To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny

gladi99 - 23-03-2014, 11:23
Temat postu: check engine, jaki kabel i program PL
witam
w ostatnim czasie kilka razy zapaliła mi się kontrolka silnika i po ok 150km zgasła, potem znowu. prawdopodobnie to z lpg. ale wolałbym to wiedzieć na 100%.
jaki kabelek polecacie i program PL. na aleggro są elm 327 usb za ok 55zł z przesyłką- czy warto?? np http://allegro.pl/najnows...4059820874.html
help me. pozdro

mjsystem - 23-03-2014, 11:57

Temat przeniesiony tu. Przeczytaj jeszcze to :arrow:
http://forum.mitsumaniaki...light=interfejs
http://forum.mitsumaniaki...light=interfejs

Lancuś - 13-03-2015, 20:41

Witam.
Czy palącą sie kontrolkę SRS mozna skasować jakimś innym kompem, czy tylko serwis.
Kontrolka zapaliła sie po szukaniu i odpinaniu przez elektryka kostek.
Wystarczy skasować tylko czym :?:

plecho1 - 13-03-2015, 20:54

Niczym tanim raczej się nie da, na pewno taniej wyjdzie wizyta w ASO.
Bizi78 - 14-03-2015, 07:31

W moim przypadku błąd SRS-u dało radę usunąć kompem warsztatowym Launch x431 z dodatkową przejściówką do miśków.
Ogólnie bardzo ciężko jest się połączyć z SRS-em w naszych miśkach.
Zwiedziłem kilka zwykłych warsztatów i niczym poza ww nie dało rady się połączyć ze sterownikiem.

Lancuś - 14-03-2015, 13:08

Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło. CDIF2 też nie robi.
Trudno zostaje serwis :cry:

smk - 15-03-2015, 00:03

A zwykły ELM327 + aplikacja nie da rady ?
plecho1 - 15-03-2015, 00:10

Z SRS nie. Elmem 327 można połączyć się ze sterownikiem silnika w celu podejrzenia parametrów oraz błędów.
smk - 15-03-2015, 01:15

Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien.
Bizi78 - 15-03-2015, 08:11

smk napisał/a:
Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien.

Porządnym kompem warsztatowym jest problem się połączyć z SRS-em a ty chcesz się połączyć zabawką za parę $ :wink: .
Tak jak napisał plecho1 elm jest tylko do sterownika silnika.

Lancuś - 15-03-2015, 10:06

smk napisał/a:
Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien.


Z Grand Vitarą jest inaczej. Z nią można sie połączyć większością kompów warsztatowych ze wszystkimi sterowmikami nie tylko silnika, osprzętu również.
Tylko nasze Miski są inne :lol:

cefaloid - 15-03-2015, 11:54

smk napisał/a:
Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien.

Check engine to i w Lancerze skasujesz ELMem.

Pamiętaj, że przepisy wymuszają na producentach standaryzację komunikacji tylko z silnikiem (z kilku powodów ale głównie ekologia i parametry krytyczne ze względu na emisję spalin) i tylko takie błędy / parametry, tzn silnika, odczytuje Twój ELM. Ale już poduszki, ABS itp są najczęściej za pomocą tej zabawki nieosiągalne a komunikacja z nimi inna dla każdego poroducenta. Bo tych metod komunikacji nie było potrzeby standaryzować. Jeśli nie wierzysz to spróbuj tym ELM w owej Vitarze odczytać sygnały z czujników ABS...

ELM jest tylko do odczytywania ustandaryzowanych ustawowo parametrów silnika emisyjnie krytycznych, aby ułatwić ich sprawdzanie i pomóc wspierać ekologię. Inne sterowniki tylko na zasadzie wyjątku w bardzo nielicznych autach.

smk - 15-03-2015, 14:22

Spoko spoko wierzę :)
Nie miałem wiedzy na ten temat więc się zdziwiłem. Nie miałem potrzeby tego rozbić u siebie więc nie wnikałem.

Lancuś - 16-03-2015, 21:21

Check engine skasujesz i odczytasz podstawowe wartości każdym skanerem ODB.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group