To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Silnik traci temperature na trasie. Problem ?

RalfPi - 26-01-2014, 20:48

kurcze.. może coś z poziomem albo jakością płynu chłodniczego.
To w sumie nie za długa trasa - jeżeli parkujesz na zewnątrz to ma prawo się nie dogrzać (w mojej opinii).
I jeszcze jedno Darek - co to znaczy, że nie osiąga temp. roboczej? Dużo mu brakuje "kresek" do połowy wskaźnika?

kerad - 26-01-2014, 21:10

Parkuję w garażu - przy -15 na zewnątrz w garażu jest +9. Nie osiąga temperatury - normalnie wskazywał w połowie skali - teraz tego nie osiąga - nawet obroty nie spadają do minimalnych na biegu jałowym. Poziom płynu jest w normie i raczej dobry - jeszcze fabryczny.
RalfPi - 26-01-2014, 21:17

kerad napisał/a:
teraz tego nie osiąga

U mnie też nie osiąga połowy teraz (brakuje mu jednej "kreski") i też parkuję w garażu ( a cisnę go dość zdrowo, jak już złapie trochę temp.) Ale obroty schodzą do minimalnych..

karol20 - 26-01-2014, 21:19

Witam.
Dziś jadąc do pracy rano 23 km. przy - 10 silnik nie doszedł do optymalnej temperatury pracy na żadnym odcinku trasy .
Jak było z górki temperatura spadała .
Faktem jest że droga do pracy jest w większości z górki ale przy -10 powinien się chyba dogrzać .
Styl jazdy na pewno ma wpływ na ta sytuację . Ja jeżdżę raczej spokojnie .
Proponuje kolegom eksperyment . Ustawcie sobie na komputerze wyświetlanie temperatury silnika i sprawdźcie jak szybko wasze miśki osiągają optymalna temperaturę pracy .

plecho1 - 26-01-2014, 21:26

Aby sprawdzić, czy termostat jest ok, wystarczy po przejechaniu powiedzmy 0,5 km sprawdzić czy chłodnica jest zimna czy ciepła. Jak będzie ciepła, to może oznaczać, że termostat się nie domyka i cały czas płyn idzie na chłodnicę przez co auto w obecnych warunkach nie może się zagrzać.
kerad - 26-01-2014, 21:37

Po sprawdzeniu organoleptycznym temperatury przewodów chłodnicy można sprawdzić czy termostat się otwiera. Krótko przed otwarciem jeden jest gorący, a drugi zimny. Po otworzeniu w drugim rośnie temperatura. U mnie obydwa były tylko ciepłe i w dodatku tak dziwnie, że ich temperatura była różna (oczywiście w odczuciu podczas dotyku) na odcinku mniej więcej co 10-15 cm, tzn. co kawałek miały inną stopień ciepłości. Jak dla mnie dziwne - to nie pierwszy mój samochód i do tej pory poprzednie zawsze sam naprawiałem - nie było w nich tyle elektroniki więc dawałem rady.
plecho1 - 26-01-2014, 21:45

Tu nie ma nic dziwnego bo płyn chłodniczy nie jest przecież izolatorem i przewodzi ciepło dlatego im dalej od termostatu tym zimniej.
kerad - 26-01-2014, 21:48

Zgadza się, tylko wg wskaźnika temperatury termostat nie powinien być jeszcze otwarty.
plecho1 - 26-01-2014, 21:50

Bo nie jest otwarty, jakby był to płyn by krążył i cały wąż miał by jednakową temperaturę.
kerad - 26-01-2014, 21:54

Jutro sprawdzę w garażu kiedy otworzy się termostat. Zastanawia mnie tylko dlaczego zawsze trzymał temperaturę nawet przy -20 na tych samych odcinkach po mieście, a teraz nie chce?
plecho1 - 26-01-2014, 22:27

Masz może LPG, jeśli tak, to reduktor zamontowany przy jakimś wlocie powietrza może skutecznie wychładzać silnik.
kerad - 26-01-2014, 22:34

Jakoś nie jestem zwolennikiem gazu.
plecho1 - 26-01-2014, 22:37

Jeśli się go bliżej pozna, to robi się całkiem przyjazny :) Ja tam innego bardziej sensownego paliwa w obecnych czasach nie widzę ale to nie tym temat.
Trik - 26-01-2014, 22:44

kerad napisał/a:
jeszcze fabryczny

Przede wszystkim sprawdź w liście kontrolnej kiedy zaleca się wymianę płynu chłodzącego, wydaje mi się że co 3 lata. No i sprawdzenie termostatu druga czynność.
BTW Mam do roboty 30km w 1 stronę i kurczę tylko raz przyszło mi do głowy by sprawdzić temp. na wskaźniku, ale było -29st :biggrin: . Jak jechałem do wszystko grało, potem gdy auto stało na włączonym silniku ok 10min, to temp. na wskaźniku spadła o ok 50%. Ale jakoś się tym nie przejąłem.

kerad - 26-01-2014, 22:52

Tak wiem, że po trzech latach - będę właśnie wymieniał - sprawdziłem parametry płynu i wszystko jest ok. - ale wymiana będzie. Może bym nie myślał nad sprawnością termostatu - zawsze trzymał minimalne obroty, a teraz nie chce "z zimna" do nich dotrzeć. :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group