Pajero III - Jakie oponki na lato?
TangoKK - 20-03-2012, 19:59
Heilsberg napisał/a: | ATki to na asfalcie porażka? Chyba chłopie na ATkach nie jeździłeś. Powiedz to tym wszystkim, którzy na ATkach zrobili już setki tysięcy. I na suchym asfalcie i w zimie i latem i w terenie. Akurat BFG AT to najlepszy kompromis ceny/jakości/asfaltu/zimy/terenu. Kompromis powtarzam. |
A czytałeś o co chodzi. Gościu 90% robi po asfalcie i nie są to wyprawy nad Bajkał.
Więc ATki to głupota i porażka w tym wypadku po jaką cholerę ja o wiele lepiej na szosówkach. Mniej paliwa bo mniejsze opory, większe bezpieczeństwo bo większa przyczepność.
Poza tym jeździłem na ATkach MTkach szosówkach i zimówkach.
Ostatnio Mavv z forum 4x4 może ci powiedzieć jak ATki sprawują się na śliskim asfalcie jechałem za nim i wyciągałem go z rowu
shutter - 20-03-2012, 20:27
A ja przez ostatnie dwa sezony wyciągałem innych z rowów lub poboczy po opadach śniegu czy też po roztopach z wielkiego błota koło mnie, zwanego szumnie drogą gminną (średnio co drugi dzień)
Sugestia z mojej strony na oponę uniwersalną, jaką jest BG AT, wynika z tego, że mając samochód o całkiem przyzwoitych możliwościach terenowych, przychodzi prędzej czy później ten moment, że zjeżdża się z asfaltu. Czasami z ciekawości, czasami z konieczności. Nawet niech to będzie tylko te wspomniane 10%, ale jest. I warto, żeby wtedy opony nie zawiodły.
Heilsberg - 20-03-2012, 20:51
90% po asfalcie. Zakładając ,że robi 20 tys rocznie to 2 tys poza asfaltem. To dla tych 2 tys warto mieć ATki. Poza tym na asfalcie ATki wcale nie szumią jakoś tragicznie i wcale nie mają słabej przyczepności. Ludzie robią tysiące kilometrów na ATkach i w rowie nie lądują.
Mi nie trzeba mówić jak się zachowują ATki. Ja to wiem.
TangoKK - 21-03-2012, 14:34
Heilsberg napisał/a: | 90% po asfalcie. Zakładając ,że robi 20 tys rocznie to 2 tys poza asfaltem. To dla tych 2 tys warto mieć ATki. Poza tym na asfalcie ATki wcale nie szumią jakoś tragicznie i wcale nie mają słabej przyczepności. Ludzie robią tysiące kilometrów na ATkach i w rowie nie lądują.
Mi nie trzeba mówić jak się zachowują ATki. Ja to wiem. |
Jasne, jasne a ATeki to najlepsze szosówki, gdyby tak było to po cholerę robić inne
Poza tym pracuję na wydziale stacji doświadczalnej Michelin Polska i jednak troszkę lepiej znam się na oponach. Nie tylko je używam, ale i badam.
Heilsberg - 21-03-2012, 15:36
Lepiej się znasz na oponach. Może i tak. Pewny siebie jesteś. A skąd wiesz, może ja jestem głównym projektantem opon w BFG? Trochę pokory. Nigdzie nie napisałem, że ATki to najlepsze szosówki. Ale Twoje twierdzenie, że ATki na asfalcie to porażka jest zdecydowanie za daleko posunięte.
TangoKK - 21-03-2012, 21:18
Heilsberg napisał/a: | Lepiej się znasz na oponach. Może i tak. Pewny siebie jesteś. A skąd wiesz, może ja jestem głównym projektantem opon w BFG? Trochę pokory. Nigdzie nie napisałem, że ATki to najlepsze szosówki. Ale Twoje twierdzenie, że ATki na asfalcie to porażka jest zdecydowanie za daleko posunięte. |
No fajnie trafiłeś z tym BFG. Nie wiem czy się orientujesz, ale BFG jest marką należącą do Michelina takie opony właśnie produkujemy. Owszem porażka to może zbyt dużo powiedziane, bo MTki będą się sprawowały na czarnym zdecydowanie gorzej. Ale tu mówimy o jeździe 90% po asfalcie, więc po co na wyrost zakładać ATki, to już lepiej Latitude Cross to są opony dla jeżdżących po czarnym, którzy od wielkiego dzwona zjadą w teren.
Heilsberg - 21-03-2012, 21:58
Latitude Cross to właśnie ATek. Jak pisze Michelin "65% warunki „on-road”, 35% warunki „off-road” i "dodatkowe oznaczenie M+S". Nie tak agresywny jak BFG ale mniej więcej jak Matador Izzarda. nawet bieżnik podobny. Nie ma zamiaru nikogo przekonywać ale mając taki samochód jak Pajero III czy IV generacji AT jest moim zdaniem idealnym kompromisem jako opona do jazdy latem i okazjonalnego zjazdu w teren. Zimą oczywiście lepsza zimówka ale to już jak kto woli. I tyle mojego w tym temacie.
TangoKK - 22-03-2012, 15:12
Heilsberg napisał/a: | Latitude Cross to właśnie ATek. Jak pisze Michelin "65% warunki „on-road”, 35% warunki „off-road” i "dodatkowe oznaczenie M+S". Nie tak agresywny jak BFG ale mniej więcej jak Matador Izzarda. nawet bieżnik podobny. Nie ma zamiaru nikogo przekonywać ale mając taki samochód jak Pajero III czy IV generacji AT jest moim zdaniem idealnym kompromisem jako opona do jazdy latem i okazjonalnego zjazdu w teren. Zimą oczywiście lepsza zimówka ale to już jak kto woli. I tyle mojego w tym temacie. |
Sorki, ale nie chce mi się tu rozpisywać na temat chociażby właściwości gumy używanej w typowych oponach AT bo to zupełnie inna bajka, budowy bieżnika w Crossach itp
siersciunio - 25-03-2012, 11:44
OJOJOJO
Wszyscy mają widzę swoje upodobania , a prawda jest taka że dziś zamawiam oponki.
Mam do wyboru nast opcje:
MICHELIN TOUR HP 275/70/16 w dobrej cenie bo po 410 za sztukę (troszkę cienko mi się podoba że z pajero robię typowa asfaltówkę idąc w ta stronę to mogę założyć felgi 24 cale i się lansować po mieście) http://www.youtube.com/watch?v=k5PYtH-FTrQ
http://www.agromax.pl/239...er-hts-owl.html Coś takiego z polecenia w temacie
Ale najbliżej mi do tego http://moto.allegro.pl/bf...2223070922.html 610 złotych i będę spokojnie latał po mokrym asfalcie. Jest to Pajero i po to je kupiłem by śmigać w terenie jak mam ochotę. Tylko czy opłaca się dołożyć 100 pln do 265/75 ??
PiotrKw - 25-03-2012, 13:13
Kup te do których masz największe przekonanie . To nic że inni mają inne zdanie , To Twój samochód i ty będziesz na niego codziennie spoglądał .
Moje zdanie co do BF ..... W teren MT... a piszą : Jest to opona przeznaczona w jednakowym stopniu do jazdy szosowej i terenowej.
I to daje do myślenia, tak dobrze jeszcze nie ma .Dlatego myslę o trzecim komplecie kół.
Michelina bym odradzał , to typowy asfalt i nic więcej . Troszkę błotka i zaklejona . A na Graberach pojedziesz. Jedynie cena Michelin jest atrakcyjna . I dobra alternatywa dla "trzeciego kompletu"
Heilsberg - 25-03-2012, 13:30
siersciunio napisał/a: | Tylko czy opłaca się dołożyć 100 pln do 265/75 ?? |
To jest cal różnicy w wysokości. Niby mało ale zawsze wyżej, tym bardziej, że to oponą podnosisz prześwit. Jak masz jeździć po koleinach to bym dołożył. 32 cale to idealna opona. I mieści się jeszcze bez problemu.
siersciunio - 25-03-2012, 16:00
Zamowione 2500 z wysylka
BFG 265/70 AT
Doszly a czy to norma ze napisy sa niebieskie?
Bob27 - 27-03-2012, 11:17
a co sądzicie o takich oponach jako o alternatywie dla BFG AT?
http://www.oponeo.pl/mode...CFcjO3wod5l1cAg
siersciunio - 27-03-2012, 13:05
Oponki na autku. Panowie nabili 2.0 czy takie cisnienie ok na codzien?
artmit1 - 27-03-2012, 17:56
Nie wiem jak AT, ale jak założyłem bfg mt km2 i napompowałem jak w instrukcji (czyli 2 atm) to wyglądałem jakbym złapał cztery kapcie i tak też jechał - czyli bujał na wszystkie strony. Zaczął zachowywać się normalnie w granicach 2,4 -2,5 atm.
Napisy po zmyciu będą białe
Pozdro
|
|
|