To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - gorące koło

Anonymous - 09-12-2006, 16:54

Kiedyś ja miałem stare suzuki pomagła pasta do tłoczków którą kupiłem na stacji orlen. Nieduży koszt a warto spróbować.
Adaho_krak - 09-12-2006, 18:35

kozioł, nie wiem jak w Twoich rejonach ale w Krakowie są warsztaty które regenerują zaciski (czyt. ładnie je czyszczą i zmieniają gumki :) ) może poszukaj gdzieś takiego warsztatu w Twoich stronach. Jeśli nie to szrot lub allegro. A co do ręcznego i nożnego to ten sam zacisk tylko inaczej uruchamiany, przy ręcznym-mechanicznie ( stąd nazwa hamulec awaryjny), natomiast przy nożnym-hydraulicznie
Matejko - 09-12-2006, 20:19

pewnie pan mechanik myslal o tym ze reczny jest na bebnie, a nozny na tarczy,
co do wd40 - psikanie tym odwleka tylko koniecznosc rozmontowania zacisku z 5tys km. no moze wytrzyma nawet 10tys. - tyle ze jak wtedy sie zapiecze to dupa blada (w srodku z tym smarem, ktory moze nie wytrzymywac temperatury i nam sie zapiecze)

co do tego tematu - kontakt z japaneze zamow zestaw naprawczy(komplet gumek) do tylnego tloczka(koszt smieszny z 7-8zl) zregeneruj nimi zacisk, zamontuj do auta, odpowietrz i powinno wszystko smigac, jak chcesz bardzo zacisk kupic to w intercars sa po ok. 800zl - uzywke kupisz za mniej jak 100zl(tyle ze nie wiadomo jaki stan)


a i zmien mechanika (to sa hamulce wg mnie powinien sam jechac gdzies do sklepu typu jc albo ic kupic badz zamowic taki zestaw i zregenerowac zacisk - calosc lacznie z wymiana plynu powinna kosztowac duzo przeplacajac ok 100zl )

Krzyzak - 11-12-2006, 21:35

tarczobębny są w wiekszości aut z tylnym ham. tarczowym
Anonymous - 12-12-2006, 13:17

zmieniłem mechanika ,

ściągnął cały zacisk , rozłożył na części pierwsze , zrobił , i działa :-)

zapłaciłem 50 zł. Poprzedni tylko odkręcił koło i wziął 20 zł.

Jednak mechanik zadzwonił do mnie i powiedział że mam walniete dolne swożnie w obu przednich wahaczach , i jeden stabilzator. Wcześniej nie powiedziałem mu że podczas jazdy dochodzą z auta stuki na dzuirach czy kostce. Za części zapłaciłem 100 zł , i za wymiane 100 zł.

Mma nadzieję że na razie będzie spokój.

McDoune - 12-12-2006, 13:21

no widzisz :) Nie zawsze wszystko co nei działa trzeba wymieniać, czasami wystarczy postukać młotkiem w miśl zasady nic na siłe... ;)

Gratulacje sporych oszczędności :)

Anonymous - 12-12-2006, 13:38

Witam

Miałem podobną sytuację tyle że z zaciskami z przodu na tarczach. Do momentu gdy miałem stare dosyć wyjechane już tarcze nie było problemu. Jak założyłem nowe to po jakimś czasie zaczęły się problemy a mianowicie przy pewnym skręceniu kierownicy słychać było piski dochodzące od strony kół. Takie piszczące przycieranie :) Z czasem zaczęło się to pogłębiać i doprowadzać mnie do szału więc uznałem że pora udać się z tym do warsztatu. Pierwsza diagnoza byłą taka że to już tak bywa z hamulcami i po prostu czasami piszczą i trzeba się przyzwyczaić :shock: . Na całę szczęście przyplątał się inny mechanik który od razu stwierdził co i jak, zacisk nie odchodził do końca przy puszczaniu hamulca tylko zostawał na blisko tarczy i przycierał. Odkręcenie 2 kół przeczyszczenie zacisków i po problemie.
Zastanawia mnie jedno czy może też na takie coś mieć wpływ zużycie płynu hamulcowego.
Jak widać z mojego nicka jestem totalnym lajkonikiem :D więc proszę na mnie nie krzyczeć jeżeli wypisuję głupoty.

Pozdrawiam wszystkich

Matejko - 12-12-2006, 14:09

kozioł napisał/a:
zmieniłem mechanika ,


prawidlowo :)

Cytat:
ściągnął cały zacisk , rozłożył na części pierwsze , zrobił , i działa :-)
zapłaciłem 50 zł.


no to nie tak zle, sprawdz poziom plynu hamulcowego!

kozioł napisał/a:
Za części zapłaciłem 100 zł , i za wymiane 100 zł.


takze w miare

teraz mozesz kliknac Pomógł - forumowiczom, ktorzy pomogli ci w kwestii hamulcow :)

Anonymous - 12-12-2006, 15:05

Dzięki wszystkim za pomoc
maxwell61 - 02-01-2007, 11:50

witam. miałem podobny problem już dwa razy... za 1. razem wina tkwiła w pancerzu hamulca ręcznego (był lekko uszkodzony i hamował linkę powodując zacisk hamulca) wiec wymieniłem...2. razem wyczyściłem całkowicie szczęki i nasmarowałem ten cienki tłoczek, który obraca szczęki w kier. góra-dół (nie wiem jak to nazwać :oops: )... kolejną przyczyną mogą być blaszki trzymające klocki w szczękach, mianowicie jak są wykrzywione zbyt mocno klinczują klocki niepozostawiając im odrobiny luzu wiec ostatnio klocki lekko podszlifowałem i jest ok!!!! pozdrawiam :mrgreen:
martek374 - 27-04-2009, 19:36

Witam wszystkich mitsumaniaków! Mam podobny problem tyle że z przodem jest to już tak zaawansowane że są już wżery na tłoczku.Chcę zmienić zacisk lewy przód w carii 1.6 16v 66kw 96' .Mam pytanie jak dobrać zacisk? Od jakich carii będzie jeszcze pasował?Z góry dziękuje i proszę o pomoc.W podzięce troche muzy za free
http://odsiebie.com/profil/martek374.html pozdrawiam!!!!

maxwell61 - 27-04-2009, 20:33

powinienies mieć Lucasa...na szrocie poszukaj bo nowka troche kosztuje...
martek374 - 27-04-2009, 23:50

Wiem że nowy zacisk troche kosztuje bo byłem dzisiaj się dowiedzieć i koszt to 450zł natomiast na allegro znalazłem za 49zł jest to duża różnica tylko nie wiem czy od tej carii do mojej będzie to pasowało bo moja to 1.6 16v 66kw 96' a tamta to 1.8 16v 97' dlatego zadałem to pytanie i proszę nadal o pomoc.Dzięki!!!
Chooper - 29-04-2009, 07:45

to to samo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group