To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Odczyt kodu błędu

mikello - 05-02-2012, 21:56

Panowie, w innym wątku pisałem o klekotaniu silnika, indiańskim sposobem sprawdziłem i mam błąd nr 23 (przy migającej kontrolce silnika), czy może mnie ktoś oświecić co on oznacza? Tompol34 stawiał na czujnik temperatury...
Dzieki!!

tompol34 - 06-02-2012, 16:53

cześć, teraz wszystko jasne masz problem z "idle switch"- przełącznik który jest w pedale przyspieszenia, kabel w kostce -zielono czerwony i jasnoniebieski. ECM - piny 31,61
mikello - 06-02-2012, 23:52

Tompol34 wielkie dzieki. Czym to może skutkować, czy to ma wpływ na klekotanie? Nie zauważam żadnych innych "dolegliwości" podczas jazdy. Do czego służy ten przełącznik?
tompol34 - 07-02-2012, 07:51

"przełącznik biegu jałowego" - wolne obroty, jest to zintegrowane w pedale gazu i wymienia się cały pedał gazu. Nierównomierność wolnych obrotów jak najbardziej może powodować specyficzny klekot silnika.
gildor - 23-02-2012, 09:35

to i ja mam pytanie o konkretne nr błędów, które pojawiły się w tej metodzie "chałupniczej" :)

check engine: 41
kontrolna N od skrzyni A/T: 22, 44, 45
C/D Lock: 23, 33, 41

ktoś może mi je zinterpretować? najbardziej mnie interesuje to od skrzyni aktualnie, bo mam z nią poważny problem.

tompol34 - 23-02-2012, 09:55

cześć, odnośnie 41 silnika to błąd elektrozaworu pod akumulatorem, ze skrzyni nie teraz pamiętam musiałbym zajrzeć do książki,ale teraz jestem w pracy może Zbyszek pomoże.
powodzenia

gildor - 23-02-2012, 10:17

tompol34 napisał/a:
cześć, odnośnie 41 silnika to błąd elektrozaworu pod akumulatorem,

a co to za elektrozawór? możliwe że to chwilowy błąd i po skasowaniu się nie pojawi, czy powinienem skupić się na naprawie?

tompol34 - 23-02-2012, 10:23

możliwe, skasuj błąd, zawory te sterują przepustnicą,egr

[ Dodano: 23-02-2012, 10:25 ]
nie tps to 25, a cvt to 43

gildor - 23-02-2012, 15:34

tompol34 napisał/a:
nie tps to 25, a cvt to 43

a więc 41 to co? :)

zbyszekm2 - 23-02-2012, 16:44

gildor napisał/a:
tompol34 napisał/a:
nie tps to 25, a cvt to 43

a więc 41 to co? :)

Zaór pod akumulatorem. jeden z 4, najczęściej ten zo ma dwie rurki prostopadłe do zaworu.

gildor - 23-02-2012, 16:46

ok, a co do reszty?
tompol34 - 24-02-2012, 13:21

cześć trochę poczekałeś, już ci podaję kody twoich usterek:

AT
22- input shaft speed sensor system ( ten koło wlewu oleju do skrzyni)
44- 4th without completion of shifting
45 -5th without completion of shifting

C/D

23- front propeller shaft speed sensor system (otwarty, zwarty, błąd sensora)
33- transfer position switch system (otwarty, zwarty, błąd sensora)
41- shift actuator system (otwarty, zwarty, błąd aktuatora lub ECU na tym PINIE)

proszę bardzo na zdrowie :D

gildor - 24-02-2012, 13:41

dzięki!
tompol34 - 24-02-2012, 13:47

a co się dzieje z twoją skrzynią, po błędach widzę, że problem z 4 i 5 biegiem?
gildor - 24-02-2012, 13:56

tompol34 napisał/a:
a co się dzieje z twoją skrzynią, po błędach widzę, że problem z 4 i 5 biegiem?

z moją skrzynią... biegi to pikuś :) to tylko efekt ogólny.
generalnie nie zapina żadnego biegu jak jest zimny. wrzucam D czy R i nic się nie dzieje. sprawdzony mam sterownik (zespół elektrozaworów). jak dla mnie wygląda to na problemy z obiegiem oleju. jak się nagrzeje działa bardzo ładnie i czysto zmienia. jak jest zimny nic. owszem, jest jeden myk. jak odpale silnik i natychmiast wrzuce D, to zapina, ale jedzie ociężale i nie może wrzucić czwórki a potem ani z 4 na 5 (manualnie sprawdzałem). jak przejdę przez N żeby zmienić, stoje i czekam na rozgrzanie. przy przejściu z 3 na 4 przyhamowuje i szarpie po czym wpada w tryb awaryjny zostając na 3. pojade jakiś dystans na 3 biegach i jak się już skrzynia rozgrzeje, to działa.
filtr zmieniłem, olej nie wygląda źle. najgorsze jest to, że pół roku temu miałem remont tej skrzyni. wymieniane były planetarki i tarczki. najwyraźniej został naprawiony skutek, a nie przyczyna poprzedniej awarii skoro ponownie się posypało coś. pewnie skończy się na wymianie skrzyni, ale mnie to zainteresowało, bo auto stało 2tyg u mechanika, który nie potrafił zdiagnozować poblemu (ten co robił remont). napisałem też na forum Midparts i też nikt i nic. zima skrzynia - nie działa. konwerter? coś nie puszcza oleju zapewne...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group