[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika
Pyra20 - 16-11-2010, 16:00
co do robienia takich zabiegów w silniku jak wymiany simeringów itd to sam tego nie zrobie, olej czy klocki zmienię ale na tym moja wiedza się kończy, poza tym wyciek oleju jest, mały, z pod pokrywy zaworów (pisałeś o tym simeringu) był wymieniany 1,5 roku temu ale zaraz po wymianie dalej 'ciekło', właściciel mówił że coś tam nie do końca pasowało i coś tam na silikonie jeszcze zrobił. Ale jak wyciek był przed wymianą to i taki sam został po wymianie. Nie bardzo bym się chciał pchać w coś takiego bo sam sobie nie poradzę, a autko ma już swoje lata. Chyba że to jest jakieś banalnie prostę i laik zrobi to bez problemu ale silnik chodzi bardzo fajnie i nie chciałbym czegoś zepsuć.
Olej - jak po mineralu zaleje pełny syntetyk to nic się nie stanie ?
Krzyzak - 16-11-2010, 16:10
nie jest banalnie proste - polecam wtedy wizytę u Tomka Michalaka - namiary też na mojej WWW
natomiast pod deklem jest uszczelka gumowa, nie simmering (czyli uszczelniacz elementu, który się obraca, suwa itd.), więc tu po prostu dobra uszczelka - oryginalną kiedyś kupiłem za 42 zł i trzyma do dziś
jak pisałem - osobiście zmieniłem z mineralnego na pełny syntetyk (wcześniej płukanie silnika preparatem liqui moly) i nie ma żadnych problemów - wręcz przeciwnie, jest znacząco lepiej
tylko trzeba przedtem zadbać o silnik - jeśli bierze olej, to nie rób takie zmiany dopóki nie wyeliminujesz wycieków czy spalania oleju
Pyra20 - 16-11-2010, 20:05
Dlatego na razie to zostawię. Zobaczę jakie będą ubytki. Co do mechanika to trochę za daleko ode mnie
Jeszcze pytanie do tych obrotów, bo chce się upewnić:
u mnie sytuacja wygląda tak - odpalam - 500 obrotów, buda mocno drga, po 30 sekundach wchodzą na 1200 na 5-10 sek i spadają już na stałe na 800 - lekko buda drga, powinno być chyba ze 100 obr. więcej.
Przy odpięciu aku komp/sterownik się resetuje i przywraca jakieś pierwotne ustawienia tak?
mitsu_pl - 16-11-2010, 20:53
Czasem chwilowe odcięcie zasilania może nie pomóc, więc przy najbliższej okazji, spróbuj odłączyć akumulator na całą, tak nie raz się problemy rozwiązywały, później zastosuj metodę "programowania" sterownika metodą Krzyżaka.
Krzyzak - 17-11-2010, 07:54
Pyra20 napisał/a: | Przy odpięciu aku komp/sterownik się resetuje i przywraca jakieś pierwotne ustawienia tak? |
tak
Pyra20 napisał/a: | u mnie sytuacja wygląda tak - odpalam - 500 obrotów, buda mocno drga, po 30 sekundach wchodzą na 1200 na 5-10 sek i spadają już na stałe na 800 |
jak na gorącym silniku, to jeszcze może być, ale te 500 nie powinno wcale wystąpić
generalnie jest tak:
silnik zimny: wskakuje na 1200(latem)-1800(zimą) rpm i pomału spada - jak się silnik rozgrzeje do ok. 800 rpm
silnik gorący: wskakuje na ok. 1200-1500 rpm i po kilku sekundach od razu spada na ok. 800
sprawdź bezpieczniki w kabinie - od radia i oświetlenia wnętrza - może masz spalone i komputer resetuje się zawsze po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Pyra20 - 17-11-2010, 10:15
Dziś rano miałem chwile czasu ale że dysponuje tylko i wyłącznie płaskim małym śrubokrętem to wziąłem się za wymianę filtra powietrza i płynu w chłodnicy.
No i tak, ściągnąłem ten gumowy wąż od filtra do przepustnicy, sadziłem nowy filtr (no name za 28zl)
taki:
KLIK
Odkręciłem korek w dole chłodnicy, na moje oko to z 3l płynu spłynęło, taki już trochę brudny, zielony. Zalałem nowy (jakiś glikol, 25zł za 5l, zimowy do -35C). Nalałem do pełna ten zbiorniczek po prawej stronie bo myślałem że się rozejdzie po całym układzie, weszło jakieś 2,5l. Odpaliłem samochód, chodził sobie na wolnych obrotach przez 10 min. Początkowo zatkałem ten zbiorniczek i lekko poluzowałem korek żeby ew. powietrze sobie ulatywało ale leciał ładny, ciągły strumyk.. hmm - nie odpowietrza się układu ?! Zakręciłem korek i odetkałem zbiorniczek, troszkę bąbelków było, po minucie już tam nic się nie działo, zatkałem na chwile, potem odetkałem i znów były bąbelki.
Jak to odpowietrzyć ? trzeba w ogóle ? Jak to możliwe że weszło mniej płynu niż spłynęło ?
2. Samochód zaczął kopić z wydechu na biało i to dosyć mocno, a wcześniej tego nie było. W nocy jakoś strasznie zimno nie było - chyba że to po cało nocnym postoju pod chmurką normalne? ale wczoraj wieczorem jak robiłem małą rundkę to tego nie było.
3. Teraz obroty - dziś znów inaczej, odpalam 500 obrotów, przez 3 sek przytrzymuje lekko gaz na 1000 obrotów, puszczam, obroty wchodzą na 1500 po złapaniu temp na 1 kreskę spadają prawie na 1000 obrotów a gdy wskazówka doszła do połowy to było 1200 obrotów
w sobotę zrobię regulacje tak jak opisuje krzyżak - mam nadzieje że pomoże
4. Spalanie - zatankowałem za 150 zl (~31l) zrobiłem jakieś 150km (90% trasa) było pół zbiornika a już wchodzi na rezerwę - ładny smok ! Jeżeli wskazówka jest na początku rezerwy to ile tam może być jeszcze l ?
5. Bezpieczniki - zaraz idę zobaczyć.
edit
10 po wszystkim poszedłem zobaczyć bezpieczniki. W środku pod kolumna kierownicza wszystkie są ok i to by się zgadzało bo cała elektryka chodzi.
Pod macha: płynu w zbiorniczku jest na minimum - czyli jakoś się sam rozprowadził w układzie w magiczny sposób... chyba się jeszcze muszę dużo nauczyć.
Bezpieczniki:
w dolnej części mam dwa jakieś kondensatory - z rozpiski wychodzi na to że są to TRAIL LAMPA / FEUX AR (co to w ogóle ? ) a drugi to RAD FAN / VENT RAD to zapewne jakiś wentylator, może od chłodnicy.
nie mam nic w dwóch A/C CLIM to by się zgadzało bo nie ma klimy no i nie ma nić w ECS (co to ?) i FOG LAMP - światła przeciw mgielne - zgadza się i jest brak u mnie.
Potem te pierwsze, mniejsze bezpieczniki od przodu auta to w pierwszym rzędzie mam ten mały żółty i później brakuje dwóch dużych i potem są wsadzonę małe z tym że np. ma być 10A a u mnie siedzi 15A.
Jak by ktoś miał foto tej skrzynki pod machą i mógłby tu dać to bym zaznaczył co brakuje bo ja niestety nie mam na stancji kabla do telefonu żeby zgrać zdjęcie (jak coś to w sobotę będę w domu) a na goglach nie mogę znaleźć zdjęcia z skrzynka z pod machy z mojego modelu.
Krzyzak - 17-11-2010, 12:36
Pyra20 napisał/a: | Jak to odpowietrz ? |
samo - tylko korek chłodnicy musisz mieć dobry
po spuszczeniu płynu kontroluj zbiornik wyrównawczy - ja 3x dolewałem Pyra20 napisał/a: | Samochód zaczął kopić z wydechu na biało i to dosyć mocno |
w zimie normalne - wilgoć się w wydechu kondensuje
Pyra20 napisał/a: | Jeżeli wskazówka jest na początku rezerwy to ile tam może być jeszcze l ? | u mnie z 15 litrów - ale sporo zależy od egzemplarza (chodzi o pływak w baku) Pyra20 napisał/a: | ECS (co to ?) | elektroniczne zawieszenie (regulowana pneumatycznie wysokość i twardość)
Pyra20 napisał/a: | ma być 10A a u mnie siedzi 15A. | bo te pod maską ciężko kupić
jak nie zapomnę to zrobię fotkę, ale w E32 to rzeczywiście sporo bezpieczników brakuje, bo wielu rzeczy zwyczajnie nie ma
Pyra20 - 17-11-2010, 13:05
byłbym wdzięczny za fotkę, tam w tym pierwszym rzędzie od przodu auta mam ten cienki pierwszy od lewej strony potem brakuje 2 dużych, chyba 30A i na końcu, jako 4 w kolejce siedzi duża 30.
Nie wiem czy nigdy ich tam nie było czy ktoś sobie do czegoś wyciągnął..
swoja drogą duże spalanie coś mi wychodzi, bo jeździłem stylem emeryta, nie przekraczałem 95km/h i zmieniałem biegi w przedziale 2-3tyś obr.
Filtr powietrza jest nowy, muszę jeszcze na stacji diagnostycznej sprawdzić ciśnienie w kołach no i chyba nic więcej w tej kwestii zrobić nie mogę.
Krzyzak - 17-11-2010, 19:24
możesz wiele zrobić - ustawić zawory, zapłon, zmienić świece i przewody, sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony, wyregulować przepustnicę (np. ustawiając mniej niż 0.5V zmniejszysz spalanie, ale też auto będzie mułowate i będzie śmierdziało z wydechu), wymienić sondę lambda, wyczyścić zawór EGR!! - ostatnie 2 elementy bardzo wpływają na spalanie
ps. fotkę zrobiłem, ale baterie siadły i ładuję aparat
edit:
proszę przyjacielu - fotka bezpieczników
Uploaded with ImageShack.us
i pokrywy
Uploaded with ImageShack.us
a tu gratis filtr paliwa
Uploaded with ImageShack.us
Pyra20 - 17-11-2010, 21:17
Dziękuje za zdjęcia.
1 fotka - 1 rząd wygląda u mnie tak samo, a w drugim mam wszystkie miejsca wypełnione z tym że mam powsadzane więszke bezpieczniki
na 3 fotce to rozumiem że filtr paliwa ?
Cytat: | możesz wiele zrobić - ustawić zawory, zapłon, zmienić świece i przewody, sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony, wyregulować przepustnicę (np. ustawiając mniej niż 0.5V zmniejszysz spalanie, ale też auto będzie mułowate i będzie śmierdziało z wydechu), wymienić sondę lambda, wyczyścić zawór EGR!! - ostatnie 2 elementy bardzo wpływają na spalanie
ps. fotkę zrobiłem, ale baterie siadły i ładuję aparat |
Jak sprawdzić czy mam dobrze ustawione zawory ? zapłon ? Nie słychac żadnych sutków jak silnik chodzi. Świeca i przewody - trzeba by pewnie ze 200 zl - puki co nie mam takiej kasy
z tego co pamiętasz to czyszczenie EGRu było opisane na Twojej stronie, albo coś o tym pisało.
Dziękuje bardzo za pomoc i poświęcony czas, mógłbyś jeszcze w wolnej chwili opisać jak zrobić/sprawdzić wszystkie te rzeczy o których pisałeś ? Będę miał wolna sobotę to mógłbym majstrować. Wiem że trochę upierdliwy jestem ale dopiero zaczynam swoją przygodę z motoryzacją i jest to mój pierwszy samochód.
Krzyzak - 18-11-2010, 07:36
do regulacji zaworów potrzebujesz szczelinomierz - reszta jest na mojej WWW
do zapłonu lampę stroboskopową
ciężko to opisywać - najlepiej zadzwoń, bo łatwiej będzie wyjaśnić...
Pyra20 napisał/a: | Dziękuje bardzo za pomoc i poświęcony czas |
lało wczoraj i się nudziłem
[ Dodano: 18-11-2010, 07:37 ]
Pyra20 napisał/a: | a w drugim mam wszystkie miejsca wypełnione |
ja nie mam np. elektrycznych szyb
Pyra20 - 18-11-2010, 14:00
z tego co widzę to z takich bajerów mam 4 szyby w prądzie, elektryczne regulowane lusterka + podgrzewanie (ono włącza się automatycznie czy jak) ? regulacja kolumny kierowniczej, 2 podłokietniki (przód tył) lampka w schowku jak na tamte lata to ładnie !
A jest jakaś strona gdzie można rozkodować vin swojego samochodu żeby zobaczyć z czym wyjechał fabryki ?
Krzyzak - co do czynności które mi opisałeś to nie mam potrzebnego sprzętu, a żeby to ktoś zrobił to będzie chciał nie wiadomo ile kasy...
ustawić zawory, brak wiedzy i sprzętu
zapłon, j/w
zmienić świece i przewody, widziałem na allegro swiece 8zł/sztuka, przewody 140, kopułka 80
sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony, - widziałem dwa przypadki przestawionego rozrządu ale w silnikach diesla (rover 400, peugeot 206) i tam objawiało się to dużym kopceniem na biało, mułowatość, falowanie obrotów. W benzynie jakie mogą być objawy tego ?
wyregulować przepustnicę (np. ustawiając mniej niż 0.5V zmniejszysz spalanie, ale też auto będzie mułowate i będzie śmierdziało z wydechu), - 90km jest jest bardzo mało (puki co jeździłem fiesta mk4 1.25 ztec-s 75km i galant wydaje się szybszy) ale też demonem szybkości nie jest więc to bym zostawił w spokoju.
wymienić sondę lambda, - nie mam tego odpowiedniego klucza, poza tym na allegro nie widzę jej do mojego modelu ale dam sobie rękę uciąć że nie było to robione więc mogło by to przynieść jakieś korzyści.
wyczyścić zawór EGR!! - to się zrobi
Krzyzak - 18-11-2010, 21:18
Pyra20 napisał/a: | co do czynności które mi opisałeś to nie mam potrzebnego sprzętu |
ja też kiedyś nie miałem
kupowałem klucze na sztuki, miesiąc po miesiącu...
Pyra20 napisał/a: | W benzynie jakie mogą być objawy tego ? |
muł, słabe wchodzenie na obroty
Pyra20 napisał/a: | poza tym na allegro nie widzę jej do mojego modelu |
uniwersalna, 1-przewodowa NTK za 80 zł i będzie OK
Pyra20 napisał/a: | swiece 8zł/sztuka, przewody 140, kopułka 80 |
to drogo? no może tylko kopułkę można kupić 2x taniej
Pyra20 - 18-11-2010, 22:08
jak na autko z 91r to wcale nie tanio.
Zysiuu - 18-11-2010, 23:32
Wiadomo, że do opla lub vw z tamtych lat części są tańsze.. Ale to jest Gal!
|
|
|