[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY1A 1.6] Jak kupowałem i ujeżdżałem Miśka
lichy - 18-02-2011, 23:02
gzesiolek napisał/a: | jakie obroty ma 1,6 przy 130km/h na 5tce... |
Dziś sprawdziłem: przy prędkości 130 km/h (wg licznika) jest jakieś 3400 ÷ 3500 obr/min (skrzynia biegów F5M43, opony 205/60R16 zimowe Yokohama W.Drive pompowane do przepisowego ciśnienia 2.6 bara).
W 1.5 wg moich obliczeń powinno być jakieś prawie 3900 obr/min.
Mam rację?
Trik - 19-02-2011, 23:21
lichy napisał/a: | pompowane do przepisowego ciśnienia 2.6 bara | To cisnienie nie jest przypadkiem dla prędkości powyżej 150km/h?
lichy - 19-02-2011, 23:53
Trik napisał/a: | To cisnienie nie jest przypadkiem dla prędkości powyżej 150km/h? |
Już nie.
Według instrukcji obsługi dla MY2011 i tabliczki ciśnienia w oponach na lewym słupku jest tylko jedno ciśnienie dla opon 205/60R16 = 2.6 bara i to niezależnie od prędkości, co widać na obrazku.
waldinio - 20-02-2011, 00:06
spore te cisnienie, ciekawe czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować
pawliku - 20-02-2011, 00:18
hehe ciekawe jak to sie zmienia jeszcze przecież niedawno robiłem w Her-Gum-ie i jak sie nie mylę to w sportbacku było chyba 2,2 a w sedanie 2,0
lichy - 20-02-2011, 00:51
waldinio napisał/a: | czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować |
Oczywiście, że można, wszak to te same opony, felgi i samochód (prawie).
Producent zaleca wyższe ciśnienie aby zmniejszyć opory toczenia, a co za tym idzie zużycie paliwa i emisję np. dwutlenku węgla i dzięki temu spełnić normę Euro5.
Cóż, wszechobecna i wszechwładna ekologia...
Trik - 20-02-2011, 20:22
pawliku napisał/a: | jak sie nie mylę to w sportbacku było chyba 2,2 a w sedanie 2,0 |
W sedanie też było 2,2.
Bardziej ciekawym jest jak znosza to gumy. Pytam z racji tego, że gdy docierałem, swoe zimowe laczki latem, to przy ciśnieniu 2,3 srodek opony był bardziej zjechany, o ok 1/3 grubosci, w stosunku do brzegów po ok. 5 miesiącach jazdy.
grzes - 21-02-2011, 08:58
W moim (10Y) też jest stałe ciśnienie 2,4
alfiq - 21-02-2011, 10:32
lichy napisał/a: | waldinio napisał/a: | czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować |
Oczywiście, że można, wszak to te same opony, felgi i samochód (prawie).
Producent zaleca wyższe ciśnienie aby zmniejszyć opory toczenia, a co za tym idzie zużycie paliwa i emisję np. dwutlenku węgla i dzięki temu spełnić normę Euro5.
Cóż, wszechobecna i wszechwładna ekologia... |
Z doświadczenia wiem, że z tym ciśnieniem trzeba uważać. Dla oszczędzenia paliwa właśnie dopompowałem koła o 0,1 więcej niż zalecane (czyli do 2,5) i przy prędkości 150 km/h zaczął misiek dziwnie "lekko" się zachowywać. Wróciłem do nominalnych wartości i problem się nie pojawił.
Ha, mój 100 post
gzesiolek - 21-02-2011, 10:49
lichy napisał/a: | W 1.5 wg moich obliczeń powinno być jakieś prawie 3900 obr/min. |
U mnie jest ok. 3700-3800 rpm
a jak z glosnoscia? nie ma juz problemu z glosna praca silnika w zakresie obrotow 3500-4200 rpm?
lichy - 22-02-2011, 20:13
gzesiolek napisał/a: | a jak z glosnoscia? nie ma juz problemu z glosna praca silnika w zakresie obrotow 3500-4200 rpm? |
Nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie głośno było, owszem wraz ze wzrostem prędkości i obrotów silnika robi się coraz głośniej, ale nie jest to jakieś strasznie upierdliwe...
...a może jestem przyzwyczajony - w Punto przy 130 km/h na piątce obroty były rzędu 4200 ÷ 4300 obr/min.
|
|
|