To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów.

saphire - 12-11-2006, 17:45

Straty na układzie przeniesienia napędu dla 1.8 GDI:

Cytat:
Discrepancy (measured/stated)
Power / Torque -9% / -13%


9% na mocy i 13 % na momencie bo każda skrzynia ileś tam % strat wprowadza przecież, opory na przekładniach, półosiach, przegubach itp. czy np. na skrzyni automatycznej na sprzęgłach...

Anonymous - 12-11-2006, 21:38

saphire napisał/a:
gdy moment maksymalny to najmniejsze spalanie
Założenie to może być słuszne i podejrzewam że nawet jest słuszne, ale to "najmniejsze spalanie" musi być wtedy wyrażane w jednostce w rodzaju 1 litr na 1 KM i 1 km. Jeśli natomiast chcemy mówić o najmniejszym spalaniu wyrażanym w litrach/100 km, to według mnie wymaga ono utrzymywania możliwie niskich obrotów, nie szkodzących jeszcze silnikowi, czyli ok. 2000.
Zresztą każdy kto ma pokładowego kompa może sobie ustawić opcję spalania chwilowego i sprawdzić to. Proponuję dwa testy:
- jazda na piątce przy 2000 i 3000 obr czyli (w 1.6 90 KM) ok. 70 i ok. 110 km/h
- jazda 70 km/h na piątce (2000 obr) i na trójce (3300 obr).
Na mój gust w obu testach niższe będą spalania przy 2000 obr/min, a nie przy obrotach bliższych obrotom maksymalnego momentu.

Anonymous - 12-11-2006, 23:18

Alek napisał/a:
jazda 70 km/h na piątce (2000 obr) i na trójce (3300 obr)


Ok ale jak robimy test to na tych samych biegach. A nie na piatym i trzecim. I nalezalo by to sprawdzic na nizszych biegach czyli od trzeciegom w dol. Czyli na tych na ktorych najwiecej sie jezdzi w miescie. Bo tu chyba chodzi o to jak zmniejszyc spalanie w miescie.

Robson86 - 13-11-2006, 00:30

A gdyby tak utrzymywac predkosc obrotowa na poziomie ok.1500-1700obr/min ->czyli wrzucanie na wyzszy bieg przy ok. 2000-2500obr/min??? Chyba wtedy spalanie byloby najmniejsze...??? :?
pozdrawiam

JCH - 13-11-2006, 08:24

Robson86 napisał/a:
A gdyby tak utrzymywac predkosc obrotowa na poziomie ok.1500-1700obr/min ->czyli wrzucanie na wyzszy bieg przy ok. 2000-2500obr/min??? Chyba wtedy spalanie byloby najmniejsze...???
Ale rozpędzanie wtedy "mułowate" .... Duże opory do pokonania przez niską względnie moc i moment.
saphire - 13-11-2006, 08:26

To jeszcze zależy od obciążenia silnika a więc od terenu w którym sie poruszamy - czy góry czy po płaskim...
Anonymous - 13-11-2006, 21:46

dylson napisał/a:
Alek napisał/a:
jazda 70 km/h na piątce (2000 obr) i na trójce (3300 obr)

Ok ale jak robimy test to na tych samych biegach. A nie na piatym i trzecim.

Jeśli ten sam bieg, a różne obroty, to różne są prędkości jazdy, a więc różne opory powietrza - nie są to najlepsze warunki do porównań spalania.
Z moich ostatnich doświadczeń dotyczących niskiego spalania na trasie wynika że (w dCi w każdym razie) warto jechać 100 km/h na ok. 1800 obr (6. bieg) zamiast na 2200 (5. bieg), pod warunkiem że do najmniejszego nawet przyśpieszania redukujemy do piatki. Inaczej spalanie jest wyraźnie większe.
Żeby nie musieć kombinować, przyzwyczaiłem się podróżować z licznikowymi 115 (rzeczywiste 107 km/h) na szóstce, bo wtedy mam już sensowne 2000 obr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group