To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY1A 1.6] Jak kupowałem i ujeżdżałem Miśka

lichy - 18-02-2011, 23:02

gzesiolek napisał/a:
jakie obroty ma 1,6 przy 130km/h na 5tce...

Dziś sprawdziłem: przy prędkości 130 km/h (wg licznika) jest jakieś 3400 ÷ 3500 obr/min (skrzynia biegów F5M43, opony 205/60R16 zimowe Yokohama W.Drive pompowane do przepisowego ciśnienia 2.6 bara).
W 1.5 wg moich obliczeń powinno być jakieś prawie 3900 obr/min.

Mam rację?

Trik - 19-02-2011, 23:21

lichy napisał/a:
pompowane do przepisowego ciśnienia 2.6 bara
To cisnienie nie jest przypadkiem dla prędkości powyżej 150km/h?
lichy - 19-02-2011, 23:53

Trik napisał/a:
To cisnienie nie jest przypadkiem dla prędkości powyżej 150km/h?

Już nie.

Według instrukcji obsługi dla MY2011 i tabliczki ciśnienia w oponach na lewym słupku jest tylko jedno ciśnienie dla opon 205/60R16 = 2.6 bara i to niezależnie od prędkości, co widać na obrazku.


waldinio - 20-02-2011, 00:06

spore te cisnienie, ciekawe czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować
pawliku - 20-02-2011, 00:18

hehe ciekawe jak to sie zmienia jeszcze przecież niedawno robiłem w Her-Gum-ie i jak sie nie mylę to w sportbacku było chyba 2,2 a w sedanie 2,0 :P
lichy - 20-02-2011, 00:51

waldinio napisał/a:
czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować


Oczywiście, że można, wszak to te same opony, felgi i samochód (prawie).
Producent zaleca wyższe ciśnienie aby zmniejszyć opory toczenia, a co za tym idzie zużycie paliwa i emisję np. dwutlenku węgla i dzięki temu spełnić normę Euro5.
Cóż, wszechobecna i wszechwładna ekologia...

Trik - 20-02-2011, 20:22

pawliku napisał/a:
jak sie nie mylę to w sportbacku było chyba 2,2 a w sedanie 2,0

W sedanie też było 2,2.
Bardziej ciekawym jest jak znosza to gumy. Pytam z racji tego, że gdy :D docierałem, swoe zimowe laczki latem, to przy ciśnieniu 2,3 srodek opony był bardziej zjechany, o ok 1/3 grubosci, w stosunku do brzegów po ok. 5 miesiącach jazdy.

grzes - 21-02-2011, 08:58

W moim (10Y) też jest stałe ciśnienie 2,4
alfiq - 21-02-2011, 10:32

lichy napisał/a:
waldinio napisał/a:
czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować


Oczywiście, że można, wszak to te same opony, felgi i samochód (prawie).
Producent zaleca wyższe ciśnienie aby zmniejszyć opory toczenia, a co za tym idzie zużycie paliwa i emisję np. dwutlenku węgla i dzięki temu spełnić normę Euro5.
Cóż, wszechobecna i wszechwładna ekologia...


Z doświadczenia wiem, że z tym ciśnieniem trzeba uważać. Dla oszczędzenia paliwa właśnie dopompowałem koła o 0,1 więcej niż zalecane (czyli do 2,5) i przy prędkości 150 km/h zaczął misiek dziwnie "lekko" się zachowywać. Wróciłem do nominalnych wartości i problem się nie pojawił.

Ha, mój 100 post :)

gzesiolek - 21-02-2011, 10:49

lichy napisał/a:
W 1.5 wg moich obliczeń powinno być jakieś prawie 3900 obr/min.

U mnie jest ok. 3700-3800 rpm

a jak z glosnoscia? nie ma juz problemu z glosna praca silnika w zakresie obrotow 3500-4200 rpm?

lichy - 22-02-2011, 20:13

gzesiolek napisał/a:
a jak z glosnoscia? nie ma juz problemu z glosna praca silnika w zakresie obrotow 3500-4200 rpm?

Nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie głośno było, owszem wraz ze wzrostem prędkości i obrotów silnika robi się coraz głośniej, ale nie jest to jakieś strasznie upierdliwe...
...a może jestem przyzwyczajony - w Punto przy 130 km/h na piątce obroty były rzędu 4200 ÷ 4300 obr/min.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group