[02-06]Lancer CS0 - [CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny
gladi99 - 23-03-2014, 11:23 Temat postu: check engine, jaki kabel i program PL witam
w ostatnim czasie kilka razy zapaliła mi się kontrolka silnika i po ok 150km zgasła, potem znowu. prawdopodobnie to z lpg. ale wolałbym to wiedzieć na 100%.
jaki kabelek polecacie i program PL. na aleggro są elm 327 usb za ok 55zł z przesyłką- czy warto?? np http://allegro.pl/najnows...4059820874.html
help me. pozdro
mjsystem - 23-03-2014, 11:57
Temat przeniesiony tu. Przeczytaj jeszcze to
http://forum.mitsumaniaki...light=interfejs
http://forum.mitsumaniaki...light=interfejs
Lancuś - 13-03-2015, 20:41
Witam.
Czy palącą sie kontrolkę SRS mozna skasować jakimś innym kompem, czy tylko serwis.
Kontrolka zapaliła sie po szukaniu i odpinaniu przez elektryka kostek.
Wystarczy skasować tylko czym
plecho1 - 13-03-2015, 20:54
Niczym tanim raczej się nie da, na pewno taniej wyjdzie wizyta w ASO.
Bizi78 - 14-03-2015, 07:31
W moim przypadku błąd SRS-u dało radę usunąć kompem warsztatowym Launch x431 z dodatkową przejściówką do miśków.
Ogólnie bardzo ciężko jest się połączyć z SRS-em w naszych miśkach.
Zwiedziłem kilka zwykłych warsztatów i niczym poza ww nie dało rady się połączyć ze sterownikiem.
Lancuś - 14-03-2015, 13:08
Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło. CDIF2 też nie robi.
Trudno zostaje serwis
smk - 15-03-2015, 00:03
A zwykły ELM327 + aplikacja nie da rady ?
plecho1 - 15-03-2015, 00:10
Z SRS nie. Elmem 327 można połączyć się ze sterownikiem silnika w celu podejrzenia parametrów oraz błędów.
smk - 15-03-2015, 01:15
Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien.
Bizi78 - 15-03-2015, 08:11
smk napisał/a: | Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien. |
Porządnym kompem warsztatowym jest problem się połączyć z SRS-em a ty chcesz się połączyć zabawką za parę $ .
Tak jak napisał plecho1 elm jest tylko do sterownika silnika.
Lancuś - 15-03-2015, 10:06
smk napisał/a: | Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien. |
Z Grand Vitarą jest inaczej. Z nią można sie połączyć większością kompów warsztatowych ze wszystkimi sterowmikami nie tylko silnika, osprzętu również.
Tylko nasze Miski są inne
cefaloid - 15-03-2015, 11:54
smk napisał/a: | Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien. |
Check engine to i w Lancerze skasujesz ELMem.
Pamiętaj, że przepisy wymuszają na producentach standaryzację komunikacji tylko z silnikiem (z kilku powodów ale głównie ekologia i parametry krytyczne ze względu na emisję spalin) i tylko takie błędy / parametry, tzn silnika, odczytuje Twój ELM. Ale już poduszki, ABS itp są najczęściej za pomocą tej zabawki nieosiągalne a komunikacja z nimi inna dla każdego poroducenta. Bo tych metod komunikacji nie było potrzeby standaryzować. Jeśli nie wierzysz to spróbuj tym ELM w owej Vitarze odczytać sygnały z czujników ABS...
ELM jest tylko do odczytywania ustandaryzowanych ustawowo parametrów silnika emisyjnie krytycznych, aby ułatwić ich sprawdzanie i pomóc wspierać ekologię. Inne sterowniki tylko na zasadzie wyjątku w bardzo nielicznych autach.
smk - 15-03-2015, 14:22
Spoko spoko wierzę
Nie miałem wiedzy na ten temat więc się zdziwiłem. Nie miałem potrzeby tego rozbić u siebie więc nie wnikałem.
Lancuś - 16-03-2015, 21:21
Check engine skasujesz i odczytasz podstawowe wartości każdym skanerem ODB.
|
|
|