[02-06]Lancer CS0 - Branie oleju 1,6
smk - 13-11-2015, 00:34
A masz typowe objawy padniętych uszczelniaczy? np. Po odpaleniu rano dymi na niebiesko? Świece masz zalane olejem? itp.
pie3ak - 13-11-2015, 08:04
Wlewałem już wszystko prócz Motula i LM. Obecnie wrzucam masło klarowane bo ma wyższą temp spalania od oleju roślinnego.
Iwonka - 13-11-2015, 12:06
pie3ak napisał/a: | W 03.2012 pisałem, że bierze 1-2 litry na 15.000 km.
Obecnie (215.000 km) łyka 1 litr na 1.000 km.
Dzwoniłem to TW Auto i w ich ocenie na 99,9% to uszczelniacze trzonków zaworowych.
Koszt materiału w oryginale (nie robią na zamiennikach, bo maja złe doświadczenie) 660 PLN.
Koszt robocizny 540 PLN.
Do tego pewnie uszczelka pokrywy + jakieś jeszcze gumki, olej, filtr... i się z 1.800 PLN zrobi :/
Do tej pory mieli jeden przypadek, że pierścienie były zjechane. Ale klient nie zdecydował się zrobić.
Nie wiem, nie wiem , sam nie wiem |
mysle ze robiac poza ASO (mozna nadal na oryginalach) powinno dac sie sporo zaoszczedzic. Uszczelniacze powinno dac sie wymienic bez sciagania glowicy i wcale nie ma obowiazku wymiany oleju przy tym bo i niby dlaczego? Uszczelka pod pokrywe jesli w ogole trzeba wymieniac majatku nie kosztuje.
Ale najpierw sprobowalbym jakies agresywniejszej plukanki do oleju albo wrecz nafte na tloki przed wymiana oleju.
Nasz (w tej chwili cos ponad 150tys) od 4 lat bierze 0.2-0.3/1000 czyli 3-4L miedzy wymianami. Troche sie tym martwilem, teraz kontroluje poziom i dolewam. Plukanki stosowalem 2 razy (Valvoline i LM) ale nic to nie zmienilo, nafty jeszcze nie ale chyba to zrobie przy najblizszej wymianie. Oczywiscie mam swiadomosc ze moze to pomoc tylko i wylacznie w przypadku przyblokowanych pierscieni tlokowych.
pozdr
Alex
pie3ak - 13-11-2015, 12:21
Rozmawiałem z mechanikami - a tak sobie przy piątku podzwoniłem Szkoda hajsu na płukanki. Nie w tej sytuacji kiedy łyka 1L/1000km. TW Auto nie jest serwisem autoryzowanym. Z tego co w kilku miejscach mi powiedziano operacja to +/- 500pln czyli wszędzie to samo. Jedynie te uszczelniacze... Zamienniki kosztują od 70 do 100 za komplet... A olej, filtr i tak muszę zmienić
smk - 13-11-2015, 21:26
Przerabiałem ten temat z AutoTW jakiś czas temu.
Nie chce tu wyrokować ale wielu już wymieniło uszczelniacze a problem pozostał. Jak bym zaczął od sprawdzenia czy to uszczelniacze czy pierścienie.... a może jedno i drugie.
Wydasz kupę kasy na uszczelniacze a silnik dalej będzie chlał...
Oczywiście zrobisz jak będziesz chciał.
pie3ak - 14-11-2015, 01:35
Aaaaa ile pierścienie + robota +/-? Może zaszaleję i wydam 25% wartości fury
smk - 14-11-2015, 02:14
Jak pytałem to ok 1500PLN robota w tym pierścienie sprawdzenie dołu czyli panewki itd.
A kiedy Ci kopci? zawsze czy tylko po odpaleniu? Czy przy redukcji biegów idzie chmura dymu?
pie3ak - 14-11-2015, 08:50
Ależ mi nie kopci. Nie cieknie również. Po prostu metodycznie, sadystycznie znika
Bizi78 - 14-11-2015, 09:38
pie3ak napisał/a: | Ależ mi nie kopci. Nie cieknie również. |
To bardzo dziwna sprawa skoro ubywa w takich ilościach .
tutoslaw - 14-11-2015, 11:14
Tomcio2006, mi w Lancerze 1.5, przy pewnym przebiegu ok. 135 000 (pewnym, bo kupiłem od kolegi, który był pierwszym właścicielem) brało ponad 1l / 1000km. Wymieniłem pierścienie i od około 10000km nic nie ubyło.
pie3ak - 14-11-2015, 14:56
no dobrze, już dobrze, macie filmik: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
ale jakby co to nie kłamałem bo:
1. na filmie widać dym dopiero przy 3000 obr, a armagedon robi się w zakresie 4000-5000, a ja na co dzień jeżdżę z 2000 i zmieniam przełożenia przy 3000 - wiem, wiem, straszny ze mnie żółw
2. nic nie kopci. on dymi
Iwonka - 15-11-2015, 13:55
o w morde ... to nie jest normalne.
nie ubywa ci oprocz oleju plyn chlodzacy? sprawdzales odpowietrzanie silnika (zawor pcv, rurki)?
pozdr
Alex
lobuzek - 15-11-2015, 14:12
Jak dla mnie nie pomogą żadne płukanki. Musisz zrzucić głowicę i rzetelnie ocenić co jest do roboty. Zapewne pierścienie i uszczelniacze zaworowe, czyli tak naprawdę porządny remont.
pie3ak - 15-11-2015, 16:10
lobuzek napisał/a: | Jak dla mnie nie pomogą żadne płukanki. Musisz zrzucić głowicę i rzetelnie ocenić co jest do roboty. Zapewne pierścienie i uszczelniacze zaworowe, czyli tak naprawdę porządny remont. |
chyba puszczę w świat po taniości
lobuzek - 15-11-2015, 20:09
A motór używany nie lepiej kupić? No chyba że całość umordowana, to wtedy co innego.
|
|
|