To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Bagażnik się nie otwiera

konfucjusz - 02-12-2012, 21:59

dzięki Panowie za podpowiedzi jak się tylko pojawi chwila czasu to się troszkę pobawię wg waszych wskazówek najpierw zabawa z żarówką i kostkami jak nie będzie dojścia prądu to potem bardziej inwazyjna metoda w postaci dobierania się do osłonki przewodów na połączeniu klapy z dachem (sama osłonka wydaje się być ostro pokręcona) - a taka abstrahując od tematu to z auta póki co jestem bardzo zadowolony, bardziej niż się spodziewałem, narazie wymieniam podstawowe materiały eksploatacyjne, oprócz wspomnianych problemów z bagażnikiem mam jeszcze drobny problem z nawiewem - zanim się nie nagrzeje to z nawiewu od strony pasażera (tego koło schowka) dochodzą dzwięki takie terkotanie jakby coś w środku do wiatraczka się dostało ale to raczej nie to bo po nagrzaniu się dzwięk ustępuje (ale to będe jeszcze kogoś męczył w innym temacie) - jeszcze raz dzięki
volve - 03-12-2012, 21:33

konfucjusz napisał/a:
zostawiałem swoje autko z otwartym bagażnikiem:) na mocno szemranym podwórku


Ja swego czasu zostawiłem na tym podwórku Poloneza z otwartym w pełni bagażnikiem. O dziwo nic nie zgineło :P

Mogłeś wcześniej sie skapnąć z tym bagażnikiem to byśmy zrobili. Teraz to kurcze za zimno mam w garażu :/

A co do tego terkotania bo zapomniałem się zapytać jak byłeś u mnie: to na różnych opcjach nawiewu występuje ? Tzn. jak puścisz np. nawiew na szybę czy też występuje, albo np na same nogi itp.

konfucjusz - 03-12-2012, 23:07

volve napisał/a:
A co do tego terkotania bo zapomniałem się zapytać jak byłeś u mnie: to na różnych opcjach nawiewu występuje ? Tzn. jak puścisz np. nawiew na szybę czy też występuje, albo np na same nogi itp.


Na różnych opcjach typu nogi itd nie sprawdzałem, cały czas mam na szyby ustawione:) - terkotanie nie zawsze występuje, większe szanse na jego wystąpienie są jak dmuchawa jest na opcji "auto" albo odkręcona na maksa, terkotanie ustępuje po 1-3 minutach, jak wyłącze na chwile dmuchawe i po chwili włącze to też ustępuje

carismax - 04-12-2012, 11:23

Heh... mi też ostatnio padł silniczek centralnego zamka w klapie (sedan)
hubcio87 - 07-06-2014, 11:07

Odświeżając temat... Ostatnio mi obrobiono bagażnik w hb gdyż bagażnik się nie zamykał - buda tak, z centralnego. Zamknąłem klape kluczem i teraz nie mogę w żaden sposób jej otworzyć. Zamek reaguje na pilot i na klucz (słychać go) ale nie otwiera. Najprawdopodobniej walnięte jest cięgło... No to nura do bagażnika przez kanape ale tam wszystko jest zabite plastikiem :/ a nie chcę go połamać. Macie jakiś patent na to??
Kris1980_147 - 08-06-2014, 16:11

Przyłączam się do prośby o zdemontowanie całego plastiku maskującego na tylnej klapie.
U mnie też nie działa zamykanie bagażnika z pilota, tylko z kluczyka przez zamek bagażnika. Dzisiaj postanowiłem zabrać się za zdemontowanie tego całego plastiku i zlokalizować co jest nie tak. Odkręciłem 2 śruby przy uchwytach zamykania + 4 śruby za zaślepkami i to by było na tyle. Zostały mi jeszcze dwa zaczepy przy żarówkach cofania. Nie wiem jak się z nimi rozprawić, nie chciałem nic na siłę, co by niczego nie pourywać.
Proszę osoby które to demontowały o poradę jak się zabrać za te zaczepy przy żarówkach cofania.
Zapomniałem dodać, Carisma HB 2002 r

glina - 09-06-2014, 08:20

hubcio87, dajesz nura na tyl przy rozlozonych siedzeniach, zdejmujesz zaślepki od żarówek po bokach klapy i wkładasz ręce w te otwory.
Jest mega ciasno, ale da się tak uchwycić cięgno i otworzyć klapę.

Kris1980_147, w HB masz 6 śrub - dokładnie te co opisałeś, platik powinien już normalnie wyjść (jest tylko po bokach włożony na zakładkę).

Kris1980_147 - 09-06-2014, 08:47

glina no to chyba u mnie jest inaczej. Wczoraj odkręciłem te 6 śrub i nadal trzymają mi chyba te 2 zaczepy przy żarówkach cofania. Grzebałem tam z 15 minut i skapitulowałem, żar się leje z nieba, w cieniu 31 stopni, a na mnie świeci jeszcze słońce. Zabiorę się za to ponownie jak się trochę ochłodzi. Jestem pewny że to właśnie tam przy żarówkach cofania trzyma, nie chcę niczego urwać, bo to tylko plastik. Chyba że trzeba mocno szarpnąć ?
hubcio87 - 19-06-2014, 18:44

Glina aby włożyć w te otwory ręce to trzeba mieć anoreksje. Ale dziękuję Ci za podpowiedź. Udało mi się bezkolizyjnie zerwać plastik z klapy no i wydawać mogłoby się że siłownik szlag trafił... ale jak go rozebrałem i spiąłem na krótko to się kręcił (?!) Napięcie na dwóch przewodach podpinanych do tego siłownika jest ale bardzo małe. Co to [edit]może być? Nagle prądu zbyt mało dawane jest???

edit: 8.3. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem!

MichciuGT - 19-06-2014, 19:26

sprawdź bezpieczniki, nie wiem czy przekaźnik tym steruje, ale jak tak to też warto sprawdzić przekaźniki, no i przewody elektryczne czy nie są gdzieś przetarte
plecho1 - 19-06-2014, 19:54

To nie wina żadnych przekaźników czy bezpieczników, nie każdy drobiazg jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem a cały obwód więc jeśli padł by bezpiecznik czy przekaźnik, to np. cały centralny by nie działał i pewnie jeszcze kilka innych funkcji.
Najczęściej przełamują się przewody na przejściu z kabiny do klapy. Na początku mogą być takie objawy, że czasem jeszcze łączy. Jeśli drzwi otwierają się i zamykają poprawnie i jeśli sam siłownik klapy na krótko działa poprawnie, to raczej wina tylko tych przełamanych przewodów.

MichciuGT - 19-06-2014, 20:28

Znam przypadki kiedy to bezpiecznik się nie całkiem wypala od przeciążenia, a tylko zmienia swoją rezystancje na większą i wymiana bezpiecznika czasem pomaga, choć najbardziej prawdopodobne jest że przewody się przetarły, albo od zginania "zmęczyły się" i zwiększyły swoją oporność.
plecho1 - 19-06-2014, 21:43

Ale przy problemach z bezpiecznikiem cały obwód nie działał by poprawnie a nie tylko wybrany siłownik. Przełamane przewody w tym miejscu to częsta awaria w Carismach.
MichciuGT - 19-06-2014, 21:53

ok, masz rację :]
hubcio87 - 20-06-2014, 01:21

Dzięki za sugestie! Jutro to sprawdzę :) Dziś już miałem spalić cały samochód ze złości ale z interwencją wpadł 4-pak :) Poza tym nawet nie wiem czy to dziadostwo było montowane w serii czy na zlecenie poprzednich właścicieli... Auto w sumie holenderskie. A może coś z centralką, która nie wiadomo gdzie jest?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group