Sigma/Diamante Techniczne - Silnik od 3000GT
lukasz12 - 19-09-2011, 00:15
Ograniczenie mocy silnika pewnie jest możliwe, ale w sumie wtedy montaż TT trochę się mija z celem. Poza tym dalej będzie to FWD. Przy automacie jeszcze to sobie jakoś da radę, natomiast z moich skromnych doświadczeń z 12V widzę, że na zakrętach skromne 250 nm jest już nieco ponad siły prostego zawieszenia opartego na McPhersonach. Stąd jak już się bawić to na całego
michałnataliya - 19-09-2011, 21:57
Trochę dopiszę chociaż wiem, że nie wniosę nic nowego. Wymieniłem 12v na 24v. Trochę większa moc i moment. Doznania dużo lepsze niż dane na papierku. Dawca miał trakcji kontrolę, ja już tego nie mam. Dziś jechałem po raz pierwszy od wymiany silnika na mokrym asfalcie- deszczyk taki. Dokładnie chodzi mi o normalne ruszanie z pierwszego biegu na światłach. Napiszę może tak- gołoledź normalnie! i powtórzę, że chodzi o normalne ruszanie. Nie wyobrażam sobie najbliższej zimy..! Sanki, narty? "Bez kontroli trakcji taka moc na przednią oś to tak ni teges". Choć STS Northstar był do niedawna najmocniejszym przednionapędowcem i na pewno nie było takiego zjawiska w tym aucie, bądź co bądź- równolatku. A teraz ponoć ( nie wiem- nie jeździłem) Focus RS zawstydza fizyków, że daje radę. Choć takie autka mnie nie kręcą. Pozdrawiam.
zbyszek05 - 20-09-2011, 11:07
michałnataliya może ci się sprzęgło ślizga a nie koła ,moja sigma też nie ma kontroli trakcji i zapewniam że tak nie jest chyba że ruszasz z 4000 tys.obrotów i to jest normalne .Fakt jest napewno taki że przy gwałtownym wciśnieciu gazu miele kołami na pierwszym potem na drugim biegu ale obroty muszą tutaj być .Kiedy ruszasz normalnie z 700-800 obr. dodając gazu kiedy wskazówka dochodzi do 3000tys nic takiego się nie dzieje na śliskiej nawierzchni /mokrej / Opony mam zwykłe 65/205/15 letnie i od 2007 roku jezdzę na nich i w lato i w zimę - bez problemowo. Aż takiej dużej różnicy między 12v a 24 v to nie ma /manual /napewno troszkę lepiej przyspieszy - to jest niecałe 30 KM różnicy - przy takiej masie samochodu i pojemnosci silnika? Wstyd !
mazda10000 - 20-09-2011, 11:40
Ja jak kupiłem 12v w zeszłym roku to miałem identycznie jak pisze michałnataliya, ale kupiłem go na zimówkach z 98 roku...
michałnataliya - 20-09-2011, 21:55
Fakt, że obecnie wożę około 150kg sprzętu w bagażniku i może dlatego przód na mokrym się ślizga, ale różnica jest dla mnie znaczna. Na 12v, na drugim biegu ciągnął do 100 km/h. Teraz wyłącza zapłon przy 120. Więc chyba różnica nie jest delikatna. Elastyczności nie potrafię ze sobą zestawić, jednak mam wielki uśmiech na twarzy redukując na trzeci bieg przy ok 90 km/h i wyprzedzając te inne. Chciałbym zaznaczyć tutaj, że nie posiadam syndromu- "tego co jedzie przede mną" (że muszę wyprzedzić każdego jadącego z przodu). Po drugie szerokość opony to 225, opony Vredestein, bieżnik 4+ i mając porównanie z firmowym rozmiarem opon w drugiej Sigmie, zwłaszcza na ostrych zakrętach jest spora różnica. Więc tym bardziej dziwi mnie dlaczego taki mały problem z ruszaniem na mokrym. PS. a samochodami potrafię jeździć- może kiedyś wrzucę na youtube co robiłem ze swoją Sigmą na lotnisku w Bednarach. Kiedyś na pytanie po co tak szalałem odpowiedziałem- granice najlepiej poznaje się- przekraczając je. W tym przypadku moje i auta. Pa.
[ Dodano: 20-09-2011, 22:14 ]
A najmocniejszymi autami z jakimi miałem do czynienia to STS Northstar, W8 oraz V10 tdi i 560 SEC. Więc te około 200 KM w już trochę starym samochodzie nie otwiera mi jakoś wielce oczu, chociaż nie ukrywam, że bardzo cenię auto za tą "inność" na szarej ulicy i jak na swoje lata niezawodność. Być może nadaje się to do innego tematu, ale tak za jednym zamachem postanowiłem wkleić- http://motokiller.pl/469 Trzymajcie się.
rupert70 - 30-09-2011, 16:37
Nie ukończył jeszcze ,jak pisze ,ale nie tylko w Naszych głowach się takie pomysły jak widać zalęgły
http://www.youtube.com/watch?v=wPcLdhs8JdE
mmatulek - 30-09-2011, 21:29
Szkoda, że wkłada silnik bez turbo.
zbyszek05 - 21-12-2011, 20:40
Znalazłem cos fajnego do poczytania - konwersja silnika dohc 6g72 TT z silnikiem dohc 6g74 3.5 NA
Pomyślałem ze przyda się nawet żeby zrobić konwersję wolnossaków 6g72 3.0 na 6g74 3.5 - różnice sa do przełknięcia :
http://translate.google.p...s/6G74swap.html
http://wrenchmonkey.com/Webpages/6G74swap.html
GóR3K - 13-09-2012, 09:58
Witam,
sory że odgrzewam kotleta .
Ale nurtuje mnie swap na silnik z 3000gt vr4 tt.
Silnik ze skrzynią manualną ,półosie itp podejdą do sigmy bez problemu ?
wiązkę silnikową trzeba wymieniać , jak z komputerem (podmianka z tym co mam czy jeszcze wiązka kabinowa do wywalenia ? )
bo jest do kupienia 3000gt za śmieszną kasę
http://otomoto.pl/mitsubi...-C24115913.html
Dzięki za info
angelos - 13-09-2012, 10:14
GóR3K napisał/a: | Witam,
sory że odgrzewam kotleta .
Ale nurtuje mnie swap na silnik z 3000gt vr4 tt.
Silnik ze skrzynią manualną ,półosie itp podejdą do sigmy bez problemu ?
wiązkę silnikową trzeba wymieniać , jak z komputerem (podmianka z tym co mam czy jeszcze wiązka kabinowa do wywalenia ? )
bo jest do kupienia 3000gt za śmieszną kasę
http://otomoto.pl/mitsubi...-C24115913.html
Dzięki za info |
Przeczytaj cały wątek powyżej, zasadniczy problem, to to że ciężko będzie zapanować nad tym w FWD, a przeróbka na AWD to już rzeźba dość poważnie ingerująca w samochód.
mmatulek - 13-09-2012, 10:25
angelos napisał/a: | GóR3K napisał/a: | Witam,
sory że odgrzewam kotleta .
Ale nurtuje mnie swap na silnik z 3000gt vr4 tt.
Silnik ze skrzynią manualną ,półosie itp podejdą do sigmy bez problemu ?
wiązkę silnikową trzeba wymieniać , jak z komputerem (podmianka z tym co mam czy jeszcze wiązka kabinowa do wywalenia ? )
bo jest do kupienia 3000gt za śmieszną kasę
http://otomoto.pl/mitsubi...-C24115913.html
Dzięki za info |
Przeczytaj cały wątek powyżej, zasadniczy problem, to to że ciężko będzie zapanować nad tym w FWD, a przeróbka na AWD to już rzeźba dość poważnie ingerująca w samochód. |
Lub będziesz musiał pamiętać o oszczędzaniu napędu.
GóR3K - 13-09-2012, 15:27
ale jak zbyszek napisal :
"Silnik wejdzie na łapy bo wszystko jest takie samo / chodzi o model 24 v / I teraz sedno - jezeli spasujecie jakoś silnik tt ze skrzynią biegów manualną bądż automatyczną "
jest jakiś szkop jeżeli mam teraz 12v a chce czysto teoretycznie włozyc 24v TT ze skrzynią manualną??
Czyli reasumując wyciągam stary silnik pakuje 24v TT + skrzynia do tego cała elektryka przełozona z 3000gt a jak sprawa półosi ? zostają seryjne od 12v czy od 3000 pasują ?
Tomek - 13-09-2012, 15:30
GóR3K napisał/a: | jest jakiś szkop jeżeli mam teraz 12v a chce czysto teoretycznie włozyc 24v TT ze skrzynią manualną?? |
wątpię, żeby ta skrzynia ogarnęła Ci te ok. 300 koni
druga sprawa 300 koni w tym aucie na FWD to będzie tylko jazda na wprost
GóR3K - 13-09-2012, 15:34
tomek84 napisał/a: | GóR3K napisał/a: | jest jakiś szkop jeżeli mam teraz 12v a chce czysto teoretycznie włozyc 24v TT ze skrzynią manualną?? |
wątpię, żeby ta skrzynia ogarnęła Ci te ok. 300 koni
druga sprawa 300 koni w tym aucie na FWD to będzie tylko jazda na wprost |
skrzynia z 3000gt vr4 nie da rady, ?No wiem wiem ze tylko na wprost
Tomek - 13-09-2012, 15:38
GóR3K napisał/a: |
skrzynia z 3000gt vr4 nie da rady |
da radę, ale ona jest na AWD
pewnie jest opcja założenia zaślepki zamiast wału, albo podwieszenia kawałka wału
tylko:
a. śmieszna rzeźba toto
b. straty tej skrzyni będziesz miał na takim poziomie, że będzie jeździć to gorzej niż zwykła sigma 24V
myślałem, że chcesz założyć swoją skrzynię od 12V,
|
|
|