To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Kolejna historia o skrzyni biegów, wchodzą 2,4

robertdg - 17-11-2010, 18:54

djjarosz, Cały problem tkwi w silniku, jak się rozsypie, to sa spore koszta, w dodatku, poza paliwem, silnik tez konsumuje olej, taki jego urok
djjarosz - 17-11-2010, 19:02

W sumie, to tak jak z resztą takich autek. Ale rzeczywiście fajnie się prezentuje.
Hugo - 17-11-2010, 21:36

djjarosz jak masz worek pieniędzy, to zamiast ładować w utrzymanie RX-8 to mi możesz go dać :D
Owczar - 18-11-2010, 12:14

Panowie, a jak brzmi temat? Zużycie oleju w mazdach, mazda klub, czy problem ze skrzynią?
gabriel86 - 18-11-2010, 14:40

Problem ze skrzynią ?
Owczar - 18-11-2010, 14:41

To skupmy się na skrzyni.
gabriel86 - 18-11-2010, 14:47

Czy jest gdzieś wskaźnik oleju i jakie są objawy jazdy bez oleju / z zużytym ?
Owczar - 18-11-2010, 15:32

Z boku skrzyni masz śrubkę. Po jej wykręceniu powinien popłynąć olej. Jeśli nie płynie tzn, że jest poniżej stanu. Jeśli nigdy nie zmieniałeś oleju to najwyższa pora go wymienić.
cobretti - 19-11-2010, 11:10

witam kup synowi 3000GT, sprawne autko co naj mniej 3 panienki dziennie. co do skrzyni to mi co większe mrozy znika płyn ze sprzęgła no i jak go brakuje to po ruwno nie chcą wchodzić wszystkie biegi nie licząc 1 i R, one wcale. prosta sprawa jeden w kabinie wciska a drógi mieży ile się wysuwa. nie równe wyniki raczej pompa, a ruwne według mnie synchronizatory bo bez oliwy raczej nie, za duże obciążenia. mam na stole rozebraną skrzynie od sigmy przejechała bez oleju jakieś 50 km i to delikatnie po mieście. w środku kipisz łożyska fioletowe jedno pękło. jak spuścisz stary olej będziesz wiedział, napisz jak wygląda(kolor, konsystencja i dodatki typu poiłki).

pozdrawiam

Owczar - 19-11-2010, 11:40

cobretti, czy masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Dwa posty wyżej napisałem, żeby nie robić OT!!

A to co?
cobretti napisał/a:
witam kup synowi 3000GT, sprawne autko co naj mniej 3 panienki dziennie


Kolejne posty nie na temat będą nagradzane.

cobretti - 19-11-2010, 22:21

przepraszam
darek84kielce - 21-11-2010, 22:16
Temat postu: [E52A 1.8] Ciężko działająca skrzynia biegów
Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem od ok. 2 miesięcy "szczęśliwym" posiadaczem Gala E52A 1.8B z 1996r. Szukałem sporo na forum, jednak nie mogę znaleźć odpowiednich info. :cry:
Na początku wszystko było ze skrzynią O.K.
Potem zaczęły się problemy:

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, próbuję wrzucić jakikolwiek bieg i napotykam duży opór (podczas wbijania 3 i 5 obroty silnika nieznacznie spadają o ok. 100 rpm jakby te biegi w momencie wrzucania ich przytrzymywały silnik).

-2 i 4 wchodzą troszkę lżej.

-(auto cały czas stoi) jeśli poczekam kilkanaście sekund z wciśniętym sprzęgłem i zacznę mieszać biegami wchodzą lekko i auto nie rusza do przodu (jeśli dobrze rozumuję wtedy już przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy i skrzynia stoi w bezruchu). Wystarczy tylko puścić pedał sprzęgła, żeby skrzynia poczuła obrotów i historia powraca.

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, wrzucam z oporem jedynkę i w momencie wbicia biegu czuję że auto minimalnie rusza do przodu (ale takie zachowanie zauważyłem też w innych autach w których skrzynia nie stawia oporu).

-jedynka podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zaczęła dość głośno wyć.

-podczas zmiany z 1 na 2 dość często czuć zachrubotanie na lewarku biegów.

-niekiedy słychać szum (tak jakby opony na mokrym asfalcie) podczas przyspieszania np na czwartym biegu

-stary olej w skrzyni był na poziomie, najpierw wymieniłem na MOBIL 75W-90 (lekkie pogorszenie pracy drążka), następnie wymiana na ELF 75W-80, przez parę dni było nawet dobrze, teraz z powrotem to samo. wlane około 2 litry, według instrukcji 1,8L, ale lałem aż zaczął wypływać przez otwór kontrolny.

-płyn w sprzęgle wymieniony metodą ''przez odpowietrznik'' 8) , siłownik nie ma wycieków, podpompowanie pedałem niczego nie zmienia.

-sprzęgło bierze dobrze, nie nisko, tylko podczas szybszego ruszania czuć wibracie ,lekkie podszarpywanie.

Dziękuję z góry za soczyste odpowiedzi i pozdrawiam.

cobretti - 22-11-2010, 09:34

Witam.
waw, z tego co piszesz po prostu brak sprzęgła kilka postów wyżej hłopaki pisali o padniętej pompie ale jeśli twierdzisz że dobrze bieże tz. lekki luz jałowy pedału(6-13mm) i czujesz na pedale opór przy wciskaniu(skok 195-200mm)
( Clutch release cylinder diameter: 20.64mm i
Clutch master cylinder diameter: 15.87mm no i jaeszcze takie inf tylko nie umiem przetłumaczyć)

to może niech wypowie się ktoś tko miał kuku z zespołem tarcza-docisk lub z samą skrzynią.
pozdrawiam

[ Dodano: 22-11-2010, 10:31 ]
ps. mam książke napraw do runner i wagon a silniki i skrzynie są te same więc dane do regulacji pasują moge wysłać email.

gabriel86 - 24-11-2010, 19:07
Temat postu: Re: Ciężko działająca skrzynia biegów
darek84kielce napisał/a:
Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem od ok. 2 miesięcy "szczęśliwym" posiadaczem Gala E52A 1.8B z 1996r. Szukałem sporo na forum, jednak nie mogę znaleźć odpowiednich info. :cry:
Na początku wszystko było ze skrzynią O.K.
Potem zaczęły się problemy:

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, próbuję wrzucić jakikolwiek bieg i napotykam duży opór (podczas wbijania 3 i 5 obroty silnika nieznacznie spadają o ok. 100 rpm jakby te biegi w momencie wrzucania ich przytrzymywały silnik).

-2 i 4 wchodzą troszkę lżej.

-(auto cały czas stoi) jeśli poczekam kilkanaście sekund z wciśniętym sprzęgłem i zacznę mieszać biegami wchodzą lekko i auto nie rusza do przodu (jeśli dobrze rozumuję wtedy już przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy i skrzynia stoi w bezruchu). Wystarczy tylko puścić pedał sprzęgła, żeby skrzynia poczuła obrotów i historia powraca.

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, wrzucam z oporem jedynkę i w momencie wbicia biegu czuję że auto minimalnie rusza do przodu (ale takie zachowanie zauważyłem też w innych autach w których skrzynia nie stawia oporu).

-jedynka podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zaczęła dość głośno wyć.

-podczas zmiany z 1 na 2 dość często czuć zachrubotanie na lewarku biegów.

-niekiedy słychać szum (tak jakby opony na mokrym asfalcie) podczas przyspieszania np na czwartym biegu

-stary olej w skrzyni był na poziomie, najpierw wymieniłem na MOBIL 75W-90 (lekkie pogorszenie pracy drążka), następnie wymiana na ELF 75W-80, przez parę dni było nawet dobrze, teraz z powrotem to samo. wlane około 2 litry, według instrukcji 1,8L, ale lałem aż zaczął wypływać przez otwór kontrolny.

-płyn w sprzęgle wymieniony metodą ''przez odpowietrznik'' 8) , siłownik nie ma wycieków, podpompowanie pedałem niczego nie zmienia.

-sprzęgło bierze dobrze, nie nisko, tylko podczas szybszego ruszania czuć wibracie ,lekkie podszarpywanie.

Dziękuję z góry za soczyste odpowiedzi i pozdrawiam.



Wydaje mi się że masz identyczne objawy do moich, tak więc polecam lekturę postu. Pzdr 600

darek84kielce - 28-11-2010, 22:12

Witam, odświeżam temat, podczas ostatnich przymrozków, zaczęły się dziać cyrki ze sprzęgłem. Mianowicie kilkakrotnie przy ruszaniu pedał sprzęgła puściłem już całkiem a sprzęgło dopiero po chwili zaczęło brać, jakby z opóżnieniem.
Dodam jeszcze że podczas jazdy biegi równie trudno wrzucić co wyrzucić podczas przygazowania (zrównywania obrotów silnika do przędkości na poszczególnym biegu, biegi wchodzą lekko, a co do opadania obrotów to jest to zauważalne tylko przy próbie wbicia 3 i 5, spadają z 800 do 700 rpm, podczas siłowania się z lewarkiem auto troszeczkę rusza do przodu, a jak już bieg jest wrzucony to stoi.
Czarna magia. :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group