check engine KOD P0421 pomocy !!! |
Autor |
Wiadomość |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-03-2012, 19:28 check engine KOD P0421 pomocy !!!
|
|
|
Witam MITSUMANIAKÓW PO PODPIĘCIU ELM I PCMSCAN mam błąd P0421 warm up catalyst efficiency below threshold (BANK 1) CHECK PO SKASOWANIU PONOWNIE ZAPALA SIĘ PO OKOŁO 20 KM W MOMENCIE GDY JADĘ NA DOŚĆ WYSOKIM BIEGU I MINIMALNYM GAZIE CZYLI (oszczędnie).
GDY JADĘ DOŚĆ DYNAMICZNIE TO CHECK NIE ZAPALA SIĘ.
CO MOŻE BYĆ PROBLEMEM AUTO POMIMO ŚWIECĄCEGO CHECKA NIE TRACI MOCY NIE PALI WIĘCEJ WSZYSTKO JEST OK.
CZY KTOŚ ZNA TAKI PRZYPADEK???
CZY MOGĘ Z TYM JEŹDZIĆ NA LPG ??? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez tomcio2006 09-03-2012, 20:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 09-03-2012, 19:49
|
|
|
Mam to samo - nie wydolność katalizatora wstępnego (tego w kolektorze wydechowym)
Po resecie CE gaśnie do czasu szybszej jazdy (eko) - podobno powyżej 80km/h robi się jakiś test i dlatego się zapala.
Spróbuj wlać do pustego jakiegoś 100 oktana albo racing i ognia.
Używki na all... ok. 400 pln, ale nie wiadomo w jakim stanie. Nowe zamienniki nie orientuje się. Nowy oryginał nawet nie dzwonie bo szacuje 10.000
wg instrukcji odnośnie P0421:
Symptoms
You will likely not notice any drivability problems, although there may be symptoms. The code may be more likely to occur after the engine has had numerous cold starts in the past 1-2 days.
Causes:
- The catalytic converter is no longer functioning properly
- An oxygen sensor is not reading (functioning) properly
- A sparkplug is fouled up |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 10-03-2012, 23:22
|
|
|
Witam
mialem identyczny kod w zeszlym roku i moj Lancerek nie przeszedl Emission Test. Kilku mechanikow chcialo mi od razu wymieniac katalizator i oxygen sensor. dopiero po wizycie u znajomego polskiego mechanika okazalo sie, ze wystarczy wymienic Oxygen sensor (sonda lambda). check zawsze ci sie zapali po wykasowaniu po przejechaniu kilkudziesieciu km. Wymien najpierw sonde lambda i swiece jesli sa juz stare. Na 90% jest to sonda. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-03-2012, 10:40
|
|
|
Ale jest procedura testowania sondy... Sprawdzało się odczyty podczas pracy chyba... Nie wymieniałbym na chybił trafił... |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 11-03-2012, 21:44
|
|
|
U mnie o dziwo kontrolki EC - test spalin na badaniu technicznym wyszedł OK, nawet się dopytywałem.
Diagnozę błędu P0421 i wskazanie na katalizator orzekli nawet Panowie z TW auto - warsztatu o dużej renomie na forum.
Też mnie korci wymienić sondę bo to zawsze mniejszy koszt od kolektora z katalizatorem.
Można też podjechać do jakiegoś elektryka samochodowego/gazownika niech podepnie pod sondę miernik/oscyloskop i sprawdzi czy wykres pracy jest prawidłowy. |
|
|
|
 |
mazzi1
Forumowicz
Auto: lancer
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 34 Skąd: DOBRE MIASTO
|
Wysłany: 12-03-2012, 22:38
|
|
|
Ja tak jeżdżę już ze 2 lata.W salonie mechanik po skasowaniu powiedział że można jeździć jak będzie problem powracał to miałem wrócić.Zdarza się że tydzień się pali potem kilka miesięcy nie. Z przeglądami nie mam problemu to dałem na luz. |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 15-03-2012, 04:39
|
|
|
p_k napisał/a: | U mnie o dziwo kontrolki EC - test spalin na badaniu technicznym wyszedł OK, nawet się dopytywałem.
Diagnozę błędu P0421 i wskazanie na katalizator orzekli nawet Panowie z TW auto - warsztatu o dużej renomie na forum. |
No w USA test spalin przeprowadza sie za pomoca podlaczenia pod komputer do gniazdka OBD Nic do rury wydechowej nie wkladaja... Mozesz miec czyste spaliny a badanie i tak nie przejdziesz przez niesprawna sonde.
mazzi1 napisał/a: | Ja tak jeżdżę już ze 2 lata.W salonie mechanik po skasowaniu powiedział że można jeździć jak będzie problem powracał to miałem wrócić.Zdarza się że tydzień się pali potem kilka miesięcy nie. Z przeglądami nie mam problemu to dałem na luz. |
Tez na poczatku czasami mi sie zapalala... ale pozniej to palila sie caly czas. Jak tak bedziesz jezdzail to naprawde rozwalisz sobie ktorys z katalizatorow. Jesli sonda jest niesprawanna to podaje bledne informacje do komputera. Komputer moze dopierac wtedy zly sklad mieszanki, ktora bedzie miala fatalny wplyw na dluzsza mete na katalizator. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2012, 07:10
|
|
|
matraks napisał/a: | Komputer moze dopierac wtedy zly sklad mieszanki, ktora bedzie miala fatalny wplyw na dluzsza mete na katalizator. |
Zależy, która sonda. Jeśli pierwsza to powinien wejść w tryb awaryjny, jeśli druga to nic się nie stanie (ona odpowiada za monitorowanie katalizatora tylko). |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 19-03-2012, 15:13
|
|
|
Cytat: | Na 90% jest to sonda. |
Właśnie tylko pytanie która ? |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-03-2012, 18:33
|
|
|
Witam ponownie byłem dzisiaj rano u elektromechanika i pomierzył obydwie sondy woltomierzem i diagnoza jest taka że PADNIĘTY KATALIZATOR obydwie sondy działają prawidłowo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-03-2012, 18:57
|
|
|
A nie miał pomysłu jak tą drugą sondę zasymulować? |
|
|
|
 |
matraks
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 138 Skąd: Chicago
|
Wysłany: 20-03-2012, 02:16
|
|
|
tomcio2006 napisał/a: | Witam ponownie byłem dzisiaj rano u elektromechanika i pomierzył obydwie sondy woltomierzem i diagnoza jest taka że PADNIĘTY KATALIZATOR obydwie sondy działają prawidłowo. |
Az nie chce mi sie wierzyc, ze to jednak katalizator. Jaki masz przebieg w swoim lancerze? Ja mam prawie 240tys.km i wszystko ciagle gra jak nalezy... I w dodatku na tym amerykanskim lurowatym paliwie. Jesli jednak to kata to pewnie sporo bedzie to kosztowac. Tutaj koszt samej czesci to ok $300...
PS. Poszukalem troche na amerykanskim forum. Ktos mial tez ten sam kod i wymienil swiece i cewki zaplonowe. Skoro sondy sa dobre poszukaj w tym kierunku. Wymiana katalizatora to ostatecznosc. Z tego co sie tez orientuje w USA byla akcja wymiany katalizatorow za darmo w ASO. Niewazne ile mial LAncer lat, byle nie mial powyzej 100tys mil (160tys.)...
http://forums.evolutionm....r-oz-rally.html |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-03-2012, 07:41
|
|
|
do Krzychu - nie wpadłem na to żeby zaproponować mu jakieś rozwiązanie tej drugiej sondy a on też nic nie proponował ale w kwietniu wraca mój zaufany mechanik z wojaży zagranicznych więc zajmę się tym tematem jak to ugryźć .
do Matraks - mój lancet ma obecnie 165 tyś jednak nie jestem właścicielem od nowości kupiłem go w komisie więc przebieg może ale nie musi być zdecydowanie większy
Zaznaczam że lancer od nowości jeździ na lpg więc może tu jest pies pogrzebany .
Katalizatora nie będę wymieniał ze względu na koszty.
Pokombinujemy z symulacją sondy.
obecnie profilaktycznie raz na tydzień podpinam się vagiem i sprawdzam czy niema nowych błędów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-03-2012, 01:50
|
|
|
Witam
Popieram to co mowi kolega matraks.
W komputerze serwisowym MUT mozna sprawdzic czy jest to walnieta sonda czy katalizator, ALE NIE PO BLEDACH!!
Ja osobiscie nie pamietam o katalizatorze, ale kilka sond zostalo wymienionych.
Test z komputerem przeprowadza sie na pelny ogniu, max obroty do 3 BIEGU na odcinku 10km i wyjdzie czy to sonda czy katalizator. Wykresy beda rysowaly charakterystyka za i po.
Zazwyczaj wymienialo sie pierwszA sonde
PozdrawiAM |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2013, 14:26
|
|
|
Odświeżę trochę tego kotleta.
Zaraz po zakupie misia pojawiła się kontrolka CE. Odczytałem kod w warsztacie - P0421, jednak od razu zwrócono mi uwagę że może to być wina nieszczelnego układu wydechowego. Wydech połatany, CE skasowany, ale wrócił po ok 200 km. Z tym że jest jedno małe ale: CE zapala się zawsze (przy dziurawym wydechu też) po wjechaniu w jakąś dziurę, wiec podejrzenie pada na kable itd (przyczyna taka była też przy odczytywaniu kodu). Wie ktoś gdzie są wtyczki od 2 sondy ? Kabel od sondy wchodzi w podłogę i tyle go widziano |
|
|
|
 |
|