To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - check engine KOD P0421 pomocy !!!

Anonymous - 01-06-2013, 18:35

Hornet napisał/a:
Wie ktoś gdzie są wtyczki od 2 sondy ? Kabel od sondy wchodzi w podłogę i tyle go widziano :P
Musisz wyciągnąć gumową zatyczkę-uszczelkę, przez którą przewód wchodzi do kabiny. W ten sposób dostaniesz się do wtyczki lambdy. Mieści się ona w progu, ok. 10 cm od gumowej zatyczki.
bialy192 - 03-07-2016, 21:48

To ja znowu odgrzeję temat. Czy ktoś się już uporał z tym problemem?
U mnie również pojawił się ten sam kod błędu P0421 (Rozgrzanie katalizatora trójdrożnego (TWC), rząd 1), chociaż w samej jeździe nie czuć różnicy. Przed wymianą wtrysków gazu pojawił się również błąd związany z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze natomiast później się już nie pojawiał. Dodam że tłumik końcowy zapowiada się do wymiany (nie wiem czy to może mieć jakikolwiek wpływ na błąd P0421?). Dodam że gaz jest świeżo wyregulowany i sama regulacja jest przeprowadzona prawidłowo (w czasie jazdy).

Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc to proszę o odpowiedź.

mariotd - 12-10-2016, 15:10

I ja odgrzeje trochę kotleta ;) otóż jak gdzieś wspominałem borykam się z palacym CE, cały czas wyświetla się błąd p0125. Na 100% nie jest to problem z temp. Termostatem i czujnikiem temp. Silnika. Po podpieciu komputera zdiagnozowana została padnieta sonda lambda diagnostyczna, podmieniona została na denso zamiennik bez wtyczki. Po czym nadal błąd się pokazuje. CE wyskakuje jedynie podczas jazdy na 5 biegu, 2,5 tys obrotów - wystarczy 1 min takiej jazdy. W związku z tym padła diagnoza katalizatora - czy ktoś jest w stanie dopomóc swoim doświadczeniem w tym temacie? Słyszałem też (na forum Space stara) iż problem z tym błędem znikal po zamianie sondy denso z zamiennika na denso dedykowana, ale z tego co się zorientowałem to nie różnią się niczym oprócz tego, że zamiennik ma kabelki do zarobienia a dedykowana wtyczkę. Moja zamiennikowa po wymianie trzyma parametry.. Pozdrawiam!

Edit : oczywiście spalanie jest w miarę w normie (spokojna jazda po mieście + czasem but że świateł, średnia 10l), silnik pracuje równo, zbiera się od niskich obrotów, raczej nie odczuwam mulenia od 5 tys obrotów wzwyż.. Ostatnio również wymieniłem cały wydech wraz z dwoma tlumikami, gdyż wsjo by ruda zezarla.. Autko nie ma LPG, planuje je właśnie "zrobić na cacy" przed gazowaniem.

herr_flick - 14-10-2016, 00:22

Moim zdaniem błąd 421 to problem padniętej grzałki/rezystora na sondzie, dzięki której sonda zaczyna swoją pracę wcześniej. Samej grzałki/rezystora nie wymienisz, tylko jako całość.
łukasz_mb - 24-02-2017, 13:25

Odświeżam temat bo i mnie dopadł problem błędu p0421. Dwa dni temu kilka minut po zatankowaniu samochodu pb98 zapaliła się kontrolka silnika. Dziś mechanik odczytał mi ww. kod [tłumaczone przez program jako : rozgrzanie katalizatora trójdrożnego (TWC), rząd 1]. Po rozmowie z mechanikiem doszedłem do wniosku, że na razie kasuje błąd wyjeżdżę całe zalane paliwo i wleje 95 (gdyby się okazało że to co wlałem było jakieś trefne). Potem zobaczymy co dalej. Przeczytałem na forum tematy dotyczące tego błędu i w sumie nie wiem co myśleć. Jedni się upierają że to kat, inni że sonda. Pomóżcie prosze obrać jakiś schemat postępowania żeby się nie wbić w niepotrzebne koszty. Na razie myślałem tak:
1 wyjeżdżę paliwo i poczekam a jak sie znów zapali to
2 jade do elektromechanika i robię diagnostykę obu sond
3 jak sondy dobre to chyba pozostaje wyniana kata
4 nie mam gazu ale chciałem założyć na wiosnę :( w zwiazku z tym czy opłaca się diagnozować sondy czy może od razu pomyśleć o emulatorze drugiej sondy i robić to razem z założeniem instalacji gazowej
5 jeśli miałbym wymienić kata to czy możecie polecić jakiegoś uniwersalnego? Zamiennik do lancelota na alledrogo znalazłem jeden za 850 pln :/

P. S. Mechanik sugerował że może padła grzałka tak ja tu kolega nade mną pisał

Z góry dzięki za każdą pomoc. Jak coś to odezwę się wieczorem

Haiku - 24-02-2017, 14:43

1. ok
2. ok
3. w przypadku konieczności wymiany katalizatora, zastąpienie go strumienicą + emulator na 2gą sondę.

mariotd - 24-02-2017, 15:45

łukasz_mb napisał/a:

4 nie mam gazu ale chciałem założyć na wiosnę :( w zwiazku z tym czy opłaca się diagnozować sondy czy może od razu pomyśleć o emulatorze drugiej sondy i robić to razem z założeniem instalacji gazowej


Sam miałem problem z wiecznie pojawiającym się błędem P0125. Wymieniłem sondę diagnostyczną, czujnik temp., elektromech grzebał jeszcze dłuuugo przy aucie sprawdzając styki etc... Ale błąd cały czas wracał (spokojna jazda 90-110 km/h przez dosłownie 5-10 min). Aż zdecydowałem, że i tak chcę go zagazować (przygotowywałem pod gaz, też lancer kombi, ale 2.0).

Po zagazowaniu, przejechałem już prawie 4 tyś. km i ani razu błąd się nie zaświecił. Nie przełączałem na benzynę, aby to sprawdzić ;)

Rogos_2008 - 24-02-2017, 19:53

Mi pomógł emulator 2 sondy. Na allegro zamówiłem za 30 zł.
łukasz_mb - 24-02-2017, 20:07

Haiku, mariotd, Dzięki chłopaki
Rogos_2008, ale założyłeś sam emulator bez zmiany kata?

zbychu74 - 24-02-2017, 20:44

Emulator jest po to,żeby nie wymieniać katalizatora. Jeżeli byś zmienił katalizator na sprawny to nie potrzebujesz emulatora.
Ja też mam ten błąd i na razie jeżdżę,ten błąd nie wpływa na pracę silnika a tylko informuje,że katalizator jest poniżej progu sprawności.

łukasz_mb - 24-02-2017, 21:36

zbychu74, ok. z tym, że emulator powinien pomóc pod warunkiem, że sama sonda jest sprawa i to kat nie działa efektywnie. bo jeśli katalizator jest ok a błąd wywala bo się posypała sonda to emulator raczej nic mi nie da. dobrze myślę?
zbychu74 - 24-02-2017, 22:02

No ale to czy sonda sprawna to powinno być widać w parametrach z pracy silnika(live data)
bo z samego kodu błędu nie wynika czy sonda jest ok.czy też nie.

łukasz_mb - 24-02-2017, 22:07

ok. w takim razie zrobię diagnostykę sondy i jak się okaże, że jest ok to kupię emulator. dzięki za pomoc

[ Dodano: 23-03-2017, 20:13 ]
zbychu74, sondy są ok. wychodzi na to że kat niedomaga.spalanie ok. w trasie ostatnio 6.5 litra na 100km. dodatkowo nie udało się wkręcić emulatora bo sonda tak zapieczona że szkoda targać na siłę bo można ją uszkodzić. w kwietniu instaluję gaz. potem zobaczymy co dalej. chyba na razie muszę się przyzwyczaić do kontrolki. chyba że uda mi się automatycznie kasować błąd poprzez ustawienie tej opcji w komputerze instalacji lpg

zbychu74 - 24-03-2017, 15:50

łukasz_mb napisał/a:
ok. w takim razie zrobię diagnostykę sondy i jak się okaże, że jest ok to kupię emulator. dzięki za pomoc

[ Dodano: 23-03-2017, 20:13 ]
zbychu74, sondy są ok. wychodzi na to że kat niedomaga.spalanie ok. w trasie ostatnio 6.5 litra na 100km. dodatkowo nie udało się wkręcić emulatora bo sonda tak zapieczona że szkoda targać na siłę bo można ją uszkodzić. w kwietniu instaluję gaz. potem zobaczymy co dalej. chyba na razie muszę się przyzwyczaić do kontrolki. chyba że uda mi się automatycznie kasować błąd poprzez ustawienie tej opcji w komputerze instalacji lpg

Jeżeli założysz lpg to żeby ustawić samokasowanie tego błędu to musisz mnie sterownik z opcją podpięcia do obd,nie wiem czy każdy sterownik z tą opcją ma także opcję samokasowania błędów.Zapytaj tu:http://lpg-forum.pl/jaki sterownik wybrać.Chłopaki na tym forum znają się na rzeczy.

cefaloid - 24-03-2017, 19:42

mariotd napisał/a:
łukasz_mb napisał/a:

4 nie mam gazu ale chciałem założyć na wiosnę :( w zwiazku z tym czy opłaca się diagnozować sondy czy może od razu pomyśleć o emulatorze drugiej sondy i robić to razem z założeniem instalacji gazowej


Sam miałem problem z wiecznie pojawiającym się błędem P0125. Wymieniłem sondę diagnostyczną, czujnik temp., elektromech grzebał jeszcze dłuuugo przy aucie sprawdzając styki etc... Ale błąd cały czas wracał (spokojna jazda 90-110 km/h przez dosłownie 5-10 min). Aż zdecydowałem, że i tak chcę go zagazować (przygotowywałem pod gaz, też lancer kombi, ale 2.0).

Po zagazowaniu, przejechałem już prawie 4 tyś. km i ani razu błąd się nie zaświecił. Nie przełączałem na benzynę, aby to sprawdzić ;)


Ciekawi mnie w jaki sposób ów mechanik powiązał błąd p125 z sondą lambda że kazał ją wymieniać. Nie warto do niego więcej jeździć. Chyba że wymiana na oślep aż się uda (na Twój koszt) to jest coś co pochwalasz. Jak mnie denerwują tacy "mechanicy"...

On nie odróżnia co to temperatura sondy lambda a co to temperatura płynu chłodniczego. Bo tego dotyczył komunikat błędu. A konkretnie zbyt wolnego łapania właściwej temperatury przez czynnik chłodniczy, w związku z czym układ kontroli wtrysku paliwa nie mógł uznać że silnik się już odpowiednio rozgrzał.

Panowie gazownicy podczas montażu reduktora zapewne uzupełnili płyn, odpowietrzyli układ lub naprawili coś w tym stylu i problem Ci się rozwiązał. Tyle.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group