To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Silnik zgasł podczas jazdy

kaleto1233 - 06-09-2013, 10:46

Faza napisał/a:
Sprawdź jakie są błędy. Mi ostatnio zgasł na autostradzie a że miałem lapa to od razu okazało się, że jest błąd czujnika położenia wału. Objawy są takie, że jak się czujnik nagrzeje od silnika to przestaje wysyłać sygnał i silnik gaśnie i nie odpalisz go aż się nie ochłodzi. Potem odpalasz, jak się zagrzeje to znowu gaśnie. Dodatkowo kiedy już się chłodzi i zaczyna działać to przez chwile słychać terkotanie z pod maski w okolicach przepustnicy (Krokowiec czy coś)


Tak jak piszesz kiedy samochód zgaśnie nie odpali sie go przez chwile kręci kręci ale nie zaskakuje, dopiero po 2-3 min odpali

Faza - 06-09-2013, 13:18

Krzyzak napisał/a:
to nie wału - wałka rozrządu

Jakiego wałka rozrządu? V6 nie ma czujnika wałka rozrządu.

Krzyzak - 06-09-2013, 15:15

oczywiście, że ma :)
kaleto1233 - 06-09-2013, 15:51

Do rzeczy :o jak to sprawdzic?
Faza - 11-09-2013, 14:05

Krzyzak napisał/a:

oczywiście, że ma :)

Gdzie? Jakieś foto czy coś poproszę.
W 2.0 są i czujniki wału i wałka rozrządu a w V6 wydaje mi się, że jest tylko czujnik wału i gmp tloka w rozdzielaczu.

Krzyzak - 12-09-2013, 12:23

Faza napisał/a:
Gdzie?
w aparacie zapłonowym
GMP = czujnik wałka rozrządu

uho - 13-09-2013, 17:17

witam , podczepię się pod temat ... silnik 2.0 16 V , 97 rok ...jadąc obwodnicą auto zgasło i nie chciało odpalić , odpalał i gasł ( jak by paliwa brakowało a i paliwo i gaz było na full ) ... auto na lince zabrałem na bezpieczny teren i po chwili ciężko ale odpalił ale brakuje mu mocy , na wolnych pracuje równo i wkręca się na obroty , jadąc muszę delikatnie operować gazem aby przyspieszał , jak by mu obyło conajmniej polowa KM , czasami delikatnie przykapca na biało
( płynu i oleju nie ubywa ) ... teraz jeszcze czasami doszedł dżwięk trekotania ( trrrrr :) nie wiem jak to opisać ) ... co o tym myślicie ?

robertdg - 13-09-2013, 19:36

uho napisał/a:
teraz jeszcze czasami doszedł dżwięk trekotania ( trrrrr :) nie wiem jak to opisać )
W jakich warunkach go obserwujesz :?:
uho - 13-09-2013, 20:08

robertdg napisał/a:
uho napisał/a:
teraz jeszcze czasami doszedł dżwięk trekotania ( trrrrr :) nie wiem jak to opisać )
W jakich warunkach go obserwujesz :?:

Dzisiaj rano , przejechałem dosłownie kilka kilometrów , wymieniłem czujnik temperatury , kilka km wcześniej cewki ( jedna miała przebicie ) , kable i świece ...nie latam dalej bo obawiam się , że to będzie falowe ... ruszam dynamicznie ale bez przesady i po wrzuceniu 2 zaczyna się zamulanie i brak reakcji na gwałtowne wciśnięcie gazu .
P.S. Gdzie jest umiejscowiony czujnik położenia wału ?

robertdg - 13-09-2013, 20:15

Przy kole zebatym wału korbowego
Czy objawy trekotania występują przy jakiejś prędkości obrotowej silnika :?:
Brak reakcji na gwałtowne wcisniecie gazu może być związany z układem WN

uho - 14-09-2013, 10:54

robertdg napisał/a:
Czy objawy trekotania występują przy jakiejś prędkości obrotowej silnika :?:

a do czego dążysz z trekotaniem ?
dzisiaj z rana na spokojnie zresetowałem ECU i zrobiłem procedurę programowania http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 , wyszło idealnie , auto na wolnych pracuje tak jak powinno jednak nadal brak mocy przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu ...kolejnym krokiem będzie chyba wycięcie kata ( temat tez mam przeczytany na forum ) bo póki co wymiana czujnika wału i wałka rozrządu to droga sprawa niestety jeżeli to nie to jest przyczyna :( samodiagnotyka nic nie wykazuje i CE też się nie zapala.
robertdg napisał/a:
Brak reakcji na gwałtowne wcisniecie gazu może być związany z układem WN

Czy możliwe ,że obie nowe cewki poszły sie j.... ? Na wolnych działają , przy delikatnym przyspieszaniu też a na but zero reakcji ?
Edit : podmieniłem cewki na 100 % sprawne i bez zmian , kable są nowe i nie mają przebić ... co jeszcze można oblukać ?

robertdg - 15-09-2013, 10:57

A co ze świecami zapłonowymi :?:
uho - 15-09-2013, 13:41

robertdg napisał/a:
A co ze świecami zapłonowymi :?:

mają jakieś 6 tys km ... chciałbym zaznaczyć , że auto na wolnych obrotach , bez biegu i jazdy pracuje idealnie .

robertdg - 15-09-2013, 18:51

Jak masz inne świece to sprawdź, czasami trafiają się wadliwe sztuki, na biegu jałowym nie ma obciązenia silnika więc pomiar jest mało miarodajny
Krzyzak - 16-09-2013, 09:07

uho napisał/a:
a do czego dążysz z trekotaniem ?
w 2.0 zdarzały się padaczki pompy oleju i pewnie o to chodzi Robertowi
znam taki przypadek (też z forum)
po wymianie pompy i popychaczy też była kicha - okazało się, że panewki 2 cylindra się stopiły i zrobiły cienkie jak żyletki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group