To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Czy ta felga spasuje do Eclipse 1G?

zenek_bb - 28-01-2011, 00:56

niestety nie mam pojęcia, do zacisków z Evo jak i z 3kGT wykonuje się dodatkowe dystanse odsuwające mocowanie zacisku od osi piasty jak i z innym rozmiarem wyjściowym mocowań

albo duże tarcze albo małe felgi, niestety

wuerce - 01-02-2011, 11:00

zenek_bb napisał/a:
u mnie 58,5mm (felga 7,5"x17x ET 37) i dopiero przy takim odsadzeniu felga jest na równo z przednim błotnikiem z przodu

mam teraz felgę 7"x16"xET 35 i przy oponie 205/55 wystaje z przodu prawie 2 cm, więc nie rozumiem jak to się ma do twoich danych? przecież im mniejsze ET tym koło bardziej wystające, a oryginalna felga na ET 46....

zenek_bb - 01-02-2011, 13:47

zaktualizowałem link w tamtym poście do kalkulatora gdyż zmienili troszeczkę do niego adres...

wuerce sądzę, że to z dwóch powodów: po pierwsze masz pewnie wyższe zawieszenie ode mnie, u mnie wahacz jest skierowany w górę lekko (oś wahania niżej niż koniec ze sworzniem zwrotniczym) po drugie Twoja opona względem mojej to balon, u mnie nie wystaje opona tylko felga. Obliczyłem krawędź Twojego rantu i wyszło mi 54mm. U mnie też trochę odstaje koło ale tego nie widać, przystawiam np. poziomicę pionowo do koła i nad kołem między poziomicą a krawędzią błotnika jest parę mm, nie pamiętam dokładnie ile, ale nie widać tego jak by koło odstawało jak w "tjuninkowanych golfah!". Odsadzenie zewnętrznego rantu koła od piasty obliczam tak:

szer.felgi : 2 - ET czyli np. 178mm/2-35mm=89mm-35mm=54mm

wuerce - 01-02-2011, 17:17

no nie wiem.... u mnie wystaje faktycznie opona, ale różnica między nią, a krawędzią felgi to może ze 2mm, zawias mam seryjny więc stoi wysoko, ale nie widzę związku ze sprawą. Na dodatek wg wzoru który podałeś krawędź Twojego rantu to 58,5 więc powinna wystawać jeszcze bardziej niż moja. Poza tym u Ciebie względem serii "Package will stick out 24 mm (0.9'') farther". No nic... są dwa wyjścia - albo spotkać się na spocie, albo różni producenci mają różne oznaczenia.....
W każdym razie jeżdżę znowu na serii żeby nie mieć tjuninkfanego golfah :)
A! Z tyłu też wystaje, oczywiście nieco mniej.

zenek_bb - 01-02-2011, 21:53

Package obliczone przez program gówno warte trzeba by podać ori felgę ori oponę (195/60R15 15/5,5JJ ET 46)

z tyłu trochę mniej? więcej jak trochę, tymczasem u mnie dochodzi problem przestawienia całej belki ze względu na obniżenie sprężyn, narysowałem w MS Paint'cie ilustrację jaki związek ma obniżenie zawieszenia w ecli z pozycją kół z przodu i z tyłu... zrozumiesz dlaczego po obniżeniu tylna belka powoduje wystawanie jednego a "wessanie" drugiego a z przodu zmianę rozstawu... nie mam talentu więc się nie śmiać...



z przodu wyszło mi ale tył źle, bo sprężyn nie skróciłem ;p a konstrukcja jest trochę inaczej, ale na tej zasadzie przestawia się belka tak obrazowo

wuerce - 02-02-2011, 07:48

nie ma się co śmiać, całkiem porządny rysunek (że też Ci się chciało). Rozumiem teraz czemu przy obniżaniu belka się przesuwa co nie zmienia faktu, że to dość chory pomysł, nawet jak na tamte czasy . Nawet Civiki miały niezależne. Ale to osobna sprawa. Tylko temat belki to jedno, a na razie rozmawiamy o przodzie. Jaka jest różnica w przodzie w odległości którą zaznaczyłeś pewnie nie wiesz, ale myślę że jest to max kilka mm. Ciekawy motyw w sumie. Z oponami w zasadzie też tak jest, że 195 Dunlop a 195 Conti to nie to samo. Chociaż tu głównie gra inna sztywność boczna opon.

[ Dodano: 02-02-2011, 12:21 ]
i jeszcze - czyli z tego wynika, że jak tył przysiada to się zmienia cała geometria i robi się z niego czteroślad tak? i czy jakoś niwelujesz to przesunięcie, czy jeździsz tak jak jest?

zenek_bb - 02-02-2011, 16:31

Oczywiście zmienia się cała geometria, powiem więcej, zmienia się charakterystyka samochodu w czasie jazdy. Niweluję to różnie:

zima: ori felgi ecli, dystanse z przodu 2x12mm; dystanse z tyłu 15mm lewa, 3mm prawa strona - ustawienie zbieżności dla tej konfiguracji

lato: przód brak dystansu (ze względu na ET felg), tył dystans po lewej 13mm (szerszy nie wejdzie bez zmiany szpilek/nakrętek bo osadzenie nakrętek w feldze jest na stożek, a ori na tuleje i ori nakrętki nie pozwolą grubszy) - ustawienie zbieżności dla tej konfiguracji

To nie odpowiedni trochę temat do takich dyskusji, ale cóż, w tym roku zaprojektowałem "system dystansów" między osadzenie, a amortyzatory, podnoszące Ecli o 60mm żeby w zimie stał wyżej, ale bez zmian w sztywności zawieszenia (bo zawiecha ta sama):

Na szpilki podpory mocującej amortyzator które mają długość 25mm nakręcone są tuleje z gwintem (stal sprężynowa z domieszką tytanu lub stal hartowana nierdzewna) o długości 59,75mm i średnicy 14,5mm, na to nałożonych jest 6 płyt o grubości 10mm wykonanych z Poliamidu (lub aluminium, stal nieodpowiednia) płyty te mają średnicę taką jak podpora i mają wywiercone 3 otwory o średnicach 15mm na tuleje. Zamiast nakrętkami przykręcone to jest do budy śrubami o długości 30mm. Swoistego rodzaju podkładka między amortyzatorem, a osadzeniem mocowania w budzie. Auto podniesie się o 63mm z przodu i 60mm z tyłu (i tak zawieszenie obniżające jest -35przód i -30 tył więc będzie bardziej na równo). Wszystkie siły są przenoszone tak że nie powodują żadnych zmian w naprężeniach ani gięcia elementów "podkładek", długość gwintu który trzyma amortyzator oryginalnie to grubość nakrętki (12mm), w tym przypadku (60mm podniesienia) jest to 25mm. Podkładek jest aż 6 gdyż bardzo ciężko kupić i obrobić 60mm blok aluminium lub poliamidu, 10mm można obrabiać bez problemów, poza tym daje możliwość zmiany wysokości, jednak trzeba by wykonać kilka wersji tulei i śrub, oraz przy grubości poniżej 40 mm skrócić szpilki amortyzatorów. Zaraz wrzucę foto z AutoCAD'a żeby pokazać jak to będzie wyglądało.

wuerce - 02-02-2011, 18:23

Okej, to wracając do ET - chodzi mi o to że robi się z eclipse'a czteroślad - efekt uzyskiwany w innych autach np. poprzez złą naprawę powypadkową. Moje pytanie jest takie - czy jak seria stoi to oś pionowa tylnego koła pokrywa się z osią przedniego czy dopiero po włożeniu dystansu na tylne lewe koło? I czy po obniżeniu i włożeniu dystansów np tylko na tył jak w Twoim przypadku robi się z niego czteroślad czy właśnie wtedy dopiero wszystko wraca do normy. Testowałeś to kiedyś np. na śniegu?
Eclipse nie ma sportowego podwozia, ale żeby taka kaszana tam była? W zasadzie nie tylko w nim tylko we wszystkich autach z belką.
A moim zdaniem seryjny zawias jest odpowiednio wysoki, nie miałem nigdy problemu z wjechaniem gdziekolwiek. Podnoszenie jest dla mnie zbyteczne. A 60mm to już w ogóle będzie wyglądał jak Patrol GR.
Jak będziesz miał zamoncone podniesienia to daj fotę.
Czy Ty w ogóle robisz coś innego w życiu czy wiecznie grzebiesz przy tym aucie? Sąsiedzi gotowi pomyśleć, że wiecznie się psuje furak :)

zenek_bb - 02-02-2011, 22:01

E tam widzą co chwile inne auta albo inne eclipsy, albo patrzą jak odpalam mojego z pilota albo zostawiam go zapalonego bez kluczyka albo jak włączam muzę, czy światła, wiedzą co robię :) A to moja pasja ;) Robić coś co się kocha to wspaniała rzecz: pozdrawiam wszystkich magistrów pracujących na kasie w Tesco...

Jak masz ori zawieszenie nie masz się o co martwić bez obciążenia tyłu, nie zrobi się czworo-ślad, tak to jest obliczone, taka konstrukcja zawieszenia ma swoje plusy i jak na tamte czasy i to auto wg. mnie odpowiednia. Wielowahacz nie był w tedy (1G GSX) na tyle dobry.

Nie ma czegoś takiego jak napisałeś, że oś pionowa coś tam coś tam... Kierunkowość kół tylnych i przednich jest względem siebie równoległa i skierowana na wprost osi nadwozia, jednak rozstaw kół tylnych powinien i jest fabrycznie mniejszy niż przednich ze względu na dobroć trakcyjną.

Zawieszenie -35/-30 podniesione o 60 da +35/+30 to nie jest dużo, a już optycznie to obadałem i powiem, że jak na zimę to będzie się wyróżniał, a i bardziej praktyczny będzie :)

wuerce - 03-02-2011, 08:59

zenek_bb napisał/a:
E tam widzą co chwile inne auta albo inne eclipsy, albo patrzą jak odpalam mojego z pilota albo zostawiam go zapalonego bez kluczyka albo jak włączam muzę, czy światła, wiedzą co robię :) A to moja pasja ;) Robić coś co się kocha to wspaniała rzecz: pozdrawiam wszystkich magistrów pracujących na kasie w Tesco...


O toś poleciał teraz..... przy całym szacunku do Twojej pracy przy tym aucie - mgr w Tesco nie pracuje tam dlatego, że chce, tylko że musi. Widziałeś kiedyś szczęśliwą kasjerkę w markecie? Też nie są zadowolone, ale co mają zrobić? Robić coś co się kocha to wspaniała rzecz, ale jeszcze nie widziałem żeby z wiecznego grzebania przy swoim aucie ktoś wyżył. Trochę pokory panie zenek_bb, za parę lat zobaczysz jak wygląda układ życie-praca-studia i jak to ostatnie jest mało ważne, a praca dająca przyjemność i satysfakcję to niespełnione marzenie prawie wszystkich ludzie wokół Ciebie. No i wreszcie jak będziesz miał do spłacenie kredycior na mieszkanie i zakładał rodzinę to zobaczysz że to wszystko nie tak. Styka OT, jak chcesz mi na to odpowiedzieć to na PW plis.

Co do reszty to myślę, że najgorszy wielowahacz jest lepszy od najlebszej belki. W nawiązaniu do zmiennej geometrii pod obciążeniem - kiedyś miałem malucha z tjuningofanym zawieszeniem i jak zjeżdzałem z górki i było nagłe wypłaszczenie to o mało na zawał nie umarłem z zaskoczeniem jak ten pojazd się rozjechał i był w ogóle nie sterowalny, a było dość wąsko.

Wysokość zawieszenie to chyba indywidualna kwestia, mnie tam seria w zupełności wystarcza.

Dalej nie wiem jakim cudem tobie et37 weszło, a mnie 35 wystaje 1,5cm. Może to faktycznie kwestia producenta? Jak nie zapomnę to zmierzę dziś odległość od krawędzi do linii łączenia felgi z piastą. Może do coś wyjaśni.

viader - 03-02-2011, 10:26

Co do rozbieżności w ET u różnych producentów felg to było to wałkowane już wielokrotnie. Nie ma innej rady jak mierzenie felg na aucie. Moje felgi 17" mają ET35 i też wystają ze 2cm a u innych z tym ET chowają się ładnie w nadkola. Najdziwniejsze jest to, że jako zimówki mam ori 16" i też wystają :evil:
wuerce - 03-02-2011, 10:50

Niedopsh, niedopsh.... allegro odpada, a tylko tam tak tanio.
zenek_bb - 03-02-2011, 13:18

wuerce napisał/a:
z wiecznego grzebania przy swoim aucie ktoś wyżył


Nie grzebie ze swoim tylko przecież piszę, że sąsiedzi widzą nie tylko ecli i nie tylko moje. Co do tego pozdrowienia dla magistrów, to jest już w polsce tak zakorzenione (synonim wyrazu Student: bezrobotny, kasjer, MOPS) i nie uważam tego za nic śmiesznego, po prostu już nie mam siły płakać... Źle troszeczkę mnie zrozumiałeś :( Te 3 kropki na końcu były czymś a'la "wspóczuję"... ;( Piszę w poście, żeby nikt nie wziął mojej wypowiedzi za arogancką :( Zresztą kiepsko przędę tak czy tak... klubowiczom prawie za darmo robię ;(

viader napisał/a:
mam ori 16" i też wystają

ori 16" to z USA prawda? bo w europie to 15" dawali w std.

viader - 03-02-2011, 15:11

zenek_bb napisał/a:
viader napisał/a:
mam ori 16" i też wystają

ori 16" to z USA prawda? bo w europie to 15" dawali w std.


W Europie były za dopłatą.

Damian_Eclipse - 04-03-2011, 20:19

zenek_bb napisał/a:
Package obliczone przez program gówno warte trzeba by podać ori felgę ori oponę (195/60R15 15/5,5JJ ET 46)

z tyłu trochę mniej? więcej jak trochę, tymczasem u mnie dochodzi problem przestawienia całej belki ze względu na obniżenie sprężyn, narysowałem w MS Paint'cie ilustrację jaki związek ma obniżenie zawieszenia w ecli z pozycją kół z przodu i z tyłu... zrozumiesz dlaczego po obniżeniu tylna belka powoduje wystawanie jednego a "wessanie" drugiego a z przodu zmianę rozstawu... nie mam talentu więc się nie śmiać...

[url=http://img17.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]

z przodu wyszło mi ale tył źle, bo sprężyn nie skróciłem ;p a konstrukcja jest trochę inaczej, ale na tej zasadzie przestawia się belka tak obrazowo



Czyli patrzac na auto od tylu to w ktora strone przesunie sie nadwozie wzgledem kol? i o ile sie przesunie mniej wiecej przy obnizeniu tylu o okolo 3 cm?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group