To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Podwyższanie tylnego zawieszenia - koła obcierają

pawelsonx - 04-11-2011, 22:45

Co się czepiacie felg. Zakłada się większe felgi nie dla wyglądu a po to żeby zmniejszyć wysokość opony w celu lepszego prowadzenia . Lepsze właściwości na zakrętach powodują że samochód jest podatny na wywrotki dlatego powinien być obniżony i utwardzony w celu zmniejszenia podatności na przechyły boczne.
Problem następuje wtedy kiedy nie da się obniżyć bo kapcie wystają na zewnątrz i wtedy samochód wygląda komicznie jak rozkraczone wozidło a raczej kareta na szerokich kapciach.

SHARK1979 - 05-11-2011, 18:56

marcindy napisał/a:
druga sprawa to te golutkie felgi,

A co chciałeś kołpaczki na nich :?: :wink:
marcindy napisał/a:
są brzydkie

Widziałem gorsze :D
marcindy napisał/a:
Małe tarcze z przodu

Tego od tak nie zmienisz i za duża kasa(wada Cari małe tarcze)
marcindy napisał/a:

Jak się jeździ na takich cieniutkich gumach po naszych gładkich jak stół drogach?

Tak od siebie to nieźle u mnie ponad 3 lata i felgi oraz reszta cała oki
marcindy,
Pokaż swoje felgi :!: :twisted:
Nie bronie kolegi ale poleciałeś stary

[ Dodano: 05-11-2011, 19:01 ]
Posadzi auto sklepie rant i bedzie lepiej, wiem po sobie z tym autem wiele nie zrobisz Cari jest wysokim autem i jak się nie zesrasz to takie zostanie chyba że wsadzisz zawieszke -40 na oryginale amorków max i do tego felgę 14" na szerokim kapciu Tuning ala Deutschland :finga: pozdro

marcindy - 05-11-2011, 20:05

Dobre kołpaki nie są złe :D

Ja również widziałem gorsze, ale nie każda felga pasuje do każdego samochodu i nawet teoretycznie "brzydkie" felgi będą wyglądały ładnie pasując do samochodu.

Skoro nie można zmienić tarcz, to można zastosować felgi ukrywające co nieco wady ;)

Dzięki za informacje. Szwagier się napalał swego czasu na niski profil i tak mnie to trochę ciekawiło, bo on jakieś 3 miesiące po zakupie wrócił do zwykłych gum :)

Jutro postaram się zrobić zdjęcia póki jeszcze nie zmieniłem kół na stalowe.
A czy poleciałem? Czy ja wiem. Myślę, że nie obraziłem swoimi uwagami, a opinię wyrazić można prawda?
A felgi mniej więcej takie jak te z obrazka (to nie mój obrazek)
http://www.oponeo.pl/Temp...-f-l600-sk3.png
14". Zimową porą spróbuję dotoczyć kapsel i wygrawerować ładne diamenciki, bo ten dezent mnie drażni :)

SHARK1979 - 05-11-2011, 20:26

marcindy,
Te alusy z linka na zimke jak znalazł :wink:

marcindy - 05-11-2011, 20:47

Na zimę mam 14" stalówki z 1 sezonowymi gumami i kapselki oryginalne Mitsubishi :D
Matejko - 05-11-2011, 20:54

tomicarisma napisał/a:
rozstawu ET.


nie ma czegos takiego jak rozstaw ET, a o doborze felg i nt tarcia jest caly temat, a gumy w sprezyny nic nie daja, jak ma trzec i tak bedzie

i9i - 05-11-2011, 20:59

Matejko napisał/a:
a gumy w sprezyny nic nie daja, jak ma trzec i tak bedzie


Dają dają, kupiłem grube, przeciąłem na połóweczki i wsadziłem po 4 w zwoje, auto troszkę sztywniejsze ale minimalnie wyższe i przy obciążeniu już nie obciera, a nic nie pomogły nowe sprężyny monroe :/

marecki338 - 05-11-2011, 22:56

. za małe lub za duże et powoduje ze koło sie nie miesci lub obciera o amor. to jest odleglośc od płaszczyzny wew. mocowania obręczy do środka szer. obreczy. i przy zakupie felg trzeba się tym sugerowć co by nie kupić bubla. pozdrawiam.
cwaniak - 06-11-2011, 12:49

Wcześniej miałem alu 14 oryginalne po założeniu 17 komfort jazdy się poprawił i to bardzo
Cari jest bardziej stabilniejsze i ma lepszą przyczepność krótko mówiąc komfort jazdy jest wyższy


Tu masz felgi 14
http://www.felgi.pl/Temp/...f-f-w48-h48.png

A tu takie same 17
http://www.felgi.pl/Temp/...5-f-f-w0-h0.png
Jest różnica 17 wszystkiego ci nie zakryją w przeciwieństwie do 14

A co Koledzy powiecie o rozciągnięci tych sprężyn i dopiero wtedy założyć te gumy

piter99 - 06-11-2011, 12:51

Zdecydowanie twierdzę, że ET felgi ma kolosalne znaczenie. Na lato mam 15-tki , ET 35 gumy 195/50 i bywa, że guma przytrze o rant. Na zimę mam też 15-tki ale z ET 45 a gumy 185/65 ( więc opony dużo wyższe) i nic nie obciera.
i9i - 06-11-2011, 12:56

piter99 napisał/a:
Zdecydowanie twierdzę, że ET felgi ma kolosalne znaczenie.

My też tak twierdzimy, ale jak ktoś już kupił felgi z ET np. 37 i chce przy nich pozostać to szuka sposobu by jakoś to spasować. A to, że Carismy siedzą jakby się trzy metry ziemniaków w bagażniku woziło to już nawet idealne ET na to nie poradzi

SHARK1979 - 06-11-2011, 18:57

Tak na marginesie zrobienie przy Cari czegokolwiek jest ciekawym wyzwaniem, a największe to posadzenie auta i nadanie mu jakiegoś wyglądu przy braku elementów tuningowych :wink:

[ Dodano: 06-11-2011, 19:00 ]
Matejko napisał/a:
gumy w sprezyny nic nie daja, jak ma trzec i tak bedzie

Też się nie zgodzę bo coś jednak dają :wink:

scoratir - 30-12-2012, 20:38

Witam,
zastanawiam się nad wymianą sprężyn w swoim aucie. Cari 1.6 po lifcie z gazem. Prawdopodobnie przez butle gazową w bagażniku tył dosyć mocno siedzi. Co dziwne przód jest według mnie za wysoko (amortyzatory czasem całkiem się rozkładają).
Myślałem nad opcją wymiany tylnych na używki, albo na takie:

Ta sprężyna jest firmy MAD, możliwe że jest do kupienia w Polsce (sprawdzam). Jak widać jest dużo szersza od oryginalnej i prawdopodobnie auto będzie wyżej stało. Firma ta produkuje sprężyny jako zamienniki oryginałów, oraz jako sprężyny wspomagające. U mojego taty w galancie chyba takie są właśnie założone jako wspomagające w środek oryginalnej i ładnie wysoko stoi.
Co robić z przodem? Wystarczy że tył się podniesie to przód opadnie?
Cel: podniesienie tyłu, a obniżenie przodu.

SHARK1979 - 07-01-2013, 13:55

i9i napisał/a:
A to, że Carismy siedzą jakby się trzy metry ziemniaków w bagażniku woziło

No fakt po wsadzeniu -40 z przodu jest nisko ale nie jak na tyle gdzie wchodzi ledwo jeden palec :mrgreen:

[ Dodano: 07-01-2013, 14:01 ]
scoratir,
Zapytaj tu
http://moto.allegro.pl/ma...2887466405.html

scoratir - 07-01-2013, 21:29

Pytałem, ale kupiłem już jamexy i jutro kończę zakładanie. Tył już złożyłem... na razie się nie wypowiem, jak skończę to napiszę co wyszło. Sprężyny MAD wycenili mi na 875zł i na zamówienie :D . Nie wiem czy za dwie sztuki, ale mam nadzieję że za komplet.
Nie wiem czy nie zrobię tak że na przód założe jamexy, a z tyłu zostawię oryginalne... jutro się okaże, bo chcę żeby to jakoś w miarę wyglądało. ;)
PS. Dzięki za odpowiedź na priv.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group