Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Ustawienie TPS za pomocą miernika - pilne
bodzilla - 19-01-2010, 21:29
Witam.
Scaniol ja u siebie ustawiłem na 550mv (Cari po lifcie z przepustnicą na elektromagnes) bo jak dawałem niżej to silnik jakby przygasał, zaczynał gasnąć przy ponownym odpalaniu i obroty wchodziły na jakieś 400-500 czyli zdecydowanie za mało.Na więcej nie próbowałem bo analogicznie pomyślałem że jak ustawię większe napięcie to obroty ustawią się za wysokie. Powiem Ci, że od tamtej pory wszystko chodzi dobrze. Obroty ustawiają się na ciepłym na 750-800 i po tych 4 minutach na jałowym u mnie jest lekki wzrost obrotów oczywiście w granicach normy. Przy bardzo spokojnej jeździe skrzynia zmienia bieg lekko ponad 2000 obrotów jak daję mocniej gazu to przeciąga na jakieś 2500 nawet do 3000 i przerzuca płynnie. Ot i moje spostrzeżenia na temat TPS-a.
Pozdrawiam.
saphire - 20-01-2010, 12:24
aren195612 napisał/a: | W dostępnych mi scanach z GDI z przepustnicą na linkę, przepustnica raczej "bykiem" stoi, po 4-rech minutach otwierają się na dłużej wtryski, stad to moje pytanie. |
W tej na linkę to się chyba wtedy otwierają bypassy.
piekarxxx - 20-01-2010, 22:33
Witam !! Ja walczę juz jakiś tydzień z tym samym problemem !! Wszystko jest ok jak już poreguluję tylko występuje problem z nagłym skokiem obrotów i nie wiem czego to jest przyczyna ? i dodam jeszcze że co jakąś chwilę jak silnik chodzi na wolnych obrotach to 5 sek słychać zawory za chwilę jest ok cisza i za 1-2min znów jes przez chwilę słychać, czasami starczy że przegazuję i jest ok !! o co w tym wszystkim chodzi ?? Silnik 1,8 GDI rok prod: 98
saphire - 21-01-2010, 16:55
Ad.1. Co jakiś czas ECU "przygazowuje" sobie tak kontrolnie no i po to wy na chwile wyjść w trybu ubogiego do normalnego by się trochę w cylindrach chłodniej zrobiło ku bezpieczności
Ad.2. TTTM
scaniol - 27-01-2010, 18:47
saphire , byłbyś tak dobry i sprawdził u siebie ustawienie miernikiem ? Pomoże mi to , ponieważ mamy identyczne auta ( przepustnica na linkę i skrzynia automatyczna ) . Może ktoś jeszcze będzie miał 5 minut czasu i sprawdzi u siebie ustawienie TPS ?
saphire - 28-01-2010, 12:21
Jutro mam wolny dzień to sprawdzę.
scaniol - 30-01-2010, 16:06
saphire nie miałeś czasu czy nie chciało Ci się . Ja tu czekam na szpilkach , a Ty ???
Szybciutko miernik w łapkę i pisz co i jak . Czekam
saphire - 31-01-2010, 09:04
Sprawdziłem ale nic nie pisałem bo mam tak jak już wcześniej podawałem: TPS w EvoScan na 12% na jałowym, na woltomierzu wtedy waha się to w okolicy ciut pod 0.5V a obroty na zegarze w połowie między 500 a 1000 (w EvoScan: 750)
Przy starcie na zimnym silniku TPS wchodził mi na 15-20% a na woltomierzu około 0.6-0.7V i obroty 1000 czasem z autoprzygazówką do 1500 po kilku minutach i takich automatycznych przygazowywaniach powoli spadają do poniżej tysiąca a w miarę rozgrzewania do nominalnych niemniej w tym czasie idzie mocno na bogatej mieszance co widać w EvoScan'ie i tłustym składzie MAF z długimi czasami na wtryskiwaczach no i czuć z rury że nie przepala wszystkiego a i gulgot jest wściekły i rasowy - moja żonka mówi wtedy że misiek wściekły że mu zimno
PS. Przypadkiem na ruskich stronkach ( http://www.autodata.ru/it...&idn=1112&pgn=1 ) właśnie przeczytałem to:
Cytat: | Поэтому, после проведения регулировки при помощи винта байпасного канала и при помощи упорного винта дроссельной заслонки, обязательно проводится проверка и корректировка положения TPS.
Приведем некоторые примеры регулировок:
Galant, 1996 года выпуска, двигатель 4G93 - 586 mv
Galant, 1998 года выпуска, двигатель 4G93 - 660 mv
Carizma, 1997 - 1999 годов выпуска, двигатель 4G93 - 640mv (автомобиль с механической дроссельной заслонкой, управление происходит при помощи тросика).
Когда надо проводить регулировки: только в том случае, если в режиме "продувка" обороты повышаются более 1000 RPM. |
Więc IMHO pokrywa się to z tym co napisałem.
|
|
|