To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.5 - temperatura silnika rośnie...płyn w wyrównawcz.

DanielBogusz - 05-07-2012, 21:31

Nie wytrzymałem i się przejechałem. Temperatura doszła do połowy skali, fakt, nie jechałem daleko, lecz po powrocie płyn znów ostro przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego z charakterystycznym szumem. A wentylatory nie były włączone, nawet jak trochę postał w miejscu włączony. Czyli jest jeszcze szansa. A może za nie odpowiada jakiś przekaźnik / bezpiecznik i się przepalił?
Owczar - 05-07-2012, 21:34

DanielBogusz napisał/a:
Temperatura doszła do połowy skali


DanielBogusz napisał/a:
płyn znów ostro przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego z charakterystycznym szumem.


Jak widzisz, nie temp, a ciśnienie powoduje wyrzut płynu. Wentylatory się nie włączają, bo silnik tego jeszcze nie potrzebuje.

Włącz klimę i zobacz czy się włączają, ale aby temp spowodowała wyrzut płynu, musi skoczyć poza połowę.

[ Dodano: 05-07-2012, 21:34 ]
I też nie robi tego gwałtownie, na początku. Gwałtownie zaczyna się grubo powyżej połowy...

DanielBogusz - 05-07-2012, 21:38

Ok, tylko czy jeśli chłodziwa jest już bardzo mało i prawie już nie działa jej właściwość to, czy to ma jakieś znaczenie w tym momencie?
waldi-1 - 05-07-2012, 21:43

jeśli masz zamało płynu chłodzącego to, jeśli jedziesz na gazie automatycznie przełączy ci sie na benzyna gdy silnik bedzie miał zbyt wysoką temp,silnik bedzie sie bardziej i szybciej grzał, nawet zagotuje płyn a efektem tego jest wydostająca się para ze zbiorniczka, wentylatory będa ci szaleć
Owczar - 05-07-2012, 21:53

DanielBogusz napisał/a:
Ok, tylko czy jeśli chłodziwa jest już bardzo mało i prawie już nie działa jej właściwość to, czy to ma jakieś znaczenie w tym momencie?


Mało tzn ile?

waldi-1 - 05-07-2012, 21:57

napewno mniej niż w zbiorniczku, nieda sie sprawdzić dokładnie ile jest w układzie niespuszczając go, choć i tak całego płynu z układu niepozbedziemy się :mrgreen:
DanielBogusz - 05-07-2012, 22:01

Sorry, niechcący wprowadziłem w błąd, chłodziwa w klimie - bo napisałeś, żebym włączył klimę.
A płynu chłodniczego to jest ok, nie ubyło.

Owczar - 05-07-2012, 22:04

Włączenie klimy powoduje włączenie wentylatorów i tylko w tym celu prosiłem byś włączył klimę. Żeby sprawdzić czy tyrystor działa.
DanielBogusz - 05-07-2012, 22:15

Byłem przed chwilą sprawdzić... Samochód ponad 5 minut był włączony, temperatura na wskaźniku była właściwa, klimę włączyłem ale niestety nie działają wentylatory. W zbiorniczku wyrównawczym sztorm.
Owczar - 05-07-2012, 22:17

A klima działa? Ustawiłeś na 17 stopni?

Przy temp w połowie skali nie ma prawa gotować się płyn.

DanielBogusz - 05-07-2012, 22:19

Tak, ustawiłem 17 stopni, zwykła klima, bez żadnych ECO, max podmuch. W bezpiecznikach widziałem jakieś 2 chyba tak to się nazywa przekaźniki z ikonkami wentylatora, jedna mniejsza druga większa, czy ma to jakiś związek z wentylatorami?
Owczar - 05-07-2012, 22:20

DanielBogusz, czy klima chłodziła? Bo może po prostu nie działa...
DanielBogusz - 05-07-2012, 22:22

Od pewnego czasu bardzo słabo...chłód leciał, ale nie nazwał bym to klimą.
robertdg - 05-07-2012, 22:25

Jezeli wentylatory się nie właczyły to i klima nie będzie działać bo czynnik nie może być schłodzony.
DanielBogusz - 05-07-2012, 22:29

Mechanikiem nie jestem, co widać po moich postach, ale pewnie mechanika w takim wypadku odwiedzę. Klima nie działa, bo nie kręcą wentylatory, ale czemu one nie kręcą, masz przygotowaną dla mnie jakąś odpowiedź? Sorry, że tak pytam, albo bardziej pasuje - dziękuję, że starasz się mi pomóc :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group