Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
turek61 - 21-11-2006, 09:17
Ja kupiłem swoją Cari 1.8 GDI + LPI tydzień temu i oczekuję na paczkę od japoneze z rozrządem i filtrami.Przy tym zamierzam też wymienić olej.
W salonie Mitsubishi w Holandi przy przebiegu 135 tys.km miała wlany olej 10W40 (dołączona karteczka) tylko nie wiem jakiej firmy i API.Sprawdzając bagnetem olej jest "kryształ".Teraz ma 150 tys. i mój kolega mechanik poleca zalać tym: http://www.allegro.pl/ite..._za_92_zl_.html
Zaś jeden z kolegów na forum tym: http://www.allegro.pl/ite...0_4l_od_ss.html
Czytając powyższe posty można "zbaranieć"
Wiem że u mnie trzeba wziąć pod uwagę pracę silnika na gazie.
Proszę o kompetentną poradę.
EDIT:
Cytat:
Cytat: | Zdaniem eksperta: Zbigniew Karaś, prezes Centrum Motoryzacyjnego "Moto-Champ" w Bydgoszczy:
- Wybór olejów silnikowych jest teraz tak duży, że trudno w tym wszystkim się połapać przeciętnemu klientowi. Nie dajmy się jednak manipulować, dla prawidłowej pracy silnika wystarcza niemal wyłącznie klasa oleju i jego lepkość. Użytkownikowi wolno zatem wybrać inny olej o parametrach fizykochemicznych określonych przez producenta (dop. red. - nie gorszych) danego silnika. Oznacza to, że przywiązywanie się do niektórych marek oleju nie ma tu nic do rzeczy. Należy jednak wiedzieć, iż nie wszystkie oleje mają potwierdzone klasy lepkościowo-jakościowe. Jeśli chodzi o mieszanie olejów ze sobą, to nie należy mieszać różnych olejów, można natomiast w tej samej klasie jakości i lepkości, o ile producent zezwala na to. W kwestii stosowania dedykowanych olejów do gazu LPG zalecałbym jedynie używanie markowych olejów o małej zawartości popiołów siarczanowych. Zima zdecydowanie polecamy oleje wielosezonowe o niższej lepkości np. SAE 5W-30 lub 10W-40. |
Cytat:
Cytat: | 5. Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) - jest to jeden z najważniejszych parametrów. Charakteryzuje on zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (diesel'i) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy. |
Gdybym nie miał LPI to pewnie wybrałbym to: http://www.shellhelix.pl/...arta.php?idg=17 a tak oprócz dwóch powyższych wchodzi w rachubę jeszcze: Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 160 -36 st.C 10,4mg KOH/g
Anonymous - 21-11-2006, 09:23
@saphire olej 10w30 do GDI to jest full syntetyk, specjalnie przeznaczony do silników GDI, ciężko go dostać i kosztuje ok 50 zł 1litr dlatego serwis leje co mam 0w30, 0w40, 5w40, 5w50 a to nie są oleje do GDI i dlatego później cykają zawory
Anonymous - 21-11-2006, 10:59
witajcie
polecam Castrol Edge 5W-30, zresztą nie tylko ja, producent też . Niestety dobry olej do GDI kosztuje około 55 zł za 1 litr.
Anonymous - 21-11-2006, 11:48
robertr napisał/a: | witajcie
polecam Castrol Edge 5W-30, zresztą nie tylko ja, producent też . Niestety dobry olej do GDI kosztuje około 55 zł za 1 litr. |
Teraz olej nazywa sie Edge, a kiedyś Softec nie zmienia to faktu ze chodzi o ten sam olej. A co do cen to ja kupuje ten olej na giełdzie słomczyńskiej i tam cena tego oleju wynosi 28złotych za litr zreszta na allegro także http://moto.allegro.pl/it..._plus_5w30.html
niesteyt olej pochodzi z niemiec i nie ma polskich napisów.
pozdro
turek61 - 21-11-2006, 16:16
O.K. koledzy.Gdybym miał wczesniej wlany 5W30 to pewnie nie żałowałbym kasy i kupiłbym to co polecacie .Ale mam już 10W40 i chciałbym poznać Wasze zdanie jaki teraz wlać.
Nie mogę przecież zmienić półsyntetyka na strikte syntetyczny
mlun - 21-11-2006, 19:05
Pamiętam że ktos zmieniał z synetyka na półsyneteyk a przy następnej zmianie zała spowrtem syntetyk i nic sie nie stalo.ALe przy dłuższych przbiegach na półsyntetyku to może być ryzykowne nie myle się?
saphire - 21-11-2006, 19:14
snake napisał/a: | @saphire olej 10w30 do GDI to jest full syntetyk, specjalnie przeznaczony do silników GDI, ciężko go dostać i kosztuje ok 50 zł 1litr dlatego serwis leje co mam 0w30, 0w40, 5w40, 5w50 a to nie są oleje do GDI i dlatego później cykają zawory |
Mnie nie cykają a mam Mobil1 5W50 i nie zamierzam wlać niczego w typie 10W jak już to zjadę prędzej z tego 50 na 30 i skończę na 5W30 ale na pewno nie na Castrola - ten to do opli był OK ale jakoś w niego nie wierzę jeśli chodzi o miśka tym bardziej że od początku misiek ma Mobil1 i już go zdążył polubić.
luk_szc - 21-11-2006, 19:18
Można lać i TWS 10 w 60 - tylko ta cena . 5 w 30 TXT lub Mobil 1 syntetyk to dobry wybór .
mlun - 21-11-2006, 21:37
Hymm ale czy pozatym że na 10W/40 cykają zawory ma to jakiś negatywny wpływ na silnik czy raczej nie zabardzo?
turek61 - 21-11-2006, 21:49
mlun napisał/a: | Hymm ale czy poza tym że na 10W/40 cykają zawory ma to jakiś negatywny wpływ na silnik czy raczej nie zabardzo? |
A kto napisał że na 10W40 cykają zawory Nie wierz w to
Zawory cykają jak wlejesz "chrzczone" paliwo.Ja u siebie nie słyszę żadnego cykania chyba, że dzień wcześniej "dam w palnik"
saphire - 21-11-2006, 22:01
turek61 napisał/a: | Ja u siebie nie słyszę żadnego cykania chyba, że dzień wcześniej "dam w palnik" |
Eee no wtedy to raczej eskadrę AH-64A słychać wkoło głowy
luk_szc - 21-11-2006, 23:42
Zawory cykają jak są nieszcelne popychacze - i tylko wtedy . Ma na to oczywiście wpływ olej ale dopiero gdy są one do wymiany
Zbyt kiepsko się napełniają i zbyt szybko tracą ciśnienie . Ale przy jakim oleju miałoby być lepiej to jasnej odpowiedzi nie uzyskałem . Podobno przy rzadszym się szybciej napełniają .
Na chrzczonym paliwie też nie powinny klepać bo się powinny samowyregulować . A poza tym zapłon się przestawi na inne spalanie .
mlun - 22-11-2006, 15:10
Aha bo już się martwiłem,że zaczni mi coś "cykać" przez ten olej.
Spytam się takl przy okazji tematu o oleju,to czy filtr jest taki sam jak do zwykłego 1.8?
Anonymous - 25-11-2006, 20:39 Temat postu: Temat stary ale jary- czyli walące zawory i olej do GDI Witam! U mnie zawory waliły i przed i po wymianie oleju. Moje Mitsu miało lany przed zakupem przeze mnie Castrol 10W/30, po wymianie rozrządu, filtrów itd mechanik klubowy wlał Mobil1 5W/ 50. Zawory jak waliły tak walą, niby w trakcie jazdy nie słychać tego w środku ale na wolnych obrotach stojąc na zewnątrz, odnoszę wrażenie jakby pod maską był diesel a nie GDI. Co do zużycia oleju - od sierpnia zrobiłem już prawie 14 tyś dolałem około 0,5 l. Aktualny przebieg to 140 tyś.
Moje pytania (na które wcześniej pewnie były odpowiedzi ale...):
1. Co sądzicie o dodatkach do oleju mających wyciszyć tykające zawory np firmy liquy moly(czy jakoś tak)
2.Wasze opinie nt wpływu stukających zaworów na silnik
3. I ostatnie najbardziej kontrowersyjne - JAKI W KOŃCU WYBRAĆ OLEJ DO GDI
4.Czy ktoś z Was skutecznie zwalczył stukanie zaworów?
ps kto nie chce wnieść czegoś konstruktywnego do dyskusji niech nie pisze; uwagi typu było miesiąc temu - nikogo przecież oprócz nadawcy nie interesują:)
Pozdrawiam wszystkich MM!!
luk_szc - 25-11-2006, 22:10
AD 1 wyciszą popychacze hydrauliczne - oby nie wyciszyło na amen innych podzespołów (pomp i innych drobrych i precyzyjnych części)
AD 2 wali to to o dźwigienki , wałki rozrządu , nie otwierają się do końca zawory ale czy to zbyt je zużywa to nie wiem.
EDIT :
AD 3 prawie każdy 5W30 - to ma być syntetyk np. Mobil 1 lub Castrol TXT
AD 4 wymienić popychacze
|
|
|