Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie oponki na lato?
Autor Wiadomość
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 17-03-2012, 18:44   Jakie oponki na lato?

Witam

Ciepło się zrobiło i szkoda mi katować moich całkiem ładnych zimówek.

Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt. Potrzebuje coś z bieżnikiem z klockiem (z nacięciami w poprzek) bo jak miałem jodły w poprzedniej terenówce to na trawie się ślizgał :)
A BF AT wydaje mi się zbyt terenowy i słyszałem że spalanie większe niż w oponach typu SUV i trakcja itp itd głośne.


Co polecicie z autopsji ?
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 17-03-2012, 20:47   

Co do głośności BF AT, to nie zauważyłem, żeby jakoś wybitnie hałasowały. I tak głośniejszy jest silnik i szumy powietrza opływającego karoserię. Spalanie udaje mi się utrzymać ma poziomie 8-9l w trasie, tak więc nie sadzę, żeby opony miały jakiś znaczny wpływ na spalanie. Jeśli on jest, to podejrzewam, że wynosi on kilka procent.
To że jeździsz 90% po asfalcie, nie oznacza że czasami z niego zjeżdżasz. Z doświadczenia własnego wiem, że posiadanie takiego, a nie innego samochodu, z napędem 4x4, reduktorem czy blokadami, nijako prowokuje czasami chęć opuszczenia czarnego i pojechanie tam, gdzie inni już za bardzo nie mogą. I wtedy byłoby szkoda, żeby szosowe opony uniemożliwiały wykorzystanie możliwości napędu.
_________________
Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 17-03-2012, 21:13   

polecam michelin tour hp, sam na takich śmigam ciche małe spalanie i w koleinach podczas deszczu świetnie trzymają, ale tanie nie są.
_________________

 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-03-2012, 22:07   

A jak ATeki sie sprawdzJa na mokrym asfalcie? Czy ma ktos porownanie z normalna opna jak np. Ta michelinka
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 17-03-2012, 23:14   

Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.
_________________
Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-03-2012, 13:13   

No więc chyba sie zdecyduje na BF AT :)
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-03-2012, 17:13   

shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-03-2012, 17:54   

siersciunio napisał/a:
Co byście polecili na oryginalne felgi przy założeniu że 90% mojej jazdy to asfalt.


Z czystym sumieniem mogę polecić http://www.agromax.pl/tread/show/name/Grabber+HTS
. Jeżdziłem cały poprzedni sezon i na razie same plusy . Łącznie z ceną zakupu :wink:
Jest to grupa Continental , produkowana w USA. ( taki napis istnieje na oponie :wink: )
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2012, 18:48   

TangoKK napisał/a:
shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.

Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty :mrgreen:
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-03-2012, 19:06   

butyński napisał/a:
TangoKK napisał/a:
shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.

Załatwił byś dla forumowiczów jakieś rabaty :mrgreen:


My dostajemy opony do testowania. Gdybym chciał kupić musiałbym zapłacić pełną stawkę :mrgreen:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 19-03-2012, 19:38   

bardzo chętnie potestuje oponki :D
_________________

 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 19-03-2012, 23:23   

ATki to na asfalcie porażka? Chyba chłopie na ATkach nie jeździłeś. Powiedz to tym wszystkim, którzy na ATkach zrobili już setki tysięcy. I na suchym asfalcie i w zimie i latem i w terenie. Akurat BFG AT to najlepszy kompromis ceny/jakości/asfaltu/zimy/terenu. Kompromis powtarzam.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-03-2012, 08:27   

A taki rozmiar wejdzie bez problemu?
http://www.agromax.pl/136...-at-owl-fr.html

[ Dodano: 20-03-2012, 08:29 ]
http://www.agromax.pl/136...bber-at-fr.html

Tutaj rozmiar fabryka ,a i cena super
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 20-03-2012, 17:16   

TangoKK napisał/a:
shutter napisał/a:
Wbrew pozorom nie jest najgorzej. Z hamowaniem nie miałem większych problemów, może w ostrych zakrętach przy dodaniu gazu tył zaczyna uciekać szybciej niż w normalnych szosowych, ale wtedy zapinam po prostu prewencyjnie przód.


Nie wiem do jakich szosówek porównujesz ATki, ale jest ogromna różnica na czarnym. Ja pracuję w Michelin Polska w fabryce w Olsztynie. Opony mam za darmo, więc nie oszczędzam na oponach. Na co dzień Michelin Tour HP, ale mam też również należące do koncernu Michelina ATki BFG i na zimę BFG Winter Slalom. Każda z nich sprawdza się dobrze, ale tylko w warunkach dla siebie przeznaczonych. ATeki na asfalcie to porażka nie można nawet porównywać ich z szosowymi. Spalanie bezpieczeństwo i komfort wszystko daje dużą różnicę.


Po pierwsze nie traktuję Pajero jako szosowej wyścigówki i jeżdżę spokojnie i stosownie do warunków panujących na drodze. Zarówno w lato, jak i w zimę.
Po drugie miałem porównanie z szosówkami, bo auto przyjechało do mnie na jakiś szosowych letnich Dunlopach. Tak się złożyło, że na wymianę opon jechałem z Wawy do Poznania i w żaden sposób w drodze powrotnej nie odczułem na minus pogorszenia trakcji, komfortu czy zwiększenie hałasu.
Po trzecie miałem sposobność porównywać skuteczność hamowania na mokrym z autem osobowym (mazda 6) i jak na 2.5 tonowego klocka na semi terenowych oponach nie było źle. Generalnie tylko raz zdarzyło się w warunkach drogowych doprowadzić do zadziałania ABS'u.
Tak jak Heilsberg napisał: kompromis. Ja zawsze dodaję: rozwaga. Bo to, że mam 170KM pod maską nie oznacza, że muszę mieć opony wyścigowe. I zawsze mam świadomość, że mogę w razie czego zjechać z czarnego i wykorzystać ten samochód do tego, do czego został stworzony - oczywiście z rozwagą.

siersciunio: seryjny rozmiar jest już wystarczająco szeroki. Te z pierwszego linka są nie tylko szersze, ale i mają większą średnicę. Po za przekłamaniami licznika, mniejszym przyśpieszeniem, zmniejsza ci się prześwit w nadkolu i zwiększa się opór toczenia i odciążenie na kierownicy.
_________________
Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto
 
 
dukelukas 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DiD 3D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 5
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 20-03-2012, 18:47   

Witam

Podepnę się pod temat. Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z poniższymi oponami:

http://www.oponeo.pl/dane...65-70-r16-112-t

Jak to się ma do BFG AT. Dziękuję za info i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.