[04-13]Colt CZx - jaki olej na zime
Anonymous - 28-10-2006, 17:54
pati colt napisał/a: | olej Castrol 5W-40 |
Czyli syntetyk.
Krzyzak - 29-10-2006, 18:43
pati colt napisał/a: | dzwoniłem dzisiaj do ASO we Wrocku i niestety moge wymienic olej tylko u nich - cała przyjemność będzie mnie kosztować 200 pln razem z filtrem oleju ; olej Castrol 5W-40 |
Dobra cena. Masz oryginalny filtr, sam olej (to syntetyk) też nie jest tani (bańka 4l pewnie ok. 170 zł), więc 200 zł to normalna cena za taką wymianę.
Anonymous - 29-10-2006, 19:16
tez tak mysle ze to dobra cena tym bardziej ze mam pewnosc ( przynajmniej teoretyczna ) ze nie naleja mi jakiegos badziewia.
Nastepne pytanie , ktore nasuwa mi sie a prpopos ASO to czy moge sobie sam wymienic plyn w chlodnicy czy tez za oplata wylacznie w ASO - autko ma jeszcze 2 lata gwarancji - stad pytanie.
Jako laik mam jeszcze jedno pytanie : w papierach , ktore dostalem razem z autem znalzlem cos takiego jak karte z napisem MITSUBISHI MOTORS ASSISTANCE PACKAGE - co to jest i czy obowiazuje w Polsce ( domyslam sie po nazwie ze jest to jakis pakiet assistance ??).Dla przypomnienia autko jest kupione w Hiszpanii - ma ksiazke serwisowa i wlasnie ta karte .
pozdrawiam i dzieki za pomoc
Anonymous - 02-11-2006, 14:13
Nie ma zadnej pewnosci, ze leja to za co placisz.
Kupujesz w bance to wiesz, a w ASO leja z beczek 200l.
Mam pytanie.
Jaki olej do mojego Misia ?
Teraz mam Lotos 15W40, zero spalania oleju, przebieg 225kkm
Nadal oczywiscie mineral bede lał ale czy ktos slyszal o olejach firmy Comma ?
Podobno to jest Mobil ale z UK 15W50
Czy lepszy 15W40 Shell ?
Anonymous - 02-11-2006, 14:17
ja przy zakupie miska przeszedlem z 15w40 na 10w40(mobil super s), moje subiektywne odczucia to lepsza praca. silnik oczywiscie oleju nie bral
Anonymous - 03-11-2006, 08:46
deenbe napisał/a: | ja przy zakupie miska przeszedlem z 15w40 na 10w40(mobil super s), moje subiektywne odczucia to lepsza praca. silnik oczywiscie oleju nie bral | Ale jest to trochę ryzykowna sprawa to nie ulega wątpliwości.
Anonymous - 03-11-2006, 16:24
kostuch, oleju nie bral, to zaryzykowalem i dalej nie bierze... po co go meczyc wiekszym tarciem
wojmi1 - 03-11-2006, 18:33
tzn 15w40 ma wieksze tarcie--- ciekawa hipoteza akurat te cyferki nic o tarciu nie mowia
kaeres, 15w40 mozesz kupic Castrola ok 60zl za 5litrow w Gencie wiec po co ci jakis wynalazek Comma-- nie wierz w takie zapewnienia ze to gdzies firma pcha pod nowa marka-- zazwyczaj to bzdury.
Moje podejscie do wymiany oleju to:
1 sezon wiosna zima
2 przebieg miedzy wymianami max 15 tys km
reasumujac wymieniam ok 3 razy w roku jezeli auto stoi /w rezerwie/ to dwa razy,
w zony aucie /palio/ raz w roku jesienia/fsyntetyk/ - i tak cos zepsuje
awaryjnie w wypadku wymiany uszczelki pod glowica itp.
Oczywiscie kazdorazowo filtr pow. i oleju.
Ostatnia dygresja sprawdzam olej i w razie czego dolewam, sprawdzam korek na rozrzadzie.
Z mojego punktu widzenia roznica miedzy olejami to glownie cena/syntetyk mineral/ marki to Castrol- mineral i Elf- syntetyk dolewki awaryjne do minerala Selektol do syntetyka niestety tylko Elf.
matt81 - 03-11-2006, 19:48
Ja osobiscie postąpiłem podobnie jak kolega "deenbe" ,początkowo lałem Castrol high mileage 15W40 i ostatnio przeżuciłem sie na Valvoline max life 10W40 ,jest to półsyntetyk skierowany do aut o większym przebiegu. Jego głównym atutem wg. mojej skromnej osoby jest to że posiada własciwości uszczelniające przy czym jest półsyntetykiem. Jego zalety zostały potwierdzone przez niezależny instytut TUV
Cytat: | tzn 15w40 ma wieksze tarcie--- ciekawa hipoteza |
Poniekąd własnie chodzi tu o tarcie, gdy temperatura jest dodatnia minerałek dobrze sie sprawuje, gorzej jest gdy temp. spada do -15;-20 wówczas olej mineralny ma 2 razy gęstszą konsystencje niż olej syntetyczny i w pierwszych sekundach pracy silnika mineralny olej nie przeniknie we wszystkie kanaliki ,co w rezultacie kończy sie większym tarciem
POZDRAWIAM
wojmi1 - 03-11-2006, 20:29
matt81, w pierwszych sekundach pracy to pompa olejowa pcha to geste szybciej i jeszcze nagrzewa wytwarza sie wieksze cisnienie w pompie zebatej w dodatku wszystkie te elementy sa mokre
Ja nie zaprzeczam ze 0w40 a 15 to niebo a ziemia, ale 10w40 a 15w40 to za mala roznica a uszczelnianie przez TUV ??? to taki reklamowy slogan ja bym nie liczyl na to ze jak mi wyplucze nagary w silniku/po mineralu/ to mi w ich miejsce zrobi uszczelnienie --- to juz smierdzi kwestjami religijnymi ....
Dlatego calkiem zaleznie od logicznego myslenia odradzam wymiane oleju mineralnego na syntetyk
motywuje to wlasnym doswiadczeniem. Po nad to odradzam lanie wszelkich dodatkow ceramizerow bo wszystkie te cuda maja dodatki myjace i likwiduja wszelkie szczelnosci nagarowe a same sa zbyt subtelne i drobne by je zastapic.
Anonymous - 03-11-2006, 21:10
wojmi1 napisał/a: |
Ja nie zaprzeczam ze 0w40 a 15 to niebo a ziemia, ale 10w40 a 15w40 to za mala roznica a uszczelnianie przez TUV ??? to taki reklamowy slogan ja bym nie liczyl na to ze jak mi wyplucze nagary w silniku/po mineralu/ to mi w ich miejsce zrobi uszczelnienie --- to juz smierdzi kwestjami religijnymi ....
Dlatego calkiem zaleznie od logicznego myslenia odradzam wymiane oleju mineralnego na syntetyk
motywuje to wlasnym doswiadczeniem. . |
wiekszosc osob ktore tu pisaly zmienialo mineralny na polsyntetyk a to roznica pozatym o tym czy nagar zostanie wymyty czy nie decyduja wlasciwosci myjace oleju a te olej polsyntetyczny moze miec takie same jak olej mineralny, ja nie slyszalem o przypadku w ktorym to przy sprawnym silniku wymiana oleju mineralnego na polsyntetyk zaszkodzila chyba ze byly to stare przeciekajace ople vw i inne tego typu cacka. Osobiscie rowniez polecam Valvoline maxlife sprawdzil sie zarowno u mnie jak i u moich znajomych.
wojmi1 - 03-11-2006, 21:57
mugen, ja tego nie zaprzeczam odradzam jedynie zmian marki oleju i zwracam uwage na ryzyko i celowosc, zreszta zawsze mnie zastanawia co sie uzyska dzieki zmianie?
mugen napisał/a: | zostanie wymyty czy nie decyduja wlasciwosci myjace oleju a te olej polsyntetyczny moze miec takie same jak olej mineralny, | a jezeli bedzie mial inne bedzie duzo lepiej myl to co ???
Czy tak naprawde zwiekszysz zywotnosc silnika-- ja watpie mecze na mineralu lancera1,8 4wd /lpg/ 550 tys.km i jeszcze motor bryka czy wedlug ciebie na polsyntetyku dobrykal by do tego przebiegu taniej mniej awaryjnie nawiasem mowiac wlalem mu 2 lata temu dodatek mil-tek -- kosztowalo mnie to wymiane panewek. Leje do niego Castrola 15w40 jak napisane bylo w instrukcji obslugi. A silnik napewno jest juz conieco wyeksploatowany ale malo bierze oleju - no cudow nie ma zreszta ogladalem gladzie jak robilem przeglad remoncik glowicy.
josie - 04-11-2006, 00:40
wojmi1 napisał/a: | Po nad to odradzam lanie wszelkich dodatkow ceramizerow bo wszystkie te cuda maja dodatki myjace i likwiduja wszelkie szczelnosci nagarowe a same sa zbyt subtelne i drobne by je zastapic. |
A ja wlałem Xeramic i wlałbym jeszcze raz - zaznaczam - moja opinia.
BUBU - 04-11-2006, 01:02
josie napisał/a: | wojmi1 napisał/a: | Po nad to odradzam lanie wszelkich dodatkow ceramizerow bo wszystkie te cuda maja dodatki myjace i likwiduja wszelkie szczelnosci nagarowe a same sa zbyt subtelne i drobne by je zastapic. |
A ja wlałem Xeramic i wlałbym jeszcze raz - zaznaczam - moja opinia. |
Pytanie jak długo ta opinia będzie u Ciebie obowiązywać? Firmy które produkują oleje to raczej znają się na swoim fachu, dodatki to są typowe zapchajdziury , pomoże na chwilę a potem niech się dzieje wola nieba, czyli rewelacja dla handlarzy złomem a nie dla użytkowników , taka jest moja opinia.
Pozdrowienia
Anonymous - 04-11-2006, 08:39
Wybieram Shell Hellix Super High Mileage 15W50 albo 15W40
Roznica miedzy nimi 5pln wiec sie chyba skusze na tego 15W50
Za 4l - 67,20PLN
Moge zalatwic wiecej w tej cenie wiec jak ktos chce to piszcie.
|
|
|