To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Trzaski przy uruchamianiu sprężarki klimy

mazin - 06-06-2010, 11:03

krzycho81 napisał/a:
robertdg, Prawdopodobnie piszemy o tym samym objawie. Tak czy inaczej na czwartek jestem umówiony z oponami i przy okazji poproszę o odpalenie klimy w aucie testowym.


Ja mam dokładnie ten sam objaw - to znaczy stuki czy raczej trzaski wyraźnie słyszalne w czasie pracy silnika przy włączonej klimie. Gdy klima jest wyłączona, nigdy ich nie słyszałem. Zadzwoniłem do szwagra mechanika, powiedział że to całkiem prawdopodobne (to, że klima włącza się i wyłącza co chwilę i że wydaje przy tym odgłos) i nie należy się przejmować - przynajmniej dopóki klima działa poprawnie i zjawisko się nie nasila. Generalnie lancer nie wydaje jakichś dziwnych dźwięków, poza drganiami tłumika przy odpalaniu i tymi stukami własnie. Po zimie skrzypiało zawieszenie z przodu, ale umyłem dokładnie po zimie i jest cichutko. Dlatego, jak wnioskuję z waszych postów, jest to zjawisko naturalne.

Marian_K - 07-06-2010, 11:42

alfiq napisał/a:
czy ten trzask jest normalny ?

Nie wiem jak głośny jest u Ciebie ten trzask, więc trudno ocenić czy to normalne. Normalne jest załączanie i odłączanie sprężarki.
W większości nowych aut sprężarka klimatyzacji załączana jest właśnie nie na stałe tylko w zależności od potrzeby. Zauważyłem to w Hondzie Accord, Civic, Mazdzie 6...
W moim poprzednim aucie sprężarka pracowała non stop (oczywiście dopiero po włączeniu klimatyzacji) a wentylator włączał się bądź zmieniał obroty w zależności od potrzeby.
Teraz najwyraźniej producenci poszli w innym kierunku.

Pozdrawiam!

tom17 - 07-06-2010, 21:41

Lancer ma sprężarkę która pracuje cyklicznie więc trzask jest normalny przy załączaniu ale jak napisał Marian_K wszystko zależy czy to hałas od załaczania czy nie. najlepiej nagrać wtedy może być łatwiej ocenić
olosoft - 16-07-2010, 12:03

"Trzaska" elektromagnetyczne sprzęgło sprężarki, załączenie jest gwałtowne i praktyczne bez poślizgu stąd taki hałas. Odpowiedzialny jest za to moduł A/C-ECU (za schowkiem po lewej w nogach pasażera). Tak ma być. Jak kogoś drażni to trzeba podkręcić głośniej radio. :)

http://img697.imageshack.us/f/clipboard01bm.png/

krzycho81 - 21-08-2010, 11:38

olosoft napisał/a:
Jak kogoś drażni to trzeba podkręcić głośniej radio.


Głośniej robi się w autach służbowych ja za swojego musiałem zapłacić :P Twoje wyjaśnienie jest zdecydowanie lepsze niż w stylu "ten model tak ma" Konkretnie i na temat z mojej strony dziękuję.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group