To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - CB4W CHECK ENGINE przy utrzymywaniu stałych obrotów

archi_voo - 04-10-2010, 23:20

bardzo ciekawa lektura.

Doradzi mi ktoś jakie sondy mam kupić. Wiadomo, że kupie NGK, tylko jaki rodzaj jest w lancerze? Czy obie (przednia i tylna sonda) mam takie same czy różne?

idas - 04-10-2010, 23:57

archi_voo napisał/a:
Doradzi mi ktoś jakie sondy mam kupić

Na 90 procent masz tylko jedną sondę-za łącznikiem elastycznym, ale jak już się schylisz pod auto to sprawdź czy jakiś czujnik nie jest wpięty również za katem.
Kup NGK/NTK (nawet za 70zł na allegro) czteroprzewodową - dwa białe, szary i czarny (chyba-sonda na klucz 22). U mnie tania z allegro już drugi rok bezproblemowo jeździ.

tomekk - 05-10-2010, 22:50

a ja sprawdziłem oporność grzałki w sondzie i ta ntk ma 2 x mniejsza niż oryginalna (bodajże denso). co za tym idzie po niecałym miesiącu używania padło mi jej podgrzewanie co skutkuje zupełnie niczym:p bo na zimnym silniku i tak nie bierze z niej odczytów, a rozgrzewa się od spalin podobnie jak jej prostszy bracia (1 i 2 przewodowe) miałem ja reklamować, ale chyba nie będę bo nie ma sensu - obgadane za zlocie;)
archi_voo - 25-10-2010, 11:37

a pamiętasz wartości? na których kablach jest grzanie? jak kupię to od razu wlutuję opornik ;)
tomekk - 25-10-2010, 17:33

2 kable jednakowego koloru, w oryginalnej są czarne a w ntk chyba białe? w każdym badź razie jednakowego koloru. a oporniczek to jakiejś większej mocy! może przejrzyj manuala, może coś znajdziesz jaki tam prąd płynie.
archi_voo - 01-03-2011, 22:59

I po problemie! Sondę wymieniłem. Więc tak:

1. Mam dwie sondy takie same w aucie: pierwsza normalnie za złączem elastycznym, druga na jednej trzeciej długości rury środkowej. Wymieniłem pierwszą.

2. Rezystancja grzałki oryginalnej sondy to ok 15 ohm, natomiast NTK ok 7,5 włączyłem wię opornik 5W 6,8 ohm


oto schemat połączeń:

                      WTYCZKA                          NTK

1. grzałka          czarny------5W6R8-------biały
2. grzałka          czarny----------------------biały
3. masa             biały------------------------czarny
4. sygnał           niebieski-------------------szary


Odczucia po wymianie:

- obroty na mroźnym silniku stabilizują się bardzo szybko
- obniżył się maksymalny moment poniżej 3 tys obrotów, powyżej nie widzę różnicy
- zobaczymy jak wyjdzie statystyka spalania narazie zalałem do pełna ;)

CB4W_00 - 02-06-2011, 21:43

A wiecie może jakie napięcie podawane jest na obwód grzałki, mierzył to ktoś?
Jeżeli NGK i DENSO zasilane są napięciem 12V to nie ma sensu wstawiać opornika, sonda NGK po prostu szybciej się rozgrzeje z racji grzałki o większej mocy.

Na allegro są sondy jakiejś franuskiej firmy BEGAR czy ktoś to montował w swoim miśku?
Sonda kosztuje sto pare zł i ma taki plus że jest oryginalna wtyczka. Nie trzeba bawić się w łączenie kabelków.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group