Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w skrzyni biegów, dyferencjale, moście.
Autor Wiadomość
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 04-03-2010, 23:09   Wymiana oleju w skrzyni biegów, dyferencjale, moście.

Przeszukałem forum. Znalazłem kilka wątków, z których dowiedziałem się, że:

1. Parametry oleju to 80W90.
2. Ilość: 11 l
3. Muszę sprawdzić czy nie mam LSD w tylnym moście. Jeśli jest -kupić specjalny olej.
4. Muszę wiedzieć jaki olej był lany poprzednio, bo może mi się pienić jeśli zmieszam dwa "nielubiące się" oleje.
5. Wymiana nie jest taka łatwa jak przy silniku -potrzebne spec-chwyty.

Czego nie wiem, a czego bardzo chciałbym się dowiedzieć:
1. Nie mam pojęcia jaki olej był lany poprzednio. Jak zapobiec ewentualnemu pienieniu się?
Płukanie?
2. Ile oleju wchodzi do tylnego mostu?
3. Jakieś porady co do samego napełniania? Jaki wężyk (długość i średnica)?
4. Czy polecicie jakieś konkretne oleje (producent + nazwa)?
5. O co nie spytałem, a co muszę wiedzieć zmieniając olej.

Z góry serdeczne dzięki. Piszcie, bo pojutrze sobota czyli dzień pieszczot dla mojego PAJERO :D
_________________
Roch.
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 05-03-2010, 01:02   

-skrzynia biegów 3,7l Castrol TAF-X lub SMX-S lub TAF-XS(od najlepszego do gorszego,ale też dobrego)inna firma-TITAN SINTOFLUID 75W-80(FUCHS)
-mosty,przód 1,2l tył 3,2litra Castrol EPX 80W-90 lub EPX 80,FUCHS TITAN GEAR HYB LD 80W-90
-Skrzynka rozdzielcza 2,5l,ten sam co do skrzyni biegów
Z butelek ciężko będzie ci nalać,ja lałem taką olejarką,na którą nałożyłem wężyk i poszło bardzo sprawnie.Spuść dokładnie i zalej spokojnie,nic się nie spieni.Spienić się może jak zalejesz jakieś tanie coś typu hipol,chociaż niektórzy go leją.Ja zawsze zalewam tym co zaleca producent i nie mam nigdy żadnych problemów.Zawsze robię wszystko sam bo nie muszę się zastanawiać później czy aby na pewno dobrze dokręcili mi korki,albo naprawde zalali ten olej.Jakby co to pytaj,zbyszekm2 pisał też na forum,że jakiś hipol można też zalać,ale o to to już spytaj Jego,to dobry fachowiec.Pozdrawiam :)

[ Dodano: 05-03-2010, 01:05 ]
wężyk średnica?małego palca,długość...ja miałem gdzieś 30cm
_________________

 
 
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 05-03-2010, 01:16   

watson1911 napisał/a:
(..)Ja lałem taką olejarką,na którą nałożyłem wężyk i poszło bardzo sprawnie.(...)


Czy ta olejarka wygląda jak wielka strzykawka? Czy można to kupić w sklepie z częściami?

I jeszcze jedno pytanie:
Gdzie znajdę wlew do skrzyni biegów? Jak się do niego dobrać?
_________________
Roch.
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 05-03-2010, 09:34   

Tomasz Grochola napisał/a:


Czy ta olejarka wygląda jak wielka strzykawka? Czy można to kupić w sklepie z częściami?

I jeszcze jedno pytanie:
Gdzie znajdę wlew do skrzyni biegów? Jak się do niego dobrać?

Olejarka-nie wiem jak na to mówią fachowcy,wygląda to jak tawotnica,wyciągasz tłoczek,wlewasz olej,zakręcasz i wciskasz tak jak strzykawką,kupisz to na pewno w sklepie,warto mieć coś takiego.
Wlew do skrzyni biegów jest w środkowej części skrzyni,jak popatrzysz to na pewno znajdziesz,trzeba zdjąć też osłonę,wlewasz olej do momentu wylewania się korkiem wlewu,może wejść troszeczkę więcej.
Z dobraniem się nie ma problemu,tylko nie pamiętam teraz jaki klucz,po prostu odkręcasz korek,czekasz aż olej zleci,zakręcasz i wlewasz,na pewno sobie poradzisz.Buteleczki z olejem mają taki niby lejek,ale on nie zdaje egzaminu,musisz zaopatrzyć się w tą szprycę.
_________________

 
 
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 07-03-2010, 02:32   

Cześć zadania wykonana. Wymieniłem olej w skrzyni biegów i rozdzielaczu. Wlałem jeden z olejów poleconych przea watsona1911: CASTROL MANUAL SMX-S. Niestety nie mogłem znaleźć oleju w dużych opakowaniach (możliwe, że takowe nie istnieją) Kupiłem 7 litrówek po 13 euro sztuka. Fajne, sprytne buteleczki z rurką do wlewania.

Rozdzielacz poszedł na pierwszy ogień.
Potrzebne były klucze 24 (spust i wlew), przy czym trzeba wiedzieć, że do wlewu potrzebny jest płaski klucz zwykły lub oczkowy, bo nasadowy nie podejdzie (siakiś drążek przeszkadza). Wlewanie jest łatwe. Poszło bezproblemowo przy użyciu oryginalnej butelki. Oleju weszło mi mniej niż napisał watson1911 -może 2,1 l. Mam się martwić? Niestety nie zmierzyłem ile zeszło...

Skrzynia biegów Potrzebne klucze to 24 (spust) i 17 (wlew). Obydwa można podejść kluczem nasadowym. Z wlewaniem nie jest tak różowo jak przy rozdzielaczu, ale nie ma też tragedii. Można to zrobić używając oryginalnych butelek, trzeba tylko ulać nieco, coby się nie rozlewało przy wprowadzaniu rurki do otworu wlewowego. Najlepiej mi szło, kiedy w butelce było 0,8 l. Nie da się wycisnąć wszystkiego. Zostanie 150-200 ml w butelce. Trzeba więc wykonać 6-7 podejść, żeby napełnić skrzynię. Mi weszło 3,9 l.

Mosty muszą poczekać do przyszłego tygodnia. Nie wiem jeszcze jaki to ma być olej do tylnego mostu (z powodu tego LSD). Jak się dowiem to kupię i zaleję. Tak przy okazji:
Czy zna ktoś sklep internetowy, gdzie można by się zaopatrzyć w oleje? Bo już ze zwykły przekładniowym miałem problem. Irlandia to piękna wieś...
_________________
Roch.
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 07-03-2010, 10:10   

Tomasz Grochola napisał/a:
Niestety nie mogłem znaleźć oleju w dużych opakowaniach (możliwe, że takowe nie istnieją) Kupiłem 7 litrówek po 13 euro sztuka. Fajne, sprytne buteleczki z rurką do wlewania.


W dużych nie ma,a cena normalna

[ Dodano: 07-03-2010, 10:12 ]
Tomasz Grochola napisał/a:

Mosty muszą poczekać do przyszłego tygodnia. Nie wiem jeszcze jaki to ma być olej do tylnego mostu (z powodu tego LSD). Jak się dowiem to kupię i zaleję. Tak przy okazji:
Czy zna ktoś sklep internetowy, gdzie można by się zaopatrzyć w oleje? Bo już ze zwykły przekładniowym miałem problem. Irlandia to piękna wieś...

Olej,który Ci podałem możesz lać spokojnie do obu mostów,na Allegro dostaniesz obydwa rodzaje-Castrol i Fuchs

[ Dodano: 07-03-2010, 21:11 ]
http://img269.imageshack....12/castrol1.pdf
tu masz w PDF-ie do ściągnięcia
_________________

 
 
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 07-03-2010, 21:20   

No właśnie. Jak to jest z tym LSD (limited slip differential)? Na Pajero Owners Club znalazłem coś takiego:

The only factory fitted locking rear diff is manually operated, ie you will have a switch for it on the centre console. Most not fitted with the locker will have a limited slip differential, (lsd), which operates at all times on hard or soft surfaces but does not supply anywhere as much traction as a locker.

Jeśli dobrze rozumiem, to samochody z ręcznie włączaną blokadą mechanizmu różnicowego (przyciskiem na konsoli) nie mają LSD, bo LSD to jakby namiastka blokady.

Poprawcie, jeśli coś namieszałem.

P.S. Na moście mojego miśka jest naklejka z symbolem QRC. Są tam też jakieś numery (małą czcionką) oraz napisy po japońsku.
_________________
Roch.
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 07-03-2010, 21:32   

Tomasz Grochola napisał/a:
No właśnie. Jak to jest z tym LSD (limited slip differential)? Na Pajero Owners Club znalazłem coś takiego:

The only factory fitted locking rear diff is manually operated, ie you will have a switch for it on the centre console. Most not fitted with the locker will have a limited slip differential, (lsd), which operates at all times on hard or soft surfaces but does not supply anywhere as much traction as a locker.

Jeśli dobrze rozumiem, to samochody z ręcznie włączaną blokadą mechanizmu różnicowego (przyciskiem na konsoli) nie mają LSD, bo LSD to jakby namiastka blokady.

Poprawcie, jeśli coś namieszałem.

Ale co ma blokada ręczna czy namiastka do oleju?<Sciągnij,poczytaj,zalecenia takie i wszystko na ten temat,po co komplikujesz sobie życie,szczerze mówiąc to kolega,który napisał ten post,był tego dnia mocno natchniony i nie wiem czy wiedział w ogóle o czym pisze,w dodatku jak wspomniał nie rozumie dobrze po polsku(bez urazy oczywiście) http://img27.imageshack.us/img27/8012/castrol1.pdf
_________________

 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2010, 22:30   

Tomasz Grochola napisał/a:
Jeśli dobrze rozumiem, to samochody z ręcznie włączaną blokadą mechanizmu różnicowego (przyciskiem na konsoli) nie mają LSD, bo LSD to jakby namiastka blokady.


To jest prawda

[ Dodano: 07-03-2010, 22:31 ]
A z tego co pamiętam olej do LSD musi mieć na opakowaniu oznaczenie LS. Ale to już mogło się zmienić. Warto zapytać wujka google :wink:
 
 
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 08-03-2010, 00:32   

watson1911 napisał/a:
Tomasz Grochola napisał/a:
No właśnie. Jak to jest z tym LSD (limited slip differential)? Na Pajero Owners Club znalazłem coś takiego:

The only factory fitted locking rear diff is manually operated, ie you will have a switch for it on the centre console. Most not fitted with the locker will have a limited slip differential, (lsd), which operates at all times on hard or soft surfaces but does not supply anywhere as much traction as a locker.

Jeśli dobrze rozumiem, to samochody z ręcznie włączaną blokadą mechanizmu różnicowego (przyciskiem na konsoli) nie mają LSD, bo LSD to jakby namiastka blokady.

Poprawcie, jeśli coś namieszałem.

Ale co ma blokada ręczna czy namiastka do oleju?<Sciągnij,poczytaj,zalecenia takie i wszystko na ten temat,po co komplikujesz sobie życie,szczerze mówiąc to kolega,który napisał ten post,był tego dnia mocno natchniony i nie wiem czy wiedział w ogóle o czym pisze,w dodatku jak wspomniał nie rozumie dobrze po polsku(bez urazy oczywiście) http://img27.imageshack.us/img27/8012/castrol1.pdf


Widzisz, drogi Watsonie. Jeśli chodzi o PAJERO to wszystko jest dla mnie nowe, nieznane. Ktoś napisał mi o tym LSD, a ja nawet nie wiedziałem co to jest, i czy mam to ustrojstwo w moim miśku. Po prostu próbowałem zweryfikować informację, bo jak się nie zweryfikuje to różnie może być.

Ot, żeby daleko nie szukać Tobie się taka nieścisłość wkradała. Otóż napisałeś:
-skrzynia biegów 3,7l Castrol TAF-X lub SMX-S lub TAF-XS(od najlepszego do gorszego,ale też dobrego)inna firma-TITAN SINTOFLUID 75W-80(FUCHS)
(...)
-Skrzynka rozdzielcza 2,5l,ten sam co do skrzyni biegów


Tymczasem w zalinkowanej przez Ciebie tabelce stoi, że do skrzynki rozdzielacza leje się TAF-X, Syntrans AT lub TAF-XS.

Tak więc jeśli zalałem do rozdzielacza SMX-S to mam się martwić czy nie?
Nie żeby się czepiał. Chodzi mi tylko o jakość informacji.
_________________
Roch.
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 08-03-2010, 00:45   

Tomasz Grochola napisał/a:

Tymczasem w zalinkowanej przez Ciebie tabelce stoi, że do skrzynki rozdzielacza leje się TAF-X, Syntrans AT lub TAF-XS.

Tak więc jeśli zalałem do rozdzielacza SMX-S to mam się martwić czy nie?
Nie żeby się czepiał. Chodzi mi tylko o jakość informacji.

Nie musisz się martwić bo olej SMX-S ma specyfikację API GL 4(co przeczytasz na butelce),a w/g instrukcji Pajero olej do skrzyni jak i reduktora musi mieć właśnie API GL-4
_________________

 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 19-01-2011, 19:37   

Podpowiedzcie mi czy w 2.8 td w skrzyni automatycznej jest jakiś filtr, który podlega wymianie?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2011, 19:41   

Ktoś pomoże :) Ale z tego co pamiętam, to coś wspominał o jakimś takim ustrojstwie w ASB.
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 20-01-2011, 13:17   

watson1911 napisał/a:
(od najlepszego do gorszego,ale też dobrego

Wszystkie opisane przez Ciebie oleje i płyny spełniają normy (lepkosci, hydrokinetyczne i inne) dla swojego typu. Cena zalezy od konfekcjonera a jakosc jest dokladnie taka sama. Jesli masz wybor to warto kupic: kazdy olej polsyntetyczny 80W/90 do napedow i skrzyni manualnej, dowolny ATF do automata, kazdy tani polsyntetyk 10W/40 do silnika. Co warto kupic to plyn hamulcowy DOT-ilestam o najwyzszej liczbie (ma to zwiazek z temp. wrzenia plynu) oraz zadbac o czysty plyn do chlodnicy.
Szkoda kasy na jakies super Mobile 0W/50 bo i tak nie przedluza zycia naszego starego auta (wbrew reklamom, ktore po to sa aby nas namowic na zakup czegos 3x drozszego).

Tomasz Grochola napisał/a:

3. Muszę sprawdzić czy nie mam LSD w tylnym moście. Jeśli jest -kupić specjalny olej.
4. Muszę wiedzieć jaki olej był lany poprzednio, bo może mi się pienić jeśli zmieszam dwa "nielubiące się" oleje.
5. Wymiana nie jest taka łatwa jak przy silniku -potrzebne spec-chwyty.

Czego nie wiem, a czego bardzo chciałbym się dowiedzieć:
1. Nie mam pojęcia jaki olej był lany poprzednio. Jak zapobiec ewentualnemu pienieniu się?
Płukanie?
3. Jakieś porady co do samego napełniania? Jaki wężyk (długość i średnica)?
4. Czy polecicie jakieś konkretne oleje (producent + nazwa)?
5. O co nie spytałem, a co muszę wiedzieć zmieniając olej.

Z góry serdeczne dzięki. Piszcie, bo pojutrze sobota czyli dzień pieszczot dla mojego PAJERO :D


ad3, ad4 kazdy olej 80W/90 polsyntetyk
ad5 sam nie zmienisz bez inwestycji w strzykawke
ad1 nie plucze sie kazdy olej do napedow spelnia te sama norme, wlasnie 80W/90
ad3 jesli juz sie zdecydujesz na samodzielna zmiane to wjedz na kanal, odkrec wlew i sam zobacz :)
ad4 czytaj wyzej
ad5 daj zarobic mechanikowi za 50 zl plus koszt olejow zmieni Ci to w 10 min. :)

Acha widze po Twoim poscie, ze zmieszales olej do automatycznej skrzyni z tym do napedow. To sa inne oleje a wlasciwie do skrzyni to plyn hydrauliczny. W manualu masz dokladnie to samo - 80W/90.
 
 
Bablan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Jarosław
Wysłany: 27-01-2011, 11:45   Smarowanie Pajero II

Witam
proszę o to fabryczne zalecane płyny eksploatacyjne:



Zdjęcie z oryginalnej instrukcji obsługi Pajero II. Nie ważne jakiego producenta wlejesz olej czy płyn, ma on spełniać wymagania i klasy lepkości producenta. Wiec czy kupisz lotos za 14 zł czy castrol za 35zł płacisz tylko za firmę klasa jest ta sama. Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.