Pajero II - Wymiana oleju w skrzyni biegów, dyferencjale, moście.
lukas 78 - 27-01-2011, 16:15
lotosa titanis to może i zaryzykowałbym wlać do mostów
chociaż za tą cenę jest do kupienia tranself B
ale do skrzyni na pewno byle jakiego oleju nie wleję
z resztą cieżko jest nawet znaleźć polski olej gl4 75w90 syntetyczny
Maromer - 27-01-2011, 22:15
Panowie to jak w końcu jest z tym olejem do skrzyni?
Można lac olej o jakości GL-5?Bo według tego skanu instrukcji powyżej to można
lukas 78 - 27-01-2011, 22:21
pomiedzy gl-4 a gl-5 jest taka róznica ,że gl-5 wchodzi w reakcję z metalami kolorowymi
można lać olej spełniajacy normy gl4i5 sa takie
Maromer - 27-01-2011, 22:30
lukas 78 napisał/a: | pomiedzy gl-4 a gl-5 jest taka róznica ,że gl-5 wchodzi w reakcję z metalami kolorowymi
można lać olej spełniajacy normy gl4i5 sa takie |
No to wiem i własnie dlatego zastanowiła mnie ta instrukcja, bo dosc nie jasno jest napisane dla kogoś kto nie ma np. pojecia co to klasa lepkości i jakości i go to nie obchodzi. Czytając coś takiego każdy teoretycznie powinien isc do sklepu i kupic GL-5 bo to jakosciowo lepszy olej dziwne, ale nie wnikam
lukas 78 - 27-01-2011, 22:36
polecam lekturę
http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346
Maromer - 27-01-2011, 22:44
Dzięki To juz nie mam watpliwości
Pozdrawiam
Angelod - 28-01-2011, 10:52
Kupiłem Pajero II, 3,5 24V i chciałbym wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów. Podobno dość łatwo można wymienić tylko 40% oleju a gdybym chciał wymienić cały (tym bardziej że nie wiadomo jakim jest zalany) to jest jakis większy problem ? Trzeba rozbierać skrzynię czy coś ? Wymieniać należy na ciepłym czy zimnym silniku ? Jakiś filtr tam jest, też się go wymienia ? Stan oleju w skrzyni autom. sprawdza się przy zapalonym silniku czy na zgaszonym ? Jakieś dodatkowe uwagi może. Z góry dziękuję za rady.
mstrucz - 28-01-2011, 11:23
W zasadzie nie wiadomo czemu bardzo mało popularne w wypowiedziach na forach są oleje Repsol. A przecież Mitsubishi + Repsol = Dakar.
U siebie w skrzyni i centralnym dyfrze wlałem syntetycznego Repsol Cartago Cajas gl4 75W90 (parametry dokładnie takie jak podaje Mistubishi dla mojego) do tego dostępny jest w 5 l opakowaniach. Co prawda w opisie repsola jest przeznaczony głównie dla aut dostawczych, ale chodzi tu raczej o ciężkie warunki pracy. Repsol produkuje całą masę olejów przekładniowych w tym specjalistyczne dla 4x4 z LSD (seria Autoblocante) w bardzo dobrych cenach w porównaniu z Mobilem czy Valvolinem. Oleje są oryginalne hiszpańskie i moim zdaniem naprawdę bardzo dobre.
lukas 78 - 28-01-2011, 11:44
problem z tymi olejami to jest to ,że są mało dostępne
z drugiej strony też mało znane albo raczej słyszane
tak samo oleje robi neste , kiedyś kupowałem taki do Mavericka , gdy jeszcze hurtownikowi z Bialegostoku pieniądze nie uderzyły do głowy.
W chwili obecnej litr syntetycznego Neste 75w90 kosztuje u niego w detalu 40 zł
mstrucz - 28-01-2011, 14:23
No to ja za repsola 75W90 5l zapłaciłem u dystrybutora w Rumii k/Gdyni (lista jest na repsol.pl) 95,00 PLN brutto a na Allegro jest po 110,00 też za 5l.
lukas 78 - 28-01-2011, 15:21
cena dobra 19 za litr
na allegro za 5 l 120 zł
http://allegro.pl/repsol-...1402729583.html
na mnie w domu czeka valvoline po 31 zł za litr
zobaczymy jak będzie służył dla misiaka
mleki1974 - 04-10-2019, 09:09
Odgrzeję trochę , większość pisze że leje ten sam olej do skrzyni i mostów , u mnie w specyfikacji Pajero ll 3.0 napisano do skrzyni gl-4 do mostów gl-5 . To jak ma być ?
|
|
|