnie jeszcze, czy ten lekko krzywy na końcu bagnet to taka koncepcja producenta, czy zwichrował się siedząc w rurce zakręcającej we wszystkie strony...

pfx - 27-06-2010, 12:30

Bagnet jest orientacyjnym "urządzeniem pomiarowym", zwłaszcza jak jest lekko wygięty będzie pokazywał różnie. Zuzycie oleju najlepiej mierzyć obliczając różnicę wlanego i wyalnego + dolewki. Pomiary w czasie esploatacji jak ktoś mierzy na zimnym - niech zawsze mierzy na zimnym, a jak na ciepłym kilka min po zgaszeniu - to cały czas tym samym sposobem, wtedy jest wiadomo co i jak.
Z Lancerami nie ma problemu, to nie miski Nissana, gdzie wchodzi niespełna 3 l oleju. Ubytek rzędu 1 l to ponad 1/3 utraty objętości smarowidła.

Anonymous - 02-07-2010, 12:13

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu bo chodzi mi o olej w skrzyni biegów.
Instrukcja mówi o oleju w klasie GL3, który generalnie produkuje castrol smsxGL3/4.
Reszta to oleje GL4/5 i tu moje pytanie, czy można zalać olej w klasie GL4/5?
W serwisie leją castrola GL4?
Pytam, bo chcę wymienić na pełnego syntetyka:)

Uwex - 02-07-2010, 13:47

Bastek77 - Shell zaleca olej Gear Oil S 75W-80 , ale nie wiem w jakiej jest on klasie .
Anonymous - 02-07-2010, 18:16

Wiem, jest w wyszukiwarce shella:) tylko, że jest to półsyntetyk.........
Chyba zmienię na tego SMSXa jest w pełni syntetyczny, chyba, że coś innego wpadnie mi w oko:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group