To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD, zerwany pasek rozrządu

mate901 - 02-01-2015, 13:25
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Zerwany rozrząd
Witam,
pierwszy dzień roku zacząłem zerwaniem paka rozrządu (na bogato), po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się że pęknięciu uległy 4 dźwigienki zaworowe oraz stopka czy też panewka wałka rozrządu. Moje pytanie dotyczy sensu naprawy takiego uszkodzenia ? Nie wiem czy też resztki podzespołów nie wpadły w kanały olejowe.

P.S może ktoś ma wyżej wymienione części a chciałby je sprzedać albo darować :)

Pozdrawiam Mateusz

milo - 02-01-2015, 17:21

Musisz jeszcze sprawdzić czy zawory nie pokrzywione są ,były przypadki że nic się nie działo z zaworami ale lepiej sprawdzić
mate901 napisał/a:
Nie wiem czy też resztki podzespołów nie wpadły w kanały olejowe.

Kanały idą prosto do miski olejowej warto zdjąć miskę i wyczyścić
Części można dostać
P.S
Już widzę jak będą odmawiać naprawy :mrgreen:

robertdg - 02-01-2015, 17:38

Warto poczytać
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36602
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70948
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86955

Dread87 - 05-01-2015, 02:13

Przerabialem taki problem... Koszta w przybliżeniu:
- dzwigienki i pestki - 250-300zl
- walek rozrządu - zalezy jak trafisz 50-250zl
- pasek rozrządu i reszta osprzętu - 300-450zl
- olej, filtr oleju - 150-200zl
A co do panewek to watpie żebyś dostal, ale jesli tak to okolo stówka za sztukę
Do wyczyszczenia miska olejowa, smok oleju i plukanie magistrali olejowej.
Koszta jak widać nie są male... Aha zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia... Dolicz koszt tłoków i pierścieni oraz resztę robocizny, o ile sam tego nie robisz... Mysle ze kwota 2000zl nie będzie przesadzona.
Oczywiście opisujemy przypadek kiedy nie stalo się nic z głowica, bo mogla pęknąć. Jesli tak, to koszt wzrośnie o spawanie i regeneracje głowicy (700-1000zl). Ale jakkolwiek, najlepiej byloby kupic silnik i go wymienic, bo po takich przygodach nie wiadomo ile pojeździsz, wal korbowy tez mogl ucierpieć. Najtaniej będzie kupic silnik. Przerabiałem to wiec nie jest to czcza gadanina i teoretyzowanie...

milo - 05-01-2015, 08:12

Dread87 napisał/a:
zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia

Taka zaleta że zawory ustawione są prosto nad tłokami jeśli były by pod katem to na pewno do wymiany
Dread87 napisał/a:
Dolicz koszt tłoków i pierścieni

Ciekawe po co
Dread87 napisał/a:
A co do panewek to watpie żebyś dostal, ale jesli tak to okolo stówka za sztukę

Dostanie się
Dread87 napisał/a:
po takich przygodach nie wiadomo ile pojeździsz, wal korbowy tez mogl ucierpieć.

Najsłabszy punkt czyli góra dzwigienki uszkadzaja sie wątpię żeby wał był uszkodzony :shock:

Dread87 - 05-01-2015, 10:11

Walek rozrządu mogl sie skrzywić. Nawet jak tego nienwidac moze byc krzywy co zaowocuje wytarciem panewek.
Troche dziwne pytanie "po co" wymieniać tloki, które sa uszkodzone...

milo - 05-01-2015, 16:17

Dread87 napisał/a:
Walek rozrządu mogl sie skrzywić.

Jasne że do sprawdzenia
Dread87 napisał/a:
Troche dziwne pytanie "po co" wymieniać tloki, które sa uszkodzone...

Nie pisałeś że są uszkodzone
W sumie jest trochę roboty :shock:

Dread87 - 05-01-2015, 16:51

milo, jak znajde fotke to wrzuce jak wygladaly u mnie tloki po takiej akcjio z paskiem rozrzadu:)
robertdg - 05-01-2015, 21:15

milo napisał/a:
Dread87 napisał/a:
zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia

Taka zaleta że zawory ustawione są prosto nad tłokami jeśli były by pod katem to na pewno do wymiany

Żadna zaleta, nie jeden silnik tak ma i nie jeden silnik po takim strzale jak sie uda to będzie chodził, z reguły w takim ułożeniu lubi się zrobić "buła" na zaworze, jak nie utknie na zimno to napewno utknie na gorąco

milo - 06-01-2015, 10:30

Zawory ustawione pod katem są bardziej podatne na uszkodzenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group