Forum ogólne - Honda górą
Anonymous - 11-08-2005, 16:03
Bartek napisał/a: | Nie krytykuje sposobu pomiaru - wiadomo, ze statystyki sa jedynym miarodajnym wyznacznikiem, pod jednym wszak warunkiem, ze sa wiarygodne.
Jakby dzis zrobic sondaz wyborczy zrobic sondaz mowiacy, ze LSD ma 93,45% poparca spolecznego, a POPiS w sumie 2% - uwiezylbys? Jak obiektywni sa anglicy wystarczy obejrzec "Top Gear"..... |
1.Dlaczego miałyby nie być wiarygodne? Godzą się z nimi sami producenci i nie próbują w żaden sposób ich podważać – nawet ci ostatni na liście.
2.Ok. Anglicy są nieobiektywni – honda, i (chyba) nissan albo toyota ma zakłady w UK.
Czym można wytłumaczyć wyniki niemieckiego Auto Bilda?
3.Sandaży nie układa się pod przewidziany z góry wynik.
I jeszcze jedna statystyka. Badanie satysfakcji klienta z posiadanego auta - oceniane są: poziom serwisu, jakość wykonania, koszty utrzymania i wygląd. Na 32 marki Miśki zajęły 18. pozycję (781 punktów). Średnia dla wszystkich producentów – 786 punktów.
Niestety nie mam linku do źródła, ale zamieszczony poniżej wykresik pochodzi ze stron Interii.
http://www.mitsubishi-gra...foto_668244.jpg
Bartek - 11-08-2005, 16:26
Ad. 1 patrz ad. 2
Ad. 2 - Toyota, Nissan (wieksza kupa nie jezdzilem niz Nissan montowany w UK), Rover - 5 aut z pierwszej dziesiatki ma montownie w UK - to jest wiarygodne jak sondaz, ze Lepper ma 70% poparcia w wyborach prezydenckich
Ad. 3 zdziwilbys sie - WIEKSZOSC sondazy jest robionych tak, zeby potwierdzic (lub obalic) stawiane tezy - matka mojego serdecznego przyjaciela pracuje od ponad 10 lat w przeroznych "osrodkach badania opinii publicznej" i jest socjologiem - Jest w stanie manipulujac proba i interpretacja wynikow zmienic calkowicie faktyczne wnioski.
PS. znacznie bardziej wiarygodne sa dla mnie wyniki auto-bild'a
sla - 11-08-2005, 16:35
Hubeeert napisał/a: | chodziło mi o to że i tak niezaleznie od wszystkiego to co Made in UK zawsze jest najlepsze.
| Niezupełnie, chwalą tylko niektóre modele Astona i Jaga,po Roverze jeżdżą jak po łysej kobyle,ale te samochody ,podobnie jak chwalone Porsche,niektóre Merce, obawiam się,że i tak nie są dla nas[obym się mylił,życzę tego wszystkim].Oceny wszystkich samochodów można porównać w piśmie Top Gear,i wydaje mi się ,że naprawdę są obiektywne[świetna punktacja dla Evo,niezła dla Colta , Grandisa,Pajero[Shogun].Warto poczytać naprawdę świetny materiał do przemyśleń.
wichura1 - 11-08-2005, 16:40
Hubeeert napisał/a: | wichura mam dla Ciebie zagadkę pod tytułem porównaj awaryjność.
Samochody wyprodukowane w jakim europejskim kraju w fabrykach należących do trzech różnych koncernów samochodowych maja najniższą awaryjność i najwyższą jakość
Odpowiedź - w Polsce
Te koncerny to
1. Fiat - Bielsko Biała
2. General Motors - Gliwice
3. Volkswagen - Antoninek/Poznań
Więc nie mów mi że jak w Polsce to gówniane. |
To teraz ty mi odpowiedz na jedno pytanie. Naprawiam VW zgrzewarki do wyciągania wgniotów blachy (japońskiej firmy Hirane). Dlaczego te zgrzewarki pracują prawie 24h/dobę?
Co do polskich-koreańskich produktów miałem na myśli Daewoo. Siostra miała Tico produkowane w Korei i się nie psuło. Rodzice mają Matiza z Polski, który pomimo małego przebiegu 20.000km miał już robiony silnik i skrzynię biegów.
Co do Fiata to rdza żre je jeszcze w katalogu, a te palanty nie chcą potem uznawać gwarancji na blachę. Wiem bo to przeszedłem i konserwacje, których wymagają, też nic nie dały, nie uznali i koniec, mimo że zardzewiałe miejsce nie było uszkodzone mechanicznie.
sla - 11-08-2005, 16:41
Bartek napisał/a: | Ad. 1 patrz ad. 2
Ad. 2 - Toyota, Nissan (wieksza kupa nie jezdzilem niz Nissan montowany w UK), Rover - 5 aut z pierwszej dziesiatki ma montownie w UK | Marki te mają również montownie w innych krajach np.Turcji,Słowacji ,więc nie jest to dla mnie żaden argument.Wielka Brytania jest krajem wysoko uprzemysłowionym i nie jest to winą,że produkuje się tam wiele marek samochodów.
Hubeeert - 11-08-2005, 16:45
Bartek niby tak ale z kolei w Niemczech najlepsze nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi są samochody po kolei(jak powiedział kapitan Kidd do załogi statku handlowego zapraszając na spacer po desce) :
1. niemieckie
2. europejskie
3. inne
Przypomina mi się test Puga 307 kombi i innego kombi produkcji Japońskiej a wnioski co do zawieszenia (przykładowo)
1. Pug - gdyby nie układ stabilizujący samochód w ostrych zakrętach samochód nie zmiesciłby się na zakręcie.
2. japończyk - zawieszenie gorsze niż w pugu bo bez elektroniki ktora była zbędna - samochód pokonywał zakręty jak po szynach bez problemów...
program nazywa się Motor Vision.
a teraz ogólna uwaga do wszystkich wypowiadających sie na ten i inne takie tematy tu na Forum - to dzieki waszym wypowiedziom możemy się obiektywnie przekonać jak naprawdę myslą konsumenci i jak oceniaja dana markę. Prosze tylko nie potępiać w czambuł danej marki tylko dlatego że sami mieliście z nią nieciekawe doświadczenia - prosze o zrelacjonowanie własnych przygód i opinii na temat.
P.S.
Obiektywne wyniki badania opinii - mega
sla - 11-08-2005, 16:47
Hubeeert napisał/a: |
Samochody wyprodukowane w jakim europejskim kraju w fabrykach należących do trzech różnych koncernów samochodowych maja najniższą awararyjność
Te koncerny to
1. Fiat - Bielsko Biała
2. General Motors - Gliwice
3. Volkswagen - Antoninek/Poznań
| A kto tak uważa,kto robił sondaż czy nie sami Polacy?Jeżeli tak to wpadłeś we własne sidła.Czytam pisma angielskie,francuskie i niemieckie i nic takiego tam nie było,chyba,że przeoczyłem.
TNT - 11-08-2005, 16:48
Co do Fiata to sie zgodze rdza go zjada bardzo wczesnie - gwarancja smiechu warte, wszystkie znane mi przypadki byly zalatwiane po znajomosci albo przez sad.
Z mojego prywatnego doswiadczenia Skoda od nowej wiecej w serwisie niz w drodze po przebiegu ok 60 tys rozpadla sie doszczetnie na szczescie juz nie u mnie. Mitsubishi moze trafile taki model jutro konczy 2 latka jak jest u mnie od nowosci odpukac tylko lozysko wymienione wada produkcyjna i jakies duperele typu silowniki w klapie bo zona stwierdzial ze ciezko zima chodza. mam 60 tys i nic nie robilem. Jezdze po drodze dla dobrych terenowek a zawieszenie odpukac ideal. Wiec ja zlego slowa nie powiem o tej marce.
Bartek - 11-08-2005, 16:53
They call it marketing babe......
Hubeeert - 11-08-2005, 17:01
sla napisał/a: | Hubeeert napisał/a: |
Samochody wyprodukowane w jakim europejskim kraju w fabrykach należących do trzech różnych koncernów samochodowych maja najniższą awararyjność
Te koncerny to
1. Fiat - Bielsko Biała
2. General Motors - Gliwice
3. Volkswagen - Antoninek/Poznań
| A kto tak uważa,kto robił sondaż czy nie sami Polacy?Jeżeli tak to wpadłeś we własne sidła.Czytam pisma angielskie,francuskie i niemieckie i nic takiego tam nie było,chyba,że przeoczyłem. |
Nie wiem czy przeoczyłeś może poczytaj dokładniej materiały prasowe. Ja się doczytałem że w przypadku tych trzech producentów decyzja o uruchomieniu produkcji nowych modeli właśnie w Polsce została podjęta ze wzgledu na bardzo dobrą jakośc produkowanych w Polskich zakładach tych koncernow samochodów.
I tak:
1. Fiat - Panda
2. OPEL - Zafira
3. VW Caddy i Transporter Pick up
Nie był to sondaż drogo kolego - to były podane przez koncerny informacje.
W PRZYPADKU Fiata zwiazki zawodowe we Włoszech protestowały donośnie i groziły strajkiem generalnym w całym oddziale samochoowym koncernu. Ugłaskano ich po ciężkich targach.
Związki zawodowe w VW tez miały sporo do powiedzenia w tej kwestii
Nie wiem - nie interesowało mnie to czy rownież w GM tez tak było faktem jest że nowa Zafira będzie produkowana w Gliwicach również z powodu wysokiej (jak na ten koncern) jakości samochodów z niej wyjeżdżających.
Polskie fabryki naprawdę mają wysoka opinię jeżeli chodzi o jakość. To nie mój wymysł. To oficjalne wypowiedzi tych koncernów.
Jezeli chcesz potwierdzenia to poszukaj w starej prasie moto lub portalach.
sla - 11-08-2005, 17:07
Hubeeert napisał/a: | Ja się doczytałem że w przypadku tych trzech producentów decyzja o uruchomieniu produkcji nowych modeli właśnie w Polsce została podjęta ze wzgledu na bardzo dobrą jakośc produkowanych w Polskich zakładach tych koncernow samochodów.
| A nie sądzisz,że koszty produkcji były zasadniczym kryterium.Z Zafirą jest jeszcze dodatkowa sprawa offsetu za samoloty ,które kupiliśmy od Wiekiego Brata.
Hubeeert - 11-08-2005, 17:14
Koszty produkcji również na 100% były ważnym powodem ale zauważ dziwną prawidłowość - mniej usterek w montażu/produkcji = niższe koszty. Zgadza się
sla - 11-08-2005, 17:21
Myślę,że kultura produkcji samochodów jest mniejszym problemem[kiedys oceniano samochody produkowane w Turcji i niektóre były lepsze od Zachodnioeuropejskich],i jest na podobnym poziomie,głównie chodzi o płace,zwolnienia podatkowe itp.ale mogę się mylić.
Hubeeert - 11-08-2005, 17:26
sla, powodów jest na pewno więcej niż 2 - dla mnie istotne w tym co napisałem było pokazanie jednej sprawy w odpowiedzi na posta wichury - że samochody produkowane w Polsce w fabrykach zachodnich koncernów maja wysoką jakość i że jest to w Polsce mozliwe. To o czym my dwaj w tej chwili dyskutujemy to dzielenie włosa na n częsci gdzie n dąży do nieskończoności ale i tak fajnie jest podyskutować
sla - 11-08-2005, 17:28
Masz rację,pozdrawiam.
|
|
|